MotoGP 2012 - diskussioner

eckeph

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Hojlös för tillfället
Går och lägger mig med en skön förvissning om att jag i morgon bitti då jag vaknar kan läsa om hur första dagen på den nya säsongen utvecklar sig. Håller tummarna för Ducati!

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Kenny Noyes förlorar sin plats i Moto2.
Twitter: "Bainet has officially backed out of the agreement we had since November. For now I have no ride for 2012!"

Placerade sig 5a som bäst på Valencia förra året. Kanske hade varit lovande förare det där.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Inte nog med att dem blir tyngre i år (157 kg) men till 2013 blir minivikten 160 kg.. Detta för att det inte ska bli för dyrt flr CRT teamen att banta. Suck

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Man kan ju undra hur stort mindervärdeskomplexet är när man ger sig in på att jämföra en av sina egna förare med den bäste genom tiderna.

Om man som Rossi föreslår jämför deras respektive 5 första säsonger i MotoGP så vann Rossi titeln 4 gånger och Stoner 1. Totalt står det 7-2 så HRC kan väl återkomma i slutet av 2016 om det står 7-7.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Man kan ju undra hur stort mindervärdeskomplexet är när man ger sig in på att jämföra en av sina egna förare med den bäste genom tiderna.

Om man som Rossi föreslår jämför deras respektive 5 första säsonger i MotoGP så vann Rossi titeln 4 gånger och Stoner 1. Totalt står det 7-2 så HRC kan väl återkomma i slutet av 2016 om det står 7-7.

Ja, man kan jämföra hur mycket man vill, men det slutgiltiga resultatet kommer inte kunna nås förrän båda slutat rejsa, och helst ska dom ha kört lika många säsonger. Stoner har sagt att han inte ser sig själv som särskilt långlivad i GP och ser fram emot att dra sig tillbaka och leva i lugn med sin familj, kanske ha en farm osv.

Dom två är så otroligt olika så det går inte att jämföra på ett rättvist sätt. När Rossi vann var 4takt nytt, när stoner vann var det 800cc, Rossi är äldre och hade inte samma motståndare (säger inte att det var lättare), Stoner är yngre än Rossi och är snabbare än honom just nu, vad som än sägs. Rossi kommer gå till historien som en Agostini, Stoner kommer gå till historien som en Doohan. Det enda vi kan göra är att vänta på en ny Schwantz.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös

Statistik är inressant och relevant även när det gäller den bäste genom tiderna. Och jag tycker även att denna jämförelse är högst relevant och intressant. Min slutsats och bedömning är svårfrånkomlig, men blir att Stoner varit en vassare förare än Rossi under den jämförda perioden.

Jag gissar att du blir så provocerad för att du har svårt för Stoner :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Statistik är inressant och relevant även när det gäller den bäste genom tiderna. Och jag tycker även att denna jämförelse är högst relevant och intressant. Min slutsats och bedömning är svårfrånkomlig, men blir att Stoner varit en vassare förare än Rossi under den jämförda perioden.

Jag gissar att du blir så provocerad för att du har svårt för Stoner :)
Jag blir inte direkt provocerad, tycker bara att det är så larvigt av HRC (och alla Stoner fanboys). Men känner man av någon anledning ett behov av att rättfärdiga Stoner, trots att han är regerande världsmästare, så blir det kanske naturligt att jämföra med den bäste.

Vet inte exakt hur du kommer till slutsatsen att Stoner varit en vassare förare än Rossi sen har började 2006?
Om jag inte minns fel har Rossi varit före Stoner i totalen 4 gånger de 6 senaste säsongerna.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Vet inte exakt hur du kommer till slutsatsen att Stoner varit en vassare förare än Rossi sen har började 2006?
Om jag inte minns fel har Rossi varit före Stoner i totalen 4 gånger de 6 senaste säsongerna.
Stoner har dock 33 vinster mot Rossis 25, och båda har två titlar. Allt handlar om hur man ser på det. Den som vill kan lätt se att Stoner är bättre, men även tvärtom. Sant är att just nu är Stoner snabbare än Rossi iaf.

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899
Dem verkar ju glömma att rossi van 3 år i rad med honda, och sen van han 2 år i rad med yamaha så detta innebär i mina ögon att stoner måste vinna iaf 5 år i rad för att hålla samma klass som rossi.

eller är ja helt ute å cyklar nu?

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
detta innebär i mina ögon att stoner måste vinna iaf 5 år i rad för att hålla samma klass som rossi. eller är ja helt ute å cyklar nu?
Tycker inte du cyklar!

Och även Stoner skulle lyckas vinna lika många mästerskap så är han en dvärg jämfört med VR. Visst åker Stoner fort just nu men i alla andra avseenden är han en mycket blek figur.

Stoners egna uttalanden om att han inte vill ha något med mc att göra mellan racen är patetiska. Vad är han, en simpel hora som bara kör för att tjäna pengar?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Stoners egna uttalanden om att han inte vill ha något med mc att göra mellan racen är patetiska. Vad är han, en simpel hora som bara kör för att tjäna pengar?

Vad är det för konstigt med det? Det finns nog rätt många som gärna avstår från MC-relaterat när det inte är tävling eller träning.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös

Genom att inte bara se till statistiken för totalen, utan även för totala antalet segrar, inbördes möten samt faktumet att han gjort detta på en hoj som Rossi, eller någon annan för den delen, inte förmådde prestera alls på. Precis som jag tycker att Rossi var vassare än Hayden 2006. Jo jag vet att det är titeln som räknas och som är alla förares mål, men det är inte alltid så att den vassaste förarinsatsen alltid leder till slutbucklan.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Tycker inte du cyklar!

Och även Stoner skulle lyckas vinna lika många mästerskap så är han en dvärg jämfört med VR. Visst åker Stoner fort just nu men i alla andra avseenden är han en mycket blek figur.

Snacka om att Stoner provocerat dig bortom rim och reson. Hur är det möjligt? Det är ju inget snack om saken om att han är en blek karaktär jämfört med Rossi (det är de allra flesta), men "patetisk" och "hora" säger nog mer om dig än om Stoner.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Genom att inte bara se till statistiken för totalen, utan även för totala antalet segrar, inbördes möten samt faktumet att han gjort detta på en hoj som Rossi, eller någon annan för den delen, inte förmådde prestera alls på.
Men det där kan man väl säga om Stoner också? Rossi tog VM-titeln redan debutåret på en Honda 4-takt. Stoner debuterade på en Honda 4-takt och kunde inte alls prestera på den då, men hojen tog VM-titeln även det året.
Rossi klarade också av debuten på Yamaha med den äran.
Så den statistiken talar för att Rossi tagit två VM på ny hoj, Stoner 1. Både Stoner och Rossi har vars ett misslyckat år på en hoj som på pappret någon annan kunnat prestera på.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
När man säger att Stoner är den ende som presterat på Ducatin är det förvisso sant men tar man bort skygglapparna så ser man att det gick sämre och sämre för honom efter 2007 och mycket berodde på att Bridgestone 2007 gjorde sina däck enligt Ducatis önskemål. Något de sen slutade med och då kom Stoners framhjulssläpp som ett brev på posten.

Fan, ibland önskar jag att Stoner, Rossi, Spies, Lorenzo och Pedrosa alla körde för Repsol :)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum