MotoGP 2011 - Silly Season

Samtidigt, om han överlever nästa år så sitter han på en hoj som Rossi/Burgess tagit fram när det är nytt reglemente 2012. Inte omöjligt att det blir ett lyckodrag att gå till Ducati.

Så kan det visst bli! även om känslan är lika stor att inte bara Pramac får smulor efter Rossis & Burgess framfart utan även Aspar Barbera får nog redan 2011 svårt med ordentliga uppdateringar/support! Konstigt är om inte ducati nu kör all resurs & pådrag till rossi support.
 
2011 Yamaha, så du inte blir så arg macke :)
 

Bifogat

  • 2011yam.jpg
    2011yam.jpg
    128.1 KB · Visningar: 218
Last edited:
Max Neukirchner skrev på för MZ Moto2 igår.

Randy Krummenacher ska köra för Keifer i Moto2 nästa år.
 
Last edited:
Har Ducati lovat Pramac nått speciellt eller är det gode Capirex man ska påminna att det är Pramac han signat för!!

Positivt tänkande! En viktig faktor för framgång, fast det övervinner förstås inte allt.

Vill dom bara ha kassa förare? Han är ju kronslut, men förmodligen billig...

Det har ju visat sig att flera gamla förare som man trodde gjort sitt, fått ett andra liv när de hamnat på en Moto2-hoj. O MZ är ju inte det hetaste Moto2-teamet,
 
Last edited:
http://www.motogp.com/en/news/2010/Capirossi+will+join+pramac+in+2011


I’ll ride the Ducati again, with which I had very good results in the past and that I was able to develop in the 2007season. This is a special feeling for me.”


Har Ducati lovat Pramac nått speciellt eller är det gode Capirex man ska påminna att det är Pramac han signat för!!

Jag förstår inte? :va

Har läst igenom intervjun 3ggr nu och hittar bara att han säger att han är glad att vara tillbaka på EN Ducati igen...

Vad är det som är konstigt?
 
Jo, men Neukirchner är ju kronslut i WBSK. Förare på nedgång där passar inte i GP-racing. Det är vad jag tror iallfall...
Max var riktigt bra när han körde för Suzuki men sen blev han ju nästan mosad i ett race och har haft problem med skador. På Hondan har han inte fått till det alls. Tror han kan bli giftig i Moto2 nästa år men vi får väl se.
 
Jo, men Neukirchner är ju kronslut i WBSK. Förare på nedgång där passar inte i GP-racing. Det är vad jag tror iallfall...

Jag påstår inte att du har fel, tycker bara att det är många "föredettingar" som överraskat rejält i år. Det är inte säkert att det kommer att gälla Max, speciellt inte på en MZ.
 
Jag förstår inte? :va

Vad är det som är konstigt?

"This return on a Ducati bike makes me feel like a child! I do not feel 37 years old! I have a great desire to start this new adventure, I’m enormously pleased about this new agreement with the Pramac Racing Team which will allow me to ride and be part of an Italian team"

Visst! Man behöver inte se nått konstigt alls i att gode Capirex känner sig som på nytt född över att ha signat Pramac! Bara det att Pramac listat bottenskiktet i MGP en längre tid gör väl ändå att hans glädjefnatt är i orimligt stora proportioner till skillnad om det handlade om en Ducati fabriks styrning där han faktiskt historiskt presterat grym körning. Nu är jag pessimistiskt lagd i denna fråga & tror att Pramac får än svårare än vanligt med rimliga uppdaterníngar på sina cyklar (hoppas jag har fel)!!
 
"This return on a Ducati bike makes me feel like a child! I do not feel 37 years old! I have a great desire to start this new adventure, I’m enormously pleased about this new agreement with the Pramac Racing Team which will allow me to ride and be part of an Italian team"

Visst! Man behöver inte se nått konstigt alls i att gode Capirex känner sig som på nytt född över att ha signat Pramac! Bara det att Pramac listat bottenskiktet i MGP en längre tid gör väl ändå att hans glädjefnatt är i orimligt stora proportioner till skillnad om det handlade om en Ducati fabriks styrning där han faktiskt historiskt presterat grym körning. Nu är jag pessimistiskt lagd i denna fråga & tror att Pramac får än svårare än vanligt med rimliga uppdaterníngar på sina cyklar (hoppas jag har fel)!!

Ok, då förstår jag vad du syftar på...

Att han är glad över att få sitta på en Ducce igen (efter att ha suttit på en skit-Sukka ett tag), men borde egentligen vara mindre nöjd över att köra för ett av dom sämsta teamen i MotoGP.

Hmmm.. tjaaa... Frågan är vad som är sämst. En fabriksstyrning för Slözuki, eller en satelit Ducce... Jag vette fan..

Edit: Svårt att vara ärlig kanske i en oficiell pressrelease/intervju. :D
Annars kanske han skulle sagt så här typ "I'm glad that I'm going from one crappy team to another crappy team on a less crappy bike for 2011. It feels like a OK last step in my career, and a chance to squeese a couple more Euros out of it beforeI retire" :D
 
Last edited:

Hoppas DiMeglio får till det nästa år, trodde på han i 250cc. har fortfarande svårt att se vad Elias kommer göra bättre denna gången i motoGP mot vad han presterade sist. Men det är kanske svårt att hitta bättre förare? Kanske lätt att hitta spons med spansk förare/mästare i moto2?
 


"The chance to work with Toni Elias is a big incentive for us because this is a very important moment for presenting to our sponsors and partners a new project."


Kan man läsa mellan raderna här att Elias tog med sig lite mer sponsorer in i teamet än vad Randy kunde erbjuda, och "money talks" i MotoGP?

För man kan ju inte direkt klaga på RdP's resultat och prestationer i år, och jag är tveksam till att Elias ska prestera bättre än den gode Randy.

[Bitter gubbe mode on]
Det är väl som vanligt i MotoGP. Det är inte så viktigt vem som är snabbast eller duktigast, utan vem som tar med sig mest sponsorer...
[Bitter gubbe mode off]
 
Last edited:
Bridgestone kommer eventuellt medela i helgen om sina planer för 2011. Det blir sista året med nuvarande kontrakt med att vara däckleverantör åt MotoGP. Hiroshi Yamada på Bridgestone har haft diskutioner med DORNA om att MotoGP-teamen ska betala för sina däck nästa år. Precis som Moto2 gör för sina Dunlop. Dom betalar ca 300.000 sek/år för dom.

Pirellis chef, Giorgio Barbier, för racingavdelningen för deras däck säger att dom är intresserade att ta över kontraktet för MotoGP från 2012.
 
faktum var att Elías var spanjor (katalan) snarare var till nackdel än till fördel,
han presterar bättre än de flesta på griden, t o m en av de absolut bästa på privathoj och ändå fick han ingen styrning.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top