MotoGP 2012 - diskussioner

James Ellison har aldrig varit försiktig med vad han säger. Han kommer på en eller tusen ursäkter till varför det inte blev som han sagt sen.

"I don`t rate Biaggi at all.He`s had to many chances and taken rides of people who could`ve done a lot better.
He complains all the time about what he`s riding."
 
"I don`t rate Biaggi at all.He`s had to many chances and taken rides of people who could`ve done a lot better.
He complains all the time about what he`s riding."
:D

"Gubbens" snabbaste varv på Philip Island hade räckt till en sjunde plats i MotoGP-gridden ifjor, och då måste väl ändå PI anses vara en snabb bana? På en WSBK Aprilia! Nu har Ellison inga ursäkter, rimligen är CRT-reglementet mindre kompromisslöst, V4an duger bra.
 
lite tider till folket.



Pos Rider Team Fastest lap Prev. Gap Lead. Gap Laps
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 2:01.761 - - 16

2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:02.005 +0.244 +0.244 36

3 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:02.436 +0.431 +0.675 22

4 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:02.819 +0.383 +1.058 31

5 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 2:02.959 +0.140 +1.198 24

6 Nicky Hayden Ducati Team 2:03.132 +0.173 +1.371 55

7 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:03.213 +0.081 +1.452 27

8 Valentino Rossi Ducati Team 2:03.245 +0.032 +1.484 39

9 Hector Barbera Pramac Racing Team 2:03.612 +0.367 +1.851 24

10 Stefan Bradl LCR Honda 2:03.820 +0.208 +2.059 31

11 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2:03.830 +0.010 +2.069 23

12 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:05.510 +1.680 +3.749 25

13 Franco Battaini Cardion AB Motoracing 2:05.563 +0.053 +3.802 11

14 Ivan Silva Avintia Racing 2:08.109 +2.546 +6.348 32

15 Yonny Hernández Avintia Racing 2:08.767 +0.658 +7.006 16

ursäkta röran:va

Några ord från lorenzo:

Hi guys!! Just arrived to the hotel. Today we have not taken profit of all day cause about 13.00 started to rain and we have not come out again. Tomorrow will try more things.
 
Last edited:
Inga direkt snabba tider idag!
De flesta är runt 2 sek långsamare idag än vid förra testet.
Banan har varit ordentligt hal och skitig pga av något bilrace dom haft nyss.

Något som är lite intressant är att Edwards bara är 0,8 långsamare än vad han var för en månad sen trots banans dåliga kondition.

Ivan Silva är snabbare idag än vad han var för en månad sen dock bara nån tiondel men endå..

Hoppas att banan kan vara bättre imorgon och att regnet håller sig borta!
 
Tider för denna dag:
1. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 2m 1.285s (Lap 19/20)
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 2m 1.293s (4/14)
3. Andrea Dovizioso ITA Monster Yamaha Tech 3 2m 1.522s (18/18)
4. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 2m 1.695s (19/22)
5. Nicky Hayden USA Ducati Team 2m 1.748s (17/18)
6. Hector Barbera ESP Pramac Racing 2m 1.989s (12/26)
7. Valentino Rossi ITA Ducati Team 2m 2.130s (14/18)
8. Franco Battaini ITA Ducati Test Rider 2m 3.566s (14/20)
9. Colin Edwards USA Forward Racing (Suter-BMW CRT) 2m 5.816s (6/7)
10. Ivan Silva ESP Avintia (FTR-Kawasaki CRT) 2m 7.813s (4/13)
11. Yonny Hernández COL Avintia (FTR-Kawasaki CRT) 2m 8.213s (10/11)

Ingen av repsolförarna har vart ute idag, förklaring har inte getts än.

http://www.crash.net/motogp/results/177199/1/sepang_ii_motogp_test_times_-_wednesday_2pm.html

Tydligen så började en lampa lysa på Pedrosas "instrumentpanel" igår, och inga hondaförare var ute på banan alls idag. Det spekuleras i om det har ett samband. Man förväntar sig ett uttalande från HRC senare idag.

http://www.motogp.com/en/news/2012/test sepang 2 mid day report
 
Last edited:
Nu är det ju grym rapportering på Twitter när det regnar..

Grymt kul att följa Edwards, Spies och Crutchlow just nu när dom bråkar lite med varandra. :D
 
Danis motor rasade igår och man skickade den till Japan för analys. Innan de fått ok så körde man inte men när de fick besked att det inte var någon fara så regnade det. Akiyoshi ska tydligen ut och göra ett shake down test och alla Hondaförare ska köra i morgon igen. Dock ser det ut att bli regn i morgon också..
 
Jag gissar att det är många i depån som gläds åt Hondas problem. Ska någon kunna hota Stoner i år måste han ha lite oflyt.

Yamaha ska enligt uppgift testa en nya motor med nya växellåda (samma typ som Honda hade från början 2011 och som Ducati fick senare under säsongen.

(När man läser Backlunds rapporter från Valencia kanske de skulle ha testat där istället :cool:)
 
Att låta Stoner börja twittra verkar ju vara lite av ett genidrag. Har följt twittrandet mellan honom, Edwards, och Spies nu under testerna. Mycket underhållande! Kanske han inte är den skintorra tråkmånsen som media vill få oss att tro... :)
 
Trevlig intervju med Stoner. Man hör inte frågorna och texten är på spanska, men han pratar på engelska så man förstår rätt bra ändå. Utom sista frågan, vad är det han säger? Något om "teaching them to ride a bike at a very young age, but what they wanna do is completely up to them." Pratar han om sin dotter måntro?

http://www.youtube.com/watch?v=jOk0lM4uWT4&feature=relmfu
 
När Rossi kör sitt första race med det nya reglementet blir det hans sjätte GP-klass. 125, 250, 500, MotoGP990, MotoGP800 och MotoGP1000.
 
När Rossi kör sitt första race med det nya reglementet blir det hans sjätte GP-klass. 125, 250, 500, MotoGP990, MotoGP800 och MotoGP1000.

fränt.
(men 500 motoGP990 MotoGP800 och MotoGP1000 är ihopslaget på motogp.com)
så min gissning det finns förare som kört fler klasser om man ska räkna in regeländringar (tex 5 cyl 125:or och sånt)
Barros trodde jag hadde kört många (men där hadde jag fel he he)

en som ut märker sig med mer "klasser" än rossi är Alex Criville 500cc 250cc 125cc 80cc (dvs 4:a klasser Rossi har "bara" 3 klasser:D)
 
Times at 16:00:
CS 2´00.473
JL+0.404
DP+0.642
AD+0.842
BS+0.959
CC+0.981
VR+1.077
NH+1.136
HB+1.150
AB+1.167
 
Stoner 2.00.473
Lorenzo 2.00.877
Pedrosa 2.01.115
Barbera 2.01.231
Bautista 2.01.275
Dovi 2.01.315

Spies klar för dagen. Banan svalare nu och Barbera och Bautista sätter snabbare tider igen.
 
Lorenzos sista pass.
oewghvylj:iphone


Från Mathew Birts Twitter får vi lite intressanta citat från Lorenzo.

Matthew Birt ‏ @birtymotogp
Lorenzo said race simulation was v tough. New soft tyres lose grip very quickly so stopping bike not easy and rear slides a lot

Matthew Birt ‏ @birtymotogp
Lorenzo said with softer tyres and more power, 1000s going to be much more physical to race than 800s

Matthew Birt ‏ @birtymotogp
Lorenzo said race simulation showed that tyre management in race going to very crucial in new 1000cc era

Hondas stora problem är fortfarande chatter, Nakamoto-san var inte nöjd med deras cykel och de hade inte lyckats lösa chatterproblemen på Sepang nu heller.

Yamaha har fått ny motor och elektronik som gjort ingångarna och inbromsningarna mycket bättre. Nu behöver de få till utgångarna bättre.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top