MotoGP 2011 - Silly Season

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Japp .. Capirex har varit en personlig favorit sedan lång tid tillbaka. Nu tror jag nog han med all sin kunskap i GP världen kan luta sig tíllbaka & vara nyttigare i ett team/någons personliga tränare & lämna över MGP styrningar till yngre talanger..
Skulle va kul o se både Capirex o Rossi i samma team! Härlig stämning i boxen liksom. :)

Men tror precis som #space att Capirex hade gjort sig bättre utanför banan. :tummenupp

Hade dock varit kul o se honom köra när de drar upp cylindervolymen igen, han har ju aldrig riktigt trivits på 800an...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Suter visade upp sin prototyp för de nya 1000cc reglerna. BMW motor och Suterchassie.
Prototyp eller claiming rule hoj blir ju den stora stötestenen. Mellan 350 000 och 600 000 Euro för två chassien och kraschdelar.
juliancam.jpg

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Han har skrivit på och kommer tävla mot Biaggi nästa år.

http://crash.net/motogp/news/163036/1/melandri_leaves_motogp_for_yamaha_wsbk_ride.html

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Jättebra för WSBK. MotoGP är i desperat behov av riktigt snabba förare, som kan göra fältet i täten mindre glest. Jag tror att Melandri är en sådan förare, men då måste han uppenbarligen sitta på helt rätt hoj.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Jättebra för WSBK. MotoGP är i desperat behov av riktigt snabba förare, som kan göra fältet i täten mindre glest. Jag tror att Melandri är en sådan förare, men då måste han uppenbarligen sitta på helt rätt hoj.

Jag tror att Melandri kommer att göra succé i WSBK!

Det som talar för att MotoGP blir mer intressant att se på nästa år är 3 vassa killar på Honda, (dovi, stoner och pedrosa?) Yamahas förare såvida inte Edwards får stanna ett år till och hur det går för Rossi - Ducati. Men tyvärr så tror jag inte det blir roligare race än i år, hoppas jag har fel.

Någon som hört något mer om vem mer det blir i Tech3?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Davide Brivio följer med Rossi till Ducati, ersätts av Maio Meragali.

Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Edwards verkar tyvärr vara den hetaste kandidaten till att bli teamkompis med Crutchlow i Tech3. Tycker Edwards har gjort sitt i MotoGP.
Javisst, det är ju inte direkt så att Edwards levererar stadiga "mittplaceringar" heller som man kanske hade kunnat tänka sig vara anledningen till att behålla honom. Borde finnas hetare förare i Moto2, nu blir ju Tech3 ett gubbteam, Crutchlow är ju väl inte heller någon ungdom direkt 30+?.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Att Edwards skulle sitta kvar har jag hört ska bero på att yamaha usa önskar så! Har säkert ngt att göra med Monster sponsringen. Kan liknas vid att fiat drar sig ur yamaha när rossi inte längre återfinns där!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Rykte eller bekräftat? Inte oväntat och intressant med Meregalli i FIAT teamet.

Sagt av de engelska kommentatorerna SBK race 2 i helgen, får nog klassas som troligt ryckte.

Insomnia

#76 R1000
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
Aprilia RSV4, Yamaha Tracer 700
Fortfarande inga nyheter om Jeremy Burgess kommer fortsätta jobba med Rossi eller inte?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring