MotoGP 2011 - Silly Season

Brivio, who most recently held the position of team manager for Valentino Rossi's side of the Yamaha garage, will leave his position following the Valencia season finale – although there has been no news on where he will now go
 
Brivio, who most recently held the position of team manager for Valentino Rossi's side of the Yamaha garage, will leave his position following the Valencia season finale – although there has been no news on where he will now go

http://motomatters.com/news/2010/11/04/yamaha_management_reshuffle_now_official.html

It was also an open secret that Rossi's team manager Davide Brivio would be leaving along with Rossi, a fact now confirmed by the factory Yamaha team. Brivio will be moving into a management role with Rossi's VR46 merchandise brand, though the exact details are yet to be defined, according to GPOne.com.
 
ska bli kul att följa rossi på ny hoj.

lite OT. kommer kawasaki dyka upp inom motoGP inom en snar framtid. är lite få märken där tycker jag (visserligen har de inget där att göra om de inte kan konkurrera)
 
I mina ögon är det samma nerköp för LCR att ta in Elias. Visst, en hel säck med stålar har han säkert med sig men resultatmässigt tror jag han kommer vara lika kass som han varit alla andra år han kört GP, om inte sämre..

Är själv ett Randy-fan men Elías har varit bättre än Randy i VM-tabellen 3 av de 4 år de kört mot varandra i MotoGP. :fakta
 
I mina ögon är det samma nerköp för LCR att ta in Elias.

Jag menade såklart att det är RdP som gör ett tungt nerköp att hamna hos Pramac & inte tvärtom som jag tolkar då Du nämner din värdering av Elias vs LCR! Pramac får ju i Rdp en topp förare mot vad man är van vid! Forza Rdp ..
 
Jag menade såklart att det är RdP som gör ett tungt nerköp att hamna hos Pramac & inte tvärtom som jag tolkar då Du nämner din värdering av Elias vs LCR! Pramac får ju i Rdp en topp förare mot vad man är van vid! Forza Rdp ..

Japp, han är verkligen en förare som har växt i mina ögon, några riktigt fina race i år! Hoppas det går fortsatt bra för honom.
 
Wayne Gardner drar igång SS12. :rolleyes:

Now, you won’t have read this anywhere else, but it was also confirmed to me by Honda representatives that Aprilia and BMW will definitely be participating in MotoGP from 2012. That’s huge news. It already looks like the regulation changes have brought about the desired effect - more bikes on the grid.
 
Wayne Gardner drar igång SS12. :rolleyes:

Now, you won’t have read this anywhere else, but it was also confirmed to me by Honda representatives that Aprilia and BMW will definitely be participating in MotoGP from 2012. That’s huge news. It already looks like the regulation changes have brought about the desired effect - more bikes on the grid.

Vaa!? Hoppas... Isf:Bugar
 
Publiksiffrorna 2010.

1. Qatar 7.000
2. Jerez 122.048
3. Le Mans 83.370
4. Mugello 76.814
5. Silverstone 70.123
6. Assen 97.146
7. Barcelona 81.434
8. Sachsenring 98.477
9. Laguna Seca 51.436
10. Brno 148.116
11. Indianapolis 62.794
12. Misano 50.918
13. Aragon 70.124
14. Motegi 40. 113
15. Malaysia 62.114
16. Philip Island 41.537
17. Estoril 40.143
18. Valencia 80.774

Totalt 2010: 1.283.381
Snitt 2010: 71.298,94

Totalt 2009: (17 race) 1.268.428
Snitt 2009: 74.613,41
 
Publiksiffrorna 2010.

1. Qatar 7.000
2. Jerez 122.048
3. Le Mans 83.370
4. Mugello 76.814
5. Silverstone 70.123
6. Assen 97.146
7. Barcelona 81.434
8. Sachsenring 98.477
9. Laguna Seca 51.436
10. Brno 148.116
11. Indianapolis 62.794
12. Misano 50.918
13. Aragon 70.124
14. Motegi 40. 113
15. Malaysia 62.114
16. Philip Island 41.537
17. Estoril 40.143
18. Valencia 80.774

Totalt 2010: 1.283.381
Snitt 2010: 71.298,94

Totalt 2009: (17 race) 1.268.428
Snitt 2009: 74.613,41

Är det racedagen eller hela hela helgernas siffror?
 
Publiksiffrorna 2010.

Totalt 2010: 1.283.381
Snitt 2010: 71.298,94

Totalt 2009: (17 race) 1.268.428
Snitt 2009: 74.613,41

Det är ju mer folk å tittar än i Sverige:va
Undrar hur mycket oljeshejkarna betalar för att få dit GP?
Å andra sidan så har dom väl råd :)
 
Publiksiffrorna 2010.

1. Qatar 7.000
2. Jerez 122.048
3. Le Mans 83.370
4. Mugello 76.814
5. Silverstone 70.123
6. Assen 97.146
7. Barcelona 81.434
8. Sachsenring 98.477
9. Laguna Seca 51.436
10. Brno 148.116
11. Indianapolis 62.794
12. Misano 50.918
13. Aragon 70.124
14. Motegi 40. 113
15. Malaysia 62.114
16. Philip Island 41.537
17. Estoril 40.143
18. Valencia 80.774

Totalt 2010: 1.283.381
Snitt 2010: 71.298,94

Totalt 2009: (17 race) 1.268.428
Snitt 2009: 74.613,41

Bara 7K i Qatar? Är det tillräckligt?
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top