Varför ska jag tolka dig? Skriv vad du menar istället så slipper vi tolka varandra. För övrigt skrev jag i mitt första inlägg (före ditt) att britterna har inriktat sig på racing med gathojar.
Frågan är hur du tolkar att dom har en annan tradition.
Dom senaste 30 åren har produktionsracing vuxit på bekostnad av GP racing. Detta är kanske är mer utpräglat inom Brittiskt racing, men hur många GP förare finns det per Produktionsracer förare idag 1:50?.
Du som kalenderbitare kanske har koll.
Varför reagerar och påverkas en marknad olika beroende på vilket land man befinner sig. Traditioner...
Varför tror du att vissa länder som tex Italien har en sån stark tradition i att producera GP titlar?
Att vinna titlar och/eller delsegrar är vad som räknas. Biaggi har 42 GP-segrar och är därmed skapligt framgångsrik jämfört med britterna som har försökt men vunnit noll (0). Nu är Biaggi, som fyller 40 nästa år, på väg att bli mästare i det mästerskap där britterna borde regera.
Förväntningarna fanns att han skulle vinna den finaste och mest åtråvärda GP titeln men där var han inte framgångsrik.
Varför lyckas han nu när han är nästan 40 år. Beror det på att han har bättre material/team? är det lättare att bli framgångsrik i WSBK?
Om delsegrar betecknas som framgångsrikt så är Britterna framgångsrika i årets WSBK med 8 delsegrar och Italien 8 av 20. Dessutom har dom en betydande bredd och en imponerande historik.
Det var ju det som var frågan. Dom har ju allt som krävs i form av starka nationella serier, flera gångbara banor av hög kvalite, starka sponsorer och stort intresse i media.
I motsats till Sverige.