Man kan ju undra hur stort mindervärdeskomplexet är när man ger sig in på att jämföra en av sina egna förare med den bäste genom tiderna.
Om man som Rossi föreslår jämför deras respektive 5 första säsonger i MotoGP så vann Rossi titeln 4 gånger och Stoner 1. Totalt står det 7-2 så HRC kan väl återkomma i slutet av 2016 om det står 7-7.
Man kan ju undra hur stort mindervärdeskomplexet är när man ger sig in på att jämföra en av sina egna förare med den bäste genom tiderna.
Jag blir inte direkt provocerad, tycker bara att det är så larvigt av HRC (och alla Stoner fanboys). Men känner man av någon anledning ett behov av att rättfärdiga Stoner, trots att han är regerande världsmästare, så blir det kanske naturligt att jämföra med den bäste.Statistik är inressant och relevant även när det gäller den bäste genom tiderna. Och jag tycker även att denna jämförelse är högst relevant och intressant. Min slutsats och bedömning är svårfrånkomlig, men blir att Stoner varit en vassare förare än Rossi under den jämförda perioden.
Jag gissar att du blir så provocerad för att du har svårt för Stoner
Stoner har dock 33 vinster mot Rossis 25, och båda har två titlar. Allt handlar om hur man ser på det. Den som vill kan lätt se att Stoner är bättre, men även tvärtom. Sant är att just nu är Stoner snabbare än Rossi iaf.Vet inte exakt hur du kommer till slutsatsen att Stoner varit en vassare förare än Rossi sen har började 2006?
Om jag inte minns fel har Rossi varit före Stoner i totalen 4 gånger de 6 senaste säsongerna.
Tycker inte du cyklar!detta innebär i mina ögon att stoner måste vinna iaf 5 år i rad för att hålla samma klass som rossi. eller är ja helt ute å cyklar nu?
Stoners egna uttalanden om att han inte vill ha något med mc att göra mellan racen är patetiska. Vad är han, en simpel hora som bara kör för att tjäna pengar?
Vet inte exakt hur du kommer till slutsatsen att Stoner varit en vassare förare än Rossi sen har började 2006?
Om jag inte minns fel har Rossi varit före Stoner i totalen 4 gånger de 6 senaste säsongerna.
Tycker inte du cyklar!
Och även Stoner skulle lyckas vinna lika många mästerskap så är han en dvärg jämfört med VR. Visst åker Stoner fort just nu men i alla andra avseenden är han en mycket blek figur.
Stoners egna uttalanden om att han inte vill ha något med mc att göra mellan racen är patetiska. Vad är han, en simpel hora som bara kör för att tjäna pengar?
Men det där kan man väl säga om Stoner också? Rossi tog VM-titeln redan debutåret på en Honda 4-takt. Stoner debuterade på en Honda 4-takt och kunde inte alls prestera på den då, men hojen tog VM-titeln även det året.Genom att inte bara se till statistiken för totalen, utan även för totala antalet segrar, inbördes möten samt faktumet att han gjort detta på en hoj som Rossi, eller någon annan för den delen, inte förmådde prestera alls på.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|