MotoGP 2011 - Silly Season

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Är det klart att det blir Capirossi ist för Espargaro?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Samtidigt, om han överlever nästa år så sitter han på en hoj som Rossi/Burgess tagit fram när det är nytt reglemente 2012. Inte omöjligt att det blir ett lyckodrag att gå till Ducati.

Så kan det visst bli! även om känslan är lika stor att inte bara Pramac får smulor efter Rossis & Burgess framfart utan även Aspar Barbera får nog redan 2011 svårt med ordentliga uppdateringar/support! Konstigt är om inte ducati nu kör all resurs & pådrag till rossi support.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
2011 Yamaha, så du inte blir så arg macke :)
 

Bifogat

  • 2011yam.jpg
    2011yam.jpg
    128.1 KB · Visningar: 218
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Max Neukirchner skrev på för MZ Moto2 igår.

Randy Krummenacher ska köra för Keifer i Moto2 nästa år.
 
Last edited:

Millejonären

Rik på annat än pengar!
Gick med
26 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
RSV1000R Factory BOTT + Dorsoduro 750
Har Ducati lovat Pramac nått speciellt eller är det gode Capirex man ska påminna att det är Pramac han signat för!!

Positivt tänkande! En viktig faktor för framgång, fast det övervinner förstås inte allt.

Vill dom bara ha kassa förare? Han är ju kronslut, men förmodligen billig...

Det har ju visat sig att flera gamla förare som man trodde gjort sitt, fått ett andra liv när de hamnat på en Moto2-hoj. O MZ är ju inte det hetaste Moto2-teamet,
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
http://www.motogp.com/en/news/2010/Capirossi+will+join+pramac+in+2011


I’ll ride the Ducati again, with which I had very good results in the past and that I was able to develop in the 2007season. This is a special feeling for me.”


Har Ducati lovat Pramac nått speciellt eller är det gode Capirex man ska påminna att det är Pramac han signat för!!

Jag förstår inte? :va

Har läst igenom intervjun 3ggr nu och hittar bara att han säger att han är glad att vara tillbaka på EN Ducati igen...

Vad är det som är konstigt?
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det har ju visat sig att flera gamla förare som man trodde gjort sitt, fått ett andra liv när de hamnat på en Moto2-hoj. O MZ är ju inte det hetaste Moto2-teamet,

Jo, men Neukirchner är ju kronslut i WBSK. Förare på nedgång där passar inte i GP-racing. Det är vad jag tror iallfall...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jo, men Neukirchner är ju kronslut i WBSK. Förare på nedgång där passar inte i GP-racing. Det är vad jag tror iallfall...
Max var riktigt bra när han körde för Suzuki men sen blev han ju nästan mosad i ett race och har haft problem med skador. På Hondan har han inte fått till det alls. Tror han kan bli giftig i Moto2 nästa år men vi får väl se.
 

Millejonären

Rik på annat än pengar!
Gick med
26 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
RSV1000R Factory BOTT + Dorsoduro 750
Jo, men Neukirchner är ju kronslut i WBSK. Förare på nedgång där passar inte i GP-racing. Det är vad jag tror iallfall...

Jag påstår inte att du har fel, tycker bara att det är många "föredettingar" som överraskat rejält i år. Det är inte säkert att det kommer att gälla Max, speciellt inte på en MZ.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag förstår inte? :va

Vad är det som är konstigt?

"This return on a Ducati bike makes me feel like a child! I do not feel 37 years old! I have a great desire to start this new adventure, I’m enormously pleased about this new agreement with the Pramac Racing Team which will allow me to ride and be part of an Italian team"

Visst! Man behöver inte se nått konstigt alls i att gode Capirex känner sig som på nytt född över att ha signat Pramac! Bara det att Pramac listat bottenskiktet i MGP en längre tid gör väl ändå att hans glädjefnatt är i orimligt stora proportioner till skillnad om det handlade om en Ducati fabriks styrning där han faktiskt historiskt presterat grym körning. Nu är jag pessimistiskt lagd i denna fråga & tror att Pramac får än svårare än vanligt med rimliga uppdaterníngar på sina cyklar (hoppas jag har fel)!!
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
"This return on a Ducati bike makes me feel like a child! I do not feel 37 years old! I have a great desire to start this new adventure, I’m enormously pleased about this new agreement with the Pramac Racing Team which will allow me to ride and be part of an Italian team"

Visst! Man behöver inte se nått konstigt alls i att gode Capirex känner sig som på nytt född över att ha signat Pramac! Bara det att Pramac listat bottenskiktet i MGP en längre tid gör väl ändå att hans glädjefnatt är i orimligt stora proportioner till skillnad om det handlade om en Ducati fabriks styrning där han faktiskt historiskt presterat grym körning. Nu är jag pessimistiskt lagd i denna fråga & tror att Pramac får än svårare än vanligt med rimliga uppdaterníngar på sina cyklar (hoppas jag har fel)!!

Ok, då förstår jag vad du syftar på...

Att han är glad över att få sitta på en Ducce igen (efter att ha suttit på en skit-Sukka ett tag), men borde egentligen vara mindre nöjd över att köra för ett av dom sämsta teamen i MotoGP.

Hmmm.. tjaaa... Frågan är vad som är sämst. En fabriksstyrning för Slözuki, eller en satelit Ducce... Jag vette fan..

Edit: Svårt att vara ärlig kanske i en oficiell pressrelease/intervju. :D
Annars kanske han skulle sagt så här typ "I'm glad that I'm going from one crappy team to another crappy team on a less crappy bike for 2011. It feels like a OK last step in my career, and a chance to squeese a couple more Euros out of it beforeI retire" :D
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13

Hoppas DiMeglio får till det nästa år, trodde på han i 250cc. har fortfarande svårt att se vad Elias kommer göra bättre denna gången i motoGP mot vad han presterade sist. Men det är kanske svårt att hitta bättre förare? Kanske lätt att hitta spons med spansk förare/mästare i moto2?
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR


"The chance to work with Toni Elias is a big incentive for us because this is a very important moment for presenting to our sponsors and partners a new project."


Kan man läsa mellan raderna här att Elias tog med sig lite mer sponsorer in i teamet än vad Randy kunde erbjuda, och "money talks" i MotoGP?

För man kan ju inte direkt klaga på RdP's resultat och prestationer i år, och jag är tveksam till att Elias ska prestera bättre än den gode Randy.

[Bitter gubbe mode on]
Det är väl som vanligt i MotoGP. Det är inte så viktigt vem som är snabbast eller duktigast, utan vem som tar med sig mest sponsorer...
[Bitter gubbe mode off]
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bridgestone kommer eventuellt medela i helgen om sina planer för 2011. Det blir sista året med nuvarande kontrakt med att vara däckleverantör åt MotoGP. Hiroshi Yamada på Bridgestone har haft diskutioner med DORNA om att MotoGP-teamen ska betala för sina däck nästa år. Precis som Moto2 gör för sina Dunlop. Dom betalar ca 300.000 sek/år för dom.

Pirellis chef, Giorgio Barbier, för racingavdelningen för deras däck säger att dom är intresserade att ta över kontraktet för MotoGP från 2012.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
faktum var att Elías var spanjor (katalan) snarare var till nackdel än till fördel,
han presterar bättre än de flesta på griden, t o m en av de absolut bästa på privathoj och ändå fick han ingen styrning.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top