MotoGP 2012 - Malaysian Motorcycle Grand Prix

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Radare,

hur bär du dig åt när du jämt och hela tiden får ALLA mot dig i tråd efter tråd? Hur känns det? Är det inte jobbigt? Är det med flit?

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
För ungefär 5 år sen tyckte jag det var fånigt låg nivå på racingforumet och det var ljusår högre än nu, det här är ju helt fantastiskt hur starkt ni förstör tråd efter tråd efter tråd.

Kan inte en moderator bara gå lös, vilt och hårt? Hellre en tråd som består av två inlägg än fem sidor av den här dyngan.

Varannat inlägg säger 'hur kan du veta, du vet ingenting' och sen följer SAMMA person upp med info i inlägget efter hur det FAKTISKT är om någon annan sak, som nästa person säger 'hur kan du....', ja nä, ni fattar?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För ungefär 5 år sen tyckte jag det var fånigt låg nivå på racingforumet och det var ljusår högre än nu, det här är ju helt fantastiskt hur starkt ni förstör tråd efter tråd efter tråd.

Kan inte en moderator bara gå lös, vilt och hårt? Hellre en tråd som består av två inlägg än fem sidor av den här dyngan.

Varannat inlägg säger 'hur kan du veta, du vet ingenting' och sen följer SAMMA person upp med info i inlägget efter hur det FAKTISKT är om någon annan sak, som nästa person säger 'hur kan du....', ja nä, ni fattar?

Men du vet ju ingenting och ditt inlägg gjorde ju inget för att göra forumet bättre. :7peta :rofl

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Men du vet ju ingenting och ditt inlägg gjorde ju inget för att göra forumet bättre. :7peta :rofl

Det känns en skitaning meningslöst att försöka skriva något vettigt, det försvinner i dyngan. Om dyngan försvinner kanske något vettigt återuppstår dock är min tanke. I värsta fall blir det ingenting och det är, i mitt tycke, KLART bättre än dyngan.

Det är sorgligt när det diskuteras mer vettigt på Fejjan än i racingforumet@sporthoj.com på diverse olika rubriker.

Men nej, jag håller med dig, det är inte ett särskilt kreativt och givande inlägg jag kom med. :smasha

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det känns en skitaning meningslöst att försöka skriva något vettigt, det försvinner i dyngan. Om dyngan försvinner kanske något vettigt återuppstår dock är min tanke. I värsta fall blir det ingenting och det är, i mitt tycke, KLART bättre än dyngan.

Det är sorgligt när det diskuteras mer vettigt på Fejjan än i racingforumet@sporthoj.com på diverse olika rubriker.

Men nej, jag håller med dig, det är inte ett särskilt kreativt och givande inlägg jag kom med. :smasha

Jag var inte så seriös med mitt inlägg utan höll mest med dig egentligen.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
För ungefär 5 år sen tyckte jag det var fånigt låg nivå på racingforumet...
Vad bidrar du själva med, förutom att gnälla?

Ta dig i kragen istället och skriv lite vettiga saker så ska du se att det blir bättre :)

(Sen finns det mig veterligen bara EN person som förstör tråd efter tråd...)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ben Spies är inte med nästa helg
AC-ledsluxation, brutet revben och blåmärke på lungan. Ajsomfan!

Om det va en usel säsong för Spies i år, blev det knappast bättre. Ingen ersättare till PI heller för Yamaha.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Är det någon som visat upp arrogans och även hänsynslöshet mot sina konkurrenter är Stoner en av dem. Det finns ju flera olika exempel på att hans ego är stort och att han inte bryr sig särskilt mycket om vare sig andra förare eller de som betalar hans lön. Bredsidan mot Petrucci på Mugello är bara ett exempel i en lång rad.
Kom igen? Den bredsidan är väl inte något speciellt att komma dragandes med om man jämför med hur Rossi eller Lorenzo kört genom åren. Stoner har heller aldrig mejjat ner någon annan (vad jag kan minnas i 125/250/MotoGP) vilket man inte kan säga om de två.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kom igen? Den bredsidan är väl inte något speciellt att komma dragandes med om man jämför med hur Rossi eller Lorenzo kört genom åren. Stoner har heller aldrig mejjat ner någon annan (vad jag kan minnas i 125/250/MotoGP) vilket man inte kan säga om de två.
Du tycker inte det är allvarligt att man medvetet och för att markera kör på en annan förare på ett kval?
Alla incidenter som innefattar Lorenzo och Rossi har varit i race och för att ta sig förbi folk. Det är en stor skillnad. Tycker jag

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ben Spies är inte med nästa helg
AC-ledsluxation, brutet revben och blåmärke på lungan. Ajsomfan!

Om det va en usel säsong för Spies i år, blev det knappast bättre. Ingen ersättare till PI heller för Yamaha.
Trist som fan med Ben hela detta år! ska bli otroligt intressant hur han gör sig på Pramac Duccen! Seriöst, det kan ju knappas bli värre!!!!! Skulle verkligen vilja sett Dovi till helgen på Ben:s Fabrikare!! Synd överlag att det inte verka bli av med nån inhoppare!!

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Blyyyyyyg? :rofl:rofl

Snubben sitter och säger att han är snabbast i regn... fast...ehh... inte denna gången för... ehh... foten... ehhh... dåligt bakdäck... ehhh reglementet... ehhh... listan kan göras lång...

Hatiskt? Näää jag känner inget hat alls faktiskt. :)
Har du sett Post Race intervjun? Han erkänner ju rätt upp och ner att han körde som en fegis under första delen av racet, försökte hålla folk bakom sig och hade inte en chans att hänga med Dani och Jorge. Men att han sedan kände sig mer hemma och då framför allt under de sista varven när det var mer vatten på banan. Han började hämta in dom framför ganska rejält, tog ju nästan 1,7 sekunder på Jorge under det som blev det sista fullständiga varvet i resultatlistan. Varsego, här har du varvtiderna: http://resources.motogp.com/files/results/2012/MAL/MotoGP/RAC/Analysis.pdf?v1_b4002359

Sen kan ju tilläggas att Stoner tyckte de kunde kört 1-2 varv till innan de bröt racet, klart han säger så eftersom han var så mycket snabbare än Lorenzo. Sen sa han också att han var helt säker på att de aldrig hade kunnat köra alla varv ändå. Pedrosa tyckte ungefär samma sak och det är väl inget konstigt med att ha tycker så, för då hade förmodligen Lorenzo tappat en placering.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sluta tjafsa i den här tråden nu.
Så, sjas iväg till Phillip Island tråden med er. :whip

:)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag såg intervjun och du berättar inte det han sa på slutet

Har du sett Post Race intervjun? Han erkänner ju rätt upp och ner att han körde som en fegis under första delen av racet, försökte hålla folk bakom sig och hade inte en chans att hänga med Dani och Jorge. Men att han sedan kände sig mer hemma och då framför allt under de sista varven när det var mer vatten på banan. Han började hämta in dom framför ganska rejält, tog ju nästan 1,7 sekunder på Jorge under det som blev det sista fullständiga varvet i resultatlistan. Varsego, här har du varvtiderna: http://resources.motogp.com/files/results/2012/MAL/MotoGP/RAC/Analysis.pdf?v1_b4002359

Sen kan ju tilläggas att Stoner tyckte de kunde kört 1-2 varv till innan de bröt racet, klart han säger så eftersom han var så mycket snabbare än Lorenzo. Sen sa han också att han var helt säker på att de aldrig hade kunnat köra alla varv ändå. Pedrosa tyckte ungefär samma sak och det är väl inget konstigt med att ha tycker så, för då hade förmodligen Lorenzo tappat en placering.

MC Doktorn

Guest
Du tycker inte det är allvarligt att man medvetet och för att markera kör på en annan förare på ett kval?
Alla incidenter som innefattar Lorenzo och Rossi har varit i race och för att ta sig förbi folk
. Det är en stor skillnad. Tycker jag

Är du någon allsmäktig som äger rätten att döma andra och fria vissa?

Petrucci incidenten redde dom ut själva men du sitter här på Sporthoj och dömer andra. .

AU936761.jpg

Eller tror du att Rossi, Stoner, Lorenzo och Marques mfl har vunnit framgångar för att dom visar hänsyn till andra som främsta egenskap.

Ingen av förarna på toppen är speciellt ödmjuka i omkörnings situationer på den här nivån.

tumblr_m80j8wr2251rod8iso1_1280.jpg

Last edited:

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
För att bli topp 10 i världen i någon idrott krävs uppoffringar och vassa armbågar. Samma gäller för roadracing. Därför tycker jag inte att det är speciellt konstigt att vissa förare då och då uppvisar McEnroe-tendenser. Sen är jag den första att påpeka för mina barn att "så ska man inte göra", för att senare samma vecka slå sönder ett badmintonracket på betydligt lägre nivå än VM.

Givetvis får man ha åsikter från tv-soffan, men alla som tävlar/tävlat i idrott vet att ibland gör man kanske inte de klokaste valen i stridens hetta. Det gäller även i MotoGP.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...