Rossi var 1 sekund efter per varv på kvalet och 0,5 sekunder efter per varv under racet. Vad är det du lyckas problematisera, menar du? Faktum är ju fortfarande att om man tappar väsentlig tid varje varv på ledaren så kan man aldrig vinna.På Le Mans 2011 kvalade Rossi nästan exakt en sekund efter Stoner som tog pole.
I mål var han 3:a, 14 sekunder bakom Stoner och 3/10 efter Dovi.
Racet på 28 varv kördes precis som kvalet i torrt.
Verkligheten är lite mer komplicerade än dina förenklingar.
Om jag läste rätt på ett annat ställe så gjorde Stoner samma sak, men han körde konstanta 39-tiderinte så snabba varvtider men Lorenzo kan ju köra konstanta tider så säga..
Vem har skrivit något om att vinna?Rossi var 1 sekund efter per varv på kvalet och 0,5 sekunder efter per varv under racet. Vad är det du lyckas problematisera, menar du? Faktum är ju fortfarande att om man tappar väsentlig tid varje varv på ledaren så kan man aldrig vinna.
Skillnaden mellan en 4:e och 7:e plats i totalen, två olika år på två olika hojar, är verkligen astronomisk och ett solklart bevis för att den ene är bättre än den andre...
Stoner-fansen börjar likna Göteborgare, ett konstant mindervärdeskomplex.
Rossi 7
Stoner 2
Tack, skönt att någon i tråden håller sig till fakta!... GP7:an var överlägsen de andra hojarna rakt fram (minns Qatar 2007), Bridgestone gjorde specialdäck till Ducati. Efter 2007 gick det sämre och sämre
Det var ett skämt, GlennFint sätt att samtidigt dra med sig alla från Göteborg ner i skiten.
inte så snabba varvtider men Lorenzo kan ju köra konstanta tider så säga..
Det var ett skämt, Glenn
Mitt företag är Göteborgsbaserat så jag tjötar med dryga Göteborgare varenda dag. Man får prata sakta så att de hänger med men jag gillar dem ändå
Precis....det är enklare att vinna om man har ett massivt effektövertag eller annan teknisk fördel!
Det var väl combon TC/Däck som gav Ducatin bättre grepp ut ur böj och som konsekvens var snabbare på rakan?Precis.
2007 när Ducati var snabbast rakt fram, var Yamaha snabbare i kurvorna. Där hade Ducati en teknisk svaghet, och Yamaha en teknisk fördel. Det var alltså inte alls ojämnt.
Du är nog ensam om slutsatsen att Ducati/Bridgestone var likvärdig med Yamaha/Michelin 2007.Precis. 2007 när Ducati var snabbast rakt fram, var Yamaha snabbare i kurvorna. Där hade Ducati en teknisk svaghet, och Yamaha en teknisk fördel. Det var alltså inte alls ojämnt.
Kombinationen Stoner/Ducati/Bridgestone var väldigt framgångsrik 2007.Du är nog ensam om slutsatsen att Ducati/Bridgestone var likvärdig med Yamaha/Michelin 2007.
Skillnaden mellan en 4:e och 7:e plats i totalen, två olika år på två olika hojar, är verkligen astronomisk och ett solklart bevis för att den ene är bättre än den andre...
Stoner-fansen börjar likna Göteborgare, ett konstant mindervärdeskomplex.
Rossi 7
Stoner 2
Kombinationen Stoner/Ducati/Bridgestone var väldigt framgångsrik 2007.
Exakt.
Det är inte en enstaka förändring som ger framgången utan en kombination av händelser.
Vissa förenklar verkligheten och säger att Bridgestone och motoreffekten gav Ducati titeln, , varför lyckades inte de andra med med samma förutsättningar... Stoner var skillnaden.
Kombinationen Rossi och Ducati har varit en katastrof, Rossi anses som den störste genom tiderna.
Han kan inte misslyckas så det måste vara fel på Ducati pga att den passade inte hans körstil, eller var det däcken som inte passade Ducati eller var det Ducati som passade till däcken.
Att inte föraren klarar anpassningen nämns inte som ett sannolikt samband.
Stämmer bra, Bayliss gick in och dominerade årets sista race på Valencia.Går inte att gämföra 2007 med 2012 eller 2011 inget är lika dant, Då gjorde däcken efter cykeln, idag gör cykeln efter däcken, Då var det rör ram, nått som passade dem flesta tydligen, gjorde inte Troy bayliss wildcard på valencia 2006 med ducati och van? skulle vilja se någon göra det på dagens ducati...
Det var ett skämt, Glenn
Mitt företag är Göteborgsbaserat så jag tjötar med dryga Göteborgare varenda dag. Man får prata sakta så att de hänger med men jag gillar dem ändå
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |