MotoGP 2011 - Silly Season

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Personligen vill jag ha in Cal Crutchlow & Leon Haslam från WSBK i MGP gärna till 2011 :tummenupp

Är de snabbare än Elìas och Ianonne? Tror knappast det.
Visst behövs det en britt i MotoGP men jag tror att Bradley Smith är namnet vi söker om han visar framfötterna i Moto2 2011.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Är de snabbare än Elìas och Ianonne? Tror knappast det.
Visst behövs det en britt i MotoGP men jag tror att Bradley Smith är namnet vi söker om han visar framfötterna i Moto2 2011.

Utom en tidigare ojämn Elias i MGP så är de alla oprövade kort i MGP sammanhang där allt kan hända! Händelser/resultat från 125cc/Moto2 kontra WSBK är väl inte helt lätt att dra några säkra slutsattser från.

Kanske får Bradley Smith sin MGP chans i framtiden,fast inte är han nästa britt i MGP då tror jag mer på de två jag tidigare nämnt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Personligen vill jag ha in Cal Crutchlow & Leon Haslam från WSBK i MGP gärna till 2011 :tummenupp
Leon har ju kört i GP tidigare och även om han var ung och han har utvecklats så tror jag att det ligger honom i fatet kontra tex. Elias.
Crutchlow var ju betydligt hetare innan säsongen - han är snabb enstaka varv men jag måste ändå säga att hans säsong är lite av en besvikelse och jag tror hans aktier har sjunkit kontra tex. Iannone.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Leon har ju kört i GP tidigare och även om han var ung och han har utvecklats så tror jag att det ligger honom i fatet kontra tex. Elias.

OKI, Haslam har såklart känt på MGP :tummenupp

Elias har trots allt 5 MGP säsonger & man vet vad man får.

Elias MGP karriärguid:

2009 MotoGP 17 0 0 1 1 0 Honda 115p slutade 7:a
2008 MotoGP 18 0 1 1 2 0 Ducati 92p slutade 12:a
2007 MotoGP 15 0 1 1 2 0 Honda 104p slutade 12:a
2006 MotoGP 15 1 0 0 1 0 Honda 116p slutade 9:a
2005 MotoGP 14 0 0 0 0 0 Yamaha 74p slutade 12:a

Crutchlow var ju betydligt hetare innan säsongen - han är snabb enstaka varv men jag måste ändå säga att hans säsong är lite av en besvikelse och jag tror hans aktier har sjunkit kontra tex. Iannone.

Hållert med. Förväntade mig stabilare race av Cal! Dock verkar väl Yamaha fortfarande vara intresserade!? MGP gärna för mig ..

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Elias "problem" tror jag är att han har kört i princip för alla privatteamen (Tech 3, Gresini, Pramac) och alla de har vid tidigare tillfällen valt att inte jobba med Elias så frågan är var han skulle kunna platsa nu. LCR eller Suzuki är ju de enda möjligheterna och frågan är om de är intresserade.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Bortsett från debutsäsongen så tog Elías pallplatser varje år, 6 pallplatser och en legendarisk seger i duell med Rossi. De meriterna är bättre än de flesta som står på MotoGP-griden i år.

Han kör för Gresini ännu, fsat i en Moto2 förståss, så jag tror han får tillbaka sin plats på Melandris bekostnad. Älskar MM men skador och förstört självförtroende gör nog att han gjort sitt i MGP, ryktas ju om WSBK och BMW för hans del.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag är rätt övertygad om att vi får se minst en britt i Tech 3 nästa år( Teamchefen sa själv nyligen att de tittar på britterna i WSBK). Dorna ser nog till att det rullar in lite extra pengar till Tech3 om de tar in en britt.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Tror på Randy i Tech 3 på deras egen plats,
Yamaha kanske petar in Crutchlow, men jag vete tusan om han presterat bra nog?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Bra att Ducati utökar sin satsning. Nu tycker jag att Yamaha ska göra det samma.
Sen kan ju Suzuki sluta skämta och ge sig in i matchen på riktigt med sitt fabriksteam samt starta ett satellit-team och så kan vi hoppas på att Kawasaki kommer tillbaka. Det är skam att de inte finns med.
BMW och Aprillia? Hade varit skoj!

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Enligt Poncharal är Crutchlow Yamahas förstaval till deras plats hos Tech 3, att Dovizioso inte är aktuell och att de inte är intresserade av Elias - ingen i MotoGP enligt honom vilket jag kan förstå.

http://motomatters.com/news/2010/08/05/poncharal_crutchlow_is_our_first_choice.html

Det måste väl skaka ut lite först, tror fortfarande han vill ha Randy, men att samtal förs bakom stängda dörrar.

Lite besviken på motomatters som brukar vara läsvärd,
rubriken är fel och analysen av moto2 är svag. Han nämner bara hyfsade 250-piloter som inte lyckats i M2 men inte de som är riktigt snabba, Ianonne, Cluzel, DeBon, Luthi, Takahashi etc.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Själva känslan är att gubbar som Camier, Rea, Haslem och Crutchlow om inte till 2011 så till 2012 på 1000cc äter Bautista och Barbera till frukost :yoparty

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
Själva känslan är att gubbar som Camier, Rea, Haslem och Crutchlow om inte till 2011 så till 2012 på 1000cc äter Bautista och Barbera till frukost :yoparty

För att den stora skillnaden mellan MotoGP och WSBK är de 200cc som skiljer motorvolymerna åt?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
För att den stora skillnaden mellan MotoGP och WSBK är de 200cc som skiljer motorvolymerna åt?

Nja, mer en allmän skänsla! Händer inget dramatiskt så är Camier, Rea, Haslem och Crutchlow framtidskorten MGP teamen satsar på! Camier och Rea tror jag kör MGP lagon till 2012 -2013 :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nja, mer en allmän skänsla! Händer inget dramatiskt så är Camier, Rea, Haslem och Crutchlow framtidskorten MGP teamen satsar på! Camier och Rea tror jag kör MGP lagon till 2012 -2013 :)
Exakt vad har du för teori bakom det där, mer än en känsla?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag tror inte att någon teamchef med förståndet i behåll springer benen av sig för att få någon brittisk WSB-förares signatur på ett kontrakt. När hände det senast att en brittisk förare gjorde något i MotoGP/500 värt att minnas? Numera är det mest av marknadsföringstekniska skäl de utgör gridfillers utan hopp om annat än en sjundeplats by default som bäst.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring