Nyteknik skrev:...britterna har varit och är så fokuserade på att tävla med gathojar...
Jo, jag skrev ju just det. Och som jag också skrev är ju amerikanska och australiska förare lika Superbike-orienterade som de brittiska, men är ändå överlägsna i GP-racing, så frågan varför kvarstår. De amerikanska banorna har dessutom, precis som de brittiska, små likheter med GP-banorna.Jag ska hjälpa dig att begripa.
Brittiska mästare har istället varit framgångsrika i WSBK...satsat på att vara framgångsrika i andra typer av Roadracing...
Men det var ju bara Ellison som var britt i 2006 års säsong - och han var usel oavsett vem han tävlade mot.Är utdelningen usel om man har tävlat under samma tid som den förare som med fog kan anses vara tidernas bästa förare?
Men svaret har du fått i att dom har en tradition av att satsa i större utsträckning på produktionsracing. Det viktiga är att man är framgångsrik och då väljer man den klass där man har störst chans. Räcker inte det som förklaring.Jo, jag skrev ju just det. Och som jag också skrev är ju amerikanska och australiska förare lika Superbike-orienterade som de brittiska, men är ändå överlägsna i GP-racing, så frågan varför kvarstår. De amerikanska banorna har dessutom, precis som de brittiska, små likheter med GP-banorna.
brittiska sjukan är att man alltid är bäst innan och sen inte drar några lärdomar av det inte gick så bra trots allt
Eeh, det var jag själv som skrev det. Vilken är din teori bakom britternas usla prestationer i GP?Men svaret har du fått i att dom har en tradition av att satsa i större utsträckning på produktionsracing.
Fast det här gjorde de bra.brittiska sjukan är att man alltid är bäst innan och sen inte drar några lärdomar av det inte gick så bra trots allt
Underbart. Pedrosa som vann 125 och därefter 250 två år på raken. Sen kom han femma första året i MotoGP då han var rookie. Året efter var han tvåa, före Rossi. Därefter trea två år i rad. Ja, framgångsrik är nog det sista jag skulle kalla den killen...Men åter till frågan vad som är framgångsrikt.
Det måste väl vara mer framgångsrikt att bli mästare i Wsbk än som Pedrosa och Biaggi icke framgångsrika i Mgp. Vad klassar du den som tävlar i Mgp och aldrig vunnit titeln, som icke framgångsrik eller rent utav usla.
Eeh, det var jag själv som skrev det.
Biaggi har fyra VM titlar och Pedrosa har tre i klasser som garanterat var tuffare än WSBK under den tiden de tog sina titlar. Vilka britter i WSBK har lika goda meriter? Det är ju bara Fogarty som kan nämnas i ungefär samma mening som Biaggi/Pedrosa.Men åter till frågan vad som är framgångsrikt.
Det måste väl vara mer framgångsrikt att bli mästare i Wsbk än som Pedrosa och Biaggi icke framgångsrika i Mgp. Vad klassar du den som tävlar i Mgp och aldrig vunnit titeln, som icke framgångsrik eller rent utav usla.
Deras resultat imponerar men Pedrosa och Biaggi har inte varit framgångsrika i GP? Avdelningen sila mygg och svälja kameler?Dom svenska stjärnorna från ProSbk i IDM 2010 Assen imponerar i varje fall
19 Backlund
22 Pappunen
Pedrosa och Biaggi inte framgångsrika i GP? Okej......än som Pedrosa och Biaggi icke framgångsrika i Mgp.
Från pole.En man som vinner sitt första lopp han ställer upp i på en 500cc GP-maskin, det är fan respekt.
Eh, Stoner har knappast 43 GP-segrar.alla är misslyckade utom Rossi och Stoner för bara de har flera segrar än Biaggi, dvs även Lorenzo. Pedrosa är 4:a bland nu aktiva.
En annan sak man konstatera är att det var ännu längre sedan en svensk var framgångsrik där. Tyvärr...
När får vi se en svensk i Moto Gp-sammanhang tro?
Eh, Stoner har knappast 43 GP-segrar.
Eeh, det var jag själv som skrev det. Vilken är din teori bakom britternas usla prestationer i GP?
Men hur tolkar du att Biaggi inte vunnit någon titel i WSBK trots närvaro sen 2007. Om nu klassen skulle vara så lätt att vinna jämfört med den stenhårda och numera historiska klassen GP250.Biaggi har fyra VM titlar och Pedrosa har tre i klasser som garanterat var tuffare än WSBK under den tiden de tog sina titlar. Vilka britter i WSBK har lika goda meriter? Det är ju bara Fogarty som kan nämnas i ungefär samma mening som Biaggi/Pedrosa.?
Pedrosa och Biaggi inte framgångsrika i GP? Okej...
.
Men framgång betyder att lyckas och i idrottsliga sammanhang är målsättningen att vinna titlar.
Då är dom inte framgångsrika.
Hur kommer det sig att Spanien är uruslast av alla andra länder som vunnit klassen i förmågan att få 500cc/MotoGP-världsmästare.
Trots att dom har många mästare i dom historiska 2T klasserna.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|