Av Svenska akademins ordlista framgår att framgång betyder att lyckas. Och (för er som verkar sväva i tvivelsmål) målet i MotoGP (och de flesta andra idrotter) är att vinna upprepade delsegrar och mästerskap.
Jag trodde att du förstod det utan att känna behov av att citera Svenska akademins ordlista.
Men jag ska vara extra tydlig så att du begriper, tydligen kan framgång kan definieras olika beroende på vem man frågar. Därför följdes detta av en fråga, som jag upprepar till dig.
Anser du att Pedrosa är mindre framgångsrik i GP sammanhang än Hayden?
Enligt mig är Roberts, Hayden är betydligt mer framgångsrika i GP sammanhang än samtliga MGP förare senaste 10 åren med undantag av Rossi och Stoner. Eftersom dom har åtråvärda titlar.
Det är ganska obegripligt med tanke på att tradition och intresse finns i övermått. Jag tror det var Mat Oxley som relativt nyligen konstaterade det bedrövliga tillståndet och förklarade det med att britterna har varit och är så fokuserade på att tävla med gathojar och därtill benägna att ägna sig åt nationell racing. Samma sak gäller ju USA och därifrån har det kommit och fortsätter att komma förare som är framgångsrika i GP. Vete fan...
Jag ska hjälpa dig att begripa.
Brittiska mästare har istället varit framgångsrika i WSBK tror 7 st titlar på 20 år, GP racing har inte samma traditioner som i Spanien, Italien.
Dvs dom har satsat på att vara framgångsrika i andra typer av Roadracing grenar.
Du vet 2+2 är 4.
Den största bedrövelsen i GP sammanhanf enligt mig är att ingen Japan eller Spanior (Criville undantaget) vunnit den största titeln senaste decennierna. Trots att alla haft chansen i dom bästa fabriksteamen.
Det är fullkomligt obegripligt att dom inte varit framgångsrikare med tanke på möjligheterna.
Om Storbrittanien har misslyckats så är Spanien dominanta i dagsläget. Det har stått en spanjor högst upp på pallen efter 9 av 10 MotoGP race i år. I klasserna Moto2 och 125 är förhållandet 4 av 9 samt 9 av 9.
Men med tanke på alla GP 250/125 titlar och segrar dom vunnit är det märkligt att dom inte lyckats vinna den åtråvärdaste titeln senaste 10 åren. Detta verkar ändras i år men med tanke på chanserna så är utdelningen urusel.