MotoGP 2012 - diskussioner

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag hatar Stoner! :mad:

Här trodde man under ett par timmar att Yamaha kanske skulle kunna ge honom en rejäl match i år men då kör han ut och visar vart skåpet ska stå :huvet
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det vore ju OK om han åtminstone kunde steka Hayden, nu blir man ju bara ledsen :gråta
Ta re lugnt! Test är test och race är race.

Sätter en tunna prutt på att Rossi, som vanligt, kommer att vara före Hayden i de flesta racen och garanterat i totalen. Rossi ville ju dessutom testa så hårda däck som möjligt i dag, frågan är vilka blandningar Hayden körde med.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Ta re lugnt! Test är test och race är race.

Sätter en tunna prutt på att Rossi, som vanligt, kommer att vara före Hayden i de flesta racen och garanterat i totalen. Rossi ville ju dessutom testa så hårda däck som möjligt i dag, frågan är vilka blandningar Hayden körde med.

Jo så brukar det vara, men det känns ändå svårare och svårare att tro på. Kanske han är slut nu? På riktigt? Och med slut menar jag att han inte längre har det som krävs för att vinna över Stoner och Lorenzo.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Ducati's Valentino Rossi has completed his first day of MotoGP testing at Jerez and, after finding himself 1.8s off the pace of front-runner Casey Stoner, is worried the recurring front-end problems he continues to experience cannot be fixed.

Rossi was ninth on the timesheet today, behind team-mate Nicky Hayden, and says he is still unable to load up the front tyre enough to get the feel he requires to make a fast corner entry and it is in the quicker turns, where he doesn't brake, that the problem is more evident.

"I have too much difficulty to load the front so I am not able to carry enough speed into the corner especially when I have to enter without brakes, the fast corners is where I lose more. The rest we improve a lot but unfortunately, at this moment, we cannot improve this feeling," said Rossi, speaking to bikesportnews.com.

"At the end we try a different setting, the feeling with the bike improve and I did quite a good laptime for my pace so for tomorrow we have some idea to try and improve that setting and make a bit faster.

"The distance (to Stoner) is very big and for sure we have worry but we have to see realistically, especially with the lap time of Nicky, because he is a bit faster than us so we have to try and catch him. The worry for us is we change a lot of the bike, also from last year, and the problem remain very similar.

"I think this bike is a bit more safe, so you can try something, because with the other bike it was more dangerous but the problem for the laptime remain so I don't know if we are able to fix. We decide our riding position from what we have but my feeling remain that I am a little bit too much on the rear, too much far from the front, but now what we have is this so it will remain."
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jo så brukar det vara, men det känns ändå svårare och svårare att tro på. Kanske han är slut nu? På riktigt? Och med slut menar jag att han inte längre har det som krävs för att vinna över Stoner och Lorenzo.
Så han tappade den förmågan under vinteruppehållet 2010-2011?

Bild från idag :)

46valentinorossi,sunny_original.jpg
 

MC Doktorn

Guest
Ducati's Valentino Rossi has completed his first day of MotoGP testing at Jerez and, after finding himself 1.8s off the pace of front-runner Casey Stoner, is worried the recurring front-end problems he continues to experience cannot be fixed.

Rossi was ninth on the timesheet today, behind team-mate Nicky Hayden, and says he is still unable to load up the front tyre enough to get the feel he requires to make a fast corner entry and it is in the quicker turns, where he doesn't brake, that the problem is more evident.

"I have too much difficulty to load the front so I am not able to carry enough speed into the corner especially when I have to enter without brakes, the fast corners is where I lose more. The rest we improve a lot but unfortunately, at this moment, we cannot improve this feeling," said Rossi, speaking to bikesportnews.com.

"At the end we try a different setting, the feeling with the bike improve and I did quite a good laptime for my pace so for tomorrow we have some idea to try and improve that setting and make a bit faster.

"The distance (to Stoner) is very big and for sure we have worry but we have to see realistically, especially with the lap time of Nicky, because he is a bit faster than us so we have to try and catch him. The worry for us is we change a lot of the bike, also from last year, and the problem remain very similar.

"I think this bike is a bit more safe, so you can try something, because with the other bike it was more dangerous but the problem for the laptime remain so I don't know if we are able to fix. We decide our riding position from what we have but my feeling remain that I am a little bit too much on the rear, too much far from the front, but now what we have is this so it will remain."

Känns onödigt att kommentera men känner man inte igen den hopplösa känslan att vara slagen på förhand.

Bara 0,1 sek före CRT Teamet Power Electronics Aspar, långt efter Sto och Lor samt klart efter Hay som han borde vara före.

Klarar inte Ducati att skapa det som behövs eller är Rossis magi borta helt enkelt.

Frågan är hur länge han står ut.

rossi.jpg
 
Last edited:

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Var det inte Rossi som skrev på för två år till på Ducati :va
För det var väl inte Hayden?
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Så länge Stoner kommer att finnas kvar i Moto GP kan dom andra glömma bort att vinna VM.
Det beror på att han och RpN är dom enda förare som kan bortse från sina hojars begränsningar och anpassa
sin körstil efter hur bågen beter sig.
Det var därför Stoner kunde ligga på topp med sin Ducatin och det var därför RdP lyckades köra snabbare än
fabriksteamet i slutet av förra säsongen.
Rossi tillsammans med Ducati kommer inte ha en chans i år.
Sen är det gonatt med både hoj och förare..
Tycker Roffe :tummenupp
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Och vilka skulle det vara :va

Lorenzo och Stoner, t.ex, som förstås inte tillkommit men som kanske peakar nu. Förare kan väl bli både bättre och sämre med tiden, över en karriär.

Jag säger inte att det är så här, men min känsla är att det inte är samme Rossi som förr.... hoppas inte, jag hejar ju på Rossi!
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Om man skulle sätta Rossi på en honda eller yamaha så är jag övertygad om att han skulle vara med i top 3 som vanligt. Och jag hejjar inte på Rossi..
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Frågan är hur länge han står ut.
Precis. Jag tror att han redan har tappat motivationen och att det är vad vi ser. Inte en Ducati som faktiskt är så dålig att Rossi inte hade kunnat köra den lika fort som Stoner/Lorenzo för några år sedan. Rossi (om han fungerar som vanligt) ska kunna vara ca 1 sekund snabbare än Hayden på likadana motorcyklar.

Hans uttalande att det helt nya chassit egentligen inte har förändrat något, predicerar ju att 2012 kommer bli väldigt likt 2011.

Och vad mer finns som förstärkare (av misslyckande) i hans medvetande...?
 

Bifogat

  • article-2052436-0E7EECB000000578-315_634x345.jpg
    article-2052436-0E7EECB000000578-315_634x345.jpg
    67.9 KB · Visningar: 129
  • 974601-casey-stoner.jpg
    974601-casey-stoner.jpg
    30.7 KB · Visningar: 86
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det var därför Stoner kunde ligga på topp med sin Ducatin...
Han vann VM 2007, sen gick det utför...

Lorenzo och Stoner, t.ex, som förstås inte tillkommit men som kanske peakar nu. Förare kan väl bli både bättre och sämre med tiden, över en karriär.
Visst kan de det men att Rossi skulle ha tappat allt under ett par månader mellan två säsonger låter väldigt osannolikt. Ducatin passar honom inte, svårare än så är det ju faktiskt inte. Så länge han är bäste Ducati förstår jag faktiskt inte ens hur man kan döma ut honom.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Han vann VM 2007, sen gick det utför...

Visst kan de det men att Rossi skulle ha tappat allt under ett par månader mellan två säsonger låter väldigt osannolikt. Ducatin passar honom inte, svårare än så är det ju faktiskt inte. Så länge han är bäste Ducati förstår jag faktiskt inte ens hur man kan döma ut honom.

Stoner är den enda föraren som har kört till pallen med Ducatin
Det är BARA Stoner som har levererat med Ducatin sen 2007.
Om inte Stoner hade blivit Lactosintolerant utan att hitta diagnosen
så hade han haft två VM med Ducatin.

Ducatin passar bara Casey eller rättare sagt, Casey är den enda förare
som kan anpassa sin körstil för att få runt Ducatin på anständiga nivåer resultatmässigt.
ALLA andra har misslyckats trots Rossis och Burgess hånande repliker att Casey inte kunde köra Duccen...
:tummenupp
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
...att Rossi skulle ha tappat allt under ett par månader mellan två säsonger låter väldigt osannolikt.
På två månader kan en människa:

• Dö
• Bli deprimerad
• Förlora nära anhöriga
• Få en sjukdom
• Nå en viktig insikt
• Ändra uppfattning
• Börja intressera sig för nya saker

Listan kan göras hur lång som helst. Och det är ju tvärt om väldigt sannolikt att Rossi just mellan två säsonger – efter den första någonsin då han inte vunnit ett enda race och nästa med samma tillverkare – tappar både glädje, motivation, lust, mening etc. Han var dessutom iblandad i olyckan som tog livet av Simoncelli. Det är väldigt annorlunda nu än de första säsongerna hos Honda eller när han trivdes som bäst med Yamaha (då han vann sitt första race hos sin nya arbetsgivare).
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Även Stoner kan krascha och va borta i x antal tävlingar

Jaaaaaaa OCH???
Men det är inte det som är diskussionens kärna..
Jag formulerar mig så här istället...
Så länge INTE Stoner kraschar så kommer han att vinna och
Alla andra kan fetglömma att vinna VM
Är det bra så ??
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top