Ta re lugnt! Test är test och race är race.Det vore ju OK om han åtminstone kunde steka Hayden, nu blir man ju bara ledsen
Ta re lugnt! Test är test och race är race.
Sätter en tunna prutt på att Rossi, som vanligt, kommer att vara före Hayden i de flesta racen och garanterat i totalen. Rossi ville ju dessutom testa så hårda däck som möjligt i dag, frågan är vilka blandningar Hayden körde med.
Så han tappade den förmågan under vinteruppehållet 2010-2011?Jo så brukar det vara, men det känns ändå svårare och svårare att tro på. Kanske han är slut nu? På riktigt? Och med slut menar jag att han inte längre har det som krävs för att vinna över Stoner och Lorenzo.
Ducati's Valentino Rossi has completed his first day of MotoGP testing at Jerez and, after finding himself 1.8s off the pace of front-runner Casey Stoner, is worried the recurring front-end problems he continues to experience cannot be fixed.
Rossi was ninth on the timesheet today, behind team-mate Nicky Hayden, and says he is still unable to load up the front tyre enough to get the feel he requires to make a fast corner entry and it is in the quicker turns, where he doesn't brake, that the problem is more evident.
"I have too much difficulty to load the front so I am not able to carry enough speed into the corner especially when I have to enter without brakes, the fast corners is where I lose more. The rest we improve a lot but unfortunately, at this moment, we cannot improve this feeling," said Rossi, speaking to bikesportnews.com.
"At the end we try a different setting, the feeling with the bike improve and I did quite a good laptime for my pace so for tomorrow we have some idea to try and improve that setting and make a bit faster.
"The distance (to Stoner) is very big and for sure we have worry but we have to see realistically, especially with the lap time of Nicky, because he is a bit faster than us so we have to try and catch him. The worry for us is we change a lot of the bike, also from last year, and the problem remain very similar.
"I think this bike is a bit more safe, so you can try something, because with the other bike it was more dangerous but the problem for the laptime remain so I don't know if we are able to fix. We decide our riding position from what we have but my feeling remain that I am a little bit too much on the rear, too much far from the front, but now what we have is this so it will remain."
Så han tappade den förmågan under vinteruppehållet 2010-2011?
Och vilka skulle det varaEller så har nya, snabbare förare tillkommit.
Och vilka skulle det vara
Precis. Jag tror att han redan har tappat motivationen och att det är vad vi ser. Inte en Ducati som faktiskt är så dålig att Rossi inte hade kunnat köra den lika fort som Stoner/Lorenzo för några år sedan. Rossi (om han fungerar som vanligt) ska kunna vara ca 1 sekund snabbare än Hayden på likadana motorcyklar.Frågan är hur länge han står ut.
Han vann VM 2007, sen gick det utför...Det var därför Stoner kunde ligga på topp med sin Ducatin...
Visst kan de det men att Rossi skulle ha tappat allt under ett par månader mellan två säsonger låter väldigt osannolikt. Ducatin passar honom inte, svårare än så är det ju faktiskt inte. Så länge han är bäste Ducati förstår jag faktiskt inte ens hur man kan döma ut honom.Lorenzo och Stoner, t.ex, som förstås inte tillkommit men som kanske peakar nu. Förare kan väl bli både bättre och sämre med tiden, över en karriär.
Han vann VM 2007, sen gick det utför...
Visst kan de det men att Rossi skulle ha tappat allt under ett par månader mellan två säsonger låter väldigt osannolikt. Ducatin passar honom inte, svårare än så är det ju faktiskt inte. Så länge han är bäste Ducati förstår jag faktiskt inte ens hur man kan döma ut honom.
På två månader kan en människa:...att Rossi skulle ha tappat allt under ett par månader mellan två säsonger låter väldigt osannolikt.
Så länge Stoner kommer att finnas kvar i Moto GP kan dom andra glömma bort att vinna VM.
Även Stoner kan krascha och va borta i x antal tävlingar
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |