Begåvning/talang är något man föds med som sedan kan tränas upp. Det jag reagerat på är när man försöker hävda att Lorenzo skulle ha en större talang än Rossi baserat på årets säsong. Det blir i min ögon en väldigt konstig slutsats eftersom den en av dem vunnit titeln 7 gånger och den andre bara 2.Sorry om du upplever att jag gräver i din sandlåda, det var inte min mening.
Men jag undrade bara hur du resonerar när du så tvärsäkert kan uttala dig om vissa förares skillnader begåvning att köra hoj.
Medan i Rossis och Lorenzos fall beskriver helt andra orsaker.
![]()
Det visar vidare på att man bagatelliserar hur bra olika förare trivs på en hoj. Rossi och Lorenzo har två helt olika körstilar och det vore konstigt om Yamahas utvecklingsarbete de senaste åren resulterat i en hoj som inte är som klippt och skuren för Lorenzo.
När det gäller kommentaren om Bradl var det mest för att poängtera att han redan sitter på det som anses vara den bästa hojen i depån. En fabrikare från Honda med allt godis som Repsol-förarna har. Den dög alldeles utmärkt att ta pole med på Laguna Seca och jag tror att den stora skillnaden mellan Bradl och killarna i Repsol är att de senare både har mer talang och är bättre förare. Jag tror därför att Marquez skulle vinna race på Bradls hoj men inte vice versa.
Hoppas det var ett kliv ur sandlådan