MotoGP 2012 - Malaysian Motorcycle Grand Prix

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Helt klart.

Men han gör ju inte mycket för att underhålla publiken. Men som du sa, taktikern som han är vill han väl ha en VM-titel till.

Varför blir åsikter ständigt omvandlat till gnällande på SH, eller har jag totalt missat innebörden av ordet "gnäll"?
Såg inte ditt tidigare inlägg.
Personligen så skulle jag kalla det gnäll att sitta i TV-soffan och klaga på underhållningen för publiken när så mycket står på spel och varför skulle han INTE vilja ha en VM-titel till? De tävlar för att vinna i första hand och det finns inget större att vinna än VM, oavsett vad publiken tycker om underhållningen. Tycker inte heller man kan klaga på underhållningen som Lorenzo bjöd på i början av säsongen då han var dominant och vann flera race vilket gjorde att han är i position att vinna VM nu.
 

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Men herregud, hur många gånger har Spies gått omkull i år på träningar/kval/race? 20?
Det börjar ju bli löjligt, hur sjutton lyckas han?

Jag tyckte Stoner gick omkull väldigt, väldigt ofta under 2006, bland det mesta jag sett mellan 2000-2006, men det var ju ingenting jämfört med Spies 2012. Det är synd att det aldrig vänder för honom. Teampolarn kommer på pallen i varenda race medan han vurpar. Hans självförtroende måste ju vara 100 meter under havsnivå vid det här laget.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Men herregud, hur många gånger har Spies gått omkull i år på träningar/kval/race? 20?
Det börjar ju bli löjligt, hur sjutton lyckas han?

Jag tyckte Stoner gick omkull väldigt, väldigt ofta under 2006, bland det mesta jag sett mellan 2000-2006, men det var ju ingenting jämfört med Spies 2012. Det är synd att det aldrig vänder för honom. Teampolarn kommer på pallen i varenda race medan han vurpar. Hans självförtroende måste ju vara 100 meter under havsnivå vid det här laget.
Där kan man verkligen snacka om en resa som han kanske inte var beredd på mentalt. Flerfaldig AMA-mästare, direkt WSBK-mästare, Årets rookie i MotoGP, Vinst i MotoGP och nu kan han knappt hålla sig på hjulen. Undrar hur och om han kan komma tillbaka igen - på en Ducati?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...De som befann sig på banan hade en relativt gemensam uppfattning om riskerna...

Men snälla Du,

Nu tillrättalägger Du citat för att de ska passa Dig - igen:) Att det var svårkört och svårbedömt - har väl ingen i tråden ifrågasatt? Så vilka väderkvarnar försöker Du slåss mot? Vid tiden för rödflaggningen visste ingen om det skulle bli värre eller bättre. Och att inte ta med resten av Stoners utsaga - att han kunde ha vunnit rejset om det gått till slut - påvisar att Din argumentationsteknik även fortsättningsvis lämnar en hel del övrigt att önska.

Fakta verkar alltså vara alltså att Lorenzo viftade - ingen annan av de "ledande" förarna, i alla fall enligt vad övriga i denna tråden verkar ha sett eller uppfattat. Frågor på det? Men nu har Du en direkt fråga från Sandström angående Din hänvisning till reglementet angående handviftande, besvara gärna den innan Du konstruerar fler väderkvarnar (eller "halmgubbar") ur mina små inlägg.

Sedan är det lite rörande att Du sätter sån tilltro till vad som skrivs i diverse media...:)

...Om du så gärna vill bevisa att jag har fel är det du som har bevisböran och får ge dig iväg och leta i reglementet och kom tillbaks och vifta med ”beviset”...

Ett underbart citat:hihiDu, av alla människor, anser det OK att fara med osanningar, överdrifter och falsarier? Smagatusk påstår att reglementet inte innehåller någon sådan regel, bör Du då inte backa upp Ditt påstående med en hänvisning, eller krypa till korset och korrigera Ditt påstående?

Du jobbar inte som jurist, va?

EDIT - ta nu detta på rätt sätt, jag diskuterar gärna med Dig fortsättningsvis då Du har rätt bra koll på svunna tider och verkar intresserad av utveckling. Men då får Du tänka igenom det som sagts och hålla nivån på argumentationen på samma nivå som de övriga i trådarna försöker göra. Läs NiklasiNorrs och Alatalos inlägg i V4-tråden om Du inte förstår vad jag menar:krama
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Tycker det är intressant att så många tycker Lorenzo är tråkig osv......
Hade Lorenzo satsat och krashat hade folk sagt att han var korkad som satsade när han inte behövde.

Men hade han satsat och vunnit så hade det varit mindre tråkigt.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Det ska jag komma ihåg att du sa...;)

Jag läste ditt inlägg ovan, och det var väl vad förarna sa i efterhand när det öste ner. Eller hur?

Ditt Stonercitat kan vi ju glömma på en gång eftersom han pratade om innan racet med hans fot i åtanke. Han sa även att han tyckte sig ha en chans att vinna racet efterhand som hans självförtroende växte.

Pedrosas uttalande är ingen lögn. Han hade väl lite kast och överlag en osäker hoj som de flesta i regn? Han såg dock jävligt frågande ut när de flaggade av racet och då var det han som låg först.

Hayden ville ju självklart att det skulle blåsas av innan han vurpa. Hans bästa placering hittills.
Vad vill du ha sagt?

:va
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
...Din argumentationsteknik även fortsättningsvis lämnar en hel del övrigt att önska.

...lite rörande att Du sätter sån tilltro till vad som skrivs i diverse media...:)

....OK att fara med osanningar, överdrifter och falsarier?

Du jobbar inte som jurist, va?

...om Du inte förstår vad jag menar:krama
Vi kanske kan diskutera racing och frågeställningar kring racing istället för huruvuda jag ”jobbar som jurist” eller att du tycker det är ”rörande” att jag tror att förarna citeras riktigt på superbikeplanet.com?

Dina inlägg är ofta väldigt mångordiga och för att göra det möjligt för dig och andra att se vad jag faktiskt svarar på rensar jag bort det som inte är relevant. Det borde vara möjligt utan att uppfatta innehållet som ”förfalskat”. En påminnelse om vad jag svarade på:

roffe_s skrev:
...ingen möjlighet att från TV- eller dataskärmen avgöra om hur farligt det varit att fortsätta...
Jag citerade de ledande förarna efter racet och de var överens om att det antingen var a) rätt beslutat att abryta racet eller b) att förhållandena på banan var farliga.

What´s the big deal?
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nej, Du tror att det är så, för Du har dels skalat bort den info som inte stämmer med Din tes, dessutom försöker Du motbevisa egenhändigt konstruerade påståenden som varken jag eller någon annan påstått.

Det jag sa, omedelbart efter rejset (innan en rad skrivits på nätet) är:

1 - Jorge viftade först och störst för att få rejset avflaggat. Med tanke på hans dåvarande situation vann han förmodligen mest på skeendet.

2 - Förhållandena var vanskliga, det är svårt att kritisera avflaggningen.

På detta svarade Du, av allt att döma felaktigt, att Jorge handlade föredömligt och i enlighet med reglementet.

What's the big deal?

Nu tror jag inte vi kommer längre, ser fram emot framtida, vettiga och sansade raceargumentationer :)

...de var överens om att det antingen var a) rätt beslutat att avbryta racet eller b) att förhållandena på banan var farliga.

What´s the big deal?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kan någon förklara vad som menas med "de ledande förarna"...???
Jag visste inte att fler än en åt gången kunde vara i ledning...?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 29m 29.049s
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 29m 32.823s
3. Casey Stoner AUS Repsol Honda (RC213V) 29m 36.193s
4. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP12) 29m 39.567s
5. Valentino Rossi ITA Ducati Team (GP12) 29m 45.808s
6. Alvaro Bautista ESP San Carlo Honda Gresini (RC213V) 29m 46.325s
7. Hector Barbera ESP Pramac Racing (GP12) 30m 19.331s
8. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 30m 20.634s
9. James Ellison GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 30m 25.725s
10. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (GP12) 30m 26.671s
11. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing (Suter-BMW CRT) 30m 31.854s
12. Michele Pirro ITA San Carlo Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 30m 31.940s
13. Andrea Dovizioso ITA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 30m 58.038s

DNF:
Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V)
Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT)
Ivan Silva ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)
Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Suter-BMW CRT)
Ben Spies USA Yamaha Factory Racing (YZR-M1)

DSQ:
Roberto Rolfo* ITA Speed Master (ART CRT)
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 29m 29.049s
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 29m 32.823s
3. Casey Stoner AUS Repsol Honda (RC213V) 29m 36.193s
4. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP12) 29m 39.567s
5. Valentino Rossi ITA Ducati Team (GP12) 29m 45.808s
6. Alvaro Bautista ESP San Carlo Honda Gresini (RC213V) 29m 46.325s
7. Hector Barbera ESP Pramac Racing (GP12) 30m 19.331s
8. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 30m 20.634s
9. James Ellison GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 30m 25.725s
10. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (GP12) 30m 26.671s
11. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing (Suter-BMW CRT) 30m 31.854s
12. Michele Pirro ITA San Carlo Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 30m 31.940s
13. Andrea Dovizioso ITA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 30m 58.038s

DNF:
Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V)
Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT)
Ivan Silva ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)
Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Suter-BMW CRT)
Ben Spies USA Yamaha Factory Racing (YZR-M1)

DSQ:
Roberto Rolfo* ITA Speed Master (ART CRT)

Kom Dovi upp på hjulen igen? Det missade jag i så fall
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Dovi körde igen efter kraschen men det visades inte på bild.
Han kraschade på varv tio som var dryga minuter långsammare än de andra varven och sedan bröts racet på varv fjorton.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det uttrycket förekommer faktiskt i reglementet, men jag kommer faktiskt inte ihåg var. Varsågod att läsa, om du vill.

http://www.fim-live.com/fileadmin/alfresco/GP_en.pdf
Söker man på "leading" hittar den bara "leading rider".

Jag hittar ingenting om att ledaren/ledarna skulle ha några rättigheter/skyldigheter om att informera race direction om att de borde avbryta racet/passet. Ser dock fram emot att få läsa det för det ska ju finnas där enligt dig.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nu har jag ägnat tio minuter åt att finna avsnittet där det borde stå något om att ledande förare kan signalera att de vill avbryta racet, men jag hittar inte det. Finns det verkligen som en regel?

Avsnittet som reglerar detta är 1.20
Orsaken till att du inte hittar något om det är för att det inte finns med i reglerna. Det är endast Race Direction som kan stoppa ett race pga väder. Förarna har ingen makt över detta. Om en förare tycker att det är för farligt kan han gå i depå, men han kan inte kräva att racet stoppas.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gillar inte klagandet på förarna men fy fan för Stoner. Han lever i en jävla drömvärld där entusiaster världen runt betalar hans liv och lön och han kan inte ens kosta på sig ett leende utan ska istället påstå att han är den snabbaste föraren i regn?!. Ska bli så jävla gött att slippa se honom. Lorenzo kanske inte har den fräckaste körstilen men han bjuder iaf på sann glädje efter race.
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Lorre kör väl lite som Alain Prost just nu.. Varje poäng är viktig.. Slow and steady wins the race, medans Pedrosa måste vinna varje gång för att ha en chans och gör ett förträffligt jobb just nu.. Sen har väl stoner inget emot att sno några poäng från lorre för att hjälpa sitt team...
 
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Top