Nu är jag ju inte ute på bananen samtidigt som MM, och just idag var han ju lite väl het men samtidigt så tycker jag att Yamahas kommentar är lite väl starka. Jag är inte något fan av varesig Rossi eller Marquez så personligen har jag inga direkta känslor över incidenten förutom att MM borde ha lugnat sig ett par hekto. MM är ju inte på långa vägar lika illa som AI när han plöjde av folk av banan i parti och minut.
Och att just Rossi kommer med just den ordalydelsen är lite ironiskt ändå, han har kört rätt vilt han med även om han lugnat ner sig på äldre dar.
Ja nog fan krämar de på lite väl hårt när de säger att Rossi "inte känner sig säker", det är hajar som vädrar blod i vattnet tror jag. MM gjorde sig rejält till åtlöje idag så Yamaha försöker nog ta chansen att sätta dit honom så hårt det bara går.
Nu är jag ju inte ute på bananen samtidigt som MM, och just idag var han ju lite väl het men samtidigt så tycker jag att Yamahas kommentar är lite väl starka. Jag är inte något fan av varesig Rossi eller Marquez så personligen har jag inga direkta känslor över incidenten förutom att MM borde ha lugnat sig ett par hekto. MM är ju inte på långa vägar lika illa som AI när han plöjde av folk av banan i parti och minut.
Och att just Rossi kommer med just den ordalydelsen är lite ironiskt ändå, han har kört rätt vilt han med även om han lugnat ner sig på äldre dar.
"He [Marquez] hit me very, very hard. But Petrucci did exactly the same to me, in Turn 2. The same or even harder.
"So the IRTA people need to pay attention because it's not fair that Marc has been penalised but not Petrucci, who hit me harder.
"It's a race contact, he has to be careful obviously because he cannot be that in the limit, but this is racing."
Hänger inte upp mej på enbart Rossiincidenten, det var liksom kulmen, MM fick ju faktiskt straff för tre "misstag" varav ett innan racet ens startat.Tycker du någon kör hårt och vårdslöst utan att vilja fatta att det är det han gör trots tillsägelser så är man kanske lite mindre noggrann själv i dennes närhet.
MM kör hårt men det gör Rossi med så de kan inte direkt klaga på den andre, att inte ha kontakt är ju en självklarhet men det går inte alltid som man vill.
Fler som kollar på Rossis debrief? Jag vet inte om det bara är politiskt eller han faktiskt menar allvar, att MM93 förstör sporten? Men mycket hårdare ord blir det ju inte.
Hänger inte upp mej på enbart Rossiincidenten, det var liksom kulmen, MM fick ju faktiskt straff för tre "misstag" varav ett innan racet ens startat.
För oss som varit med ett tag finns det väl få förare som skapat så mycket kalabalik som Rossi, han varken var eller är guds bästa barn.
Fast vad har det med saken att göra, i dag körde MM ovanligt hetsigt i situationer som egentligen inte motiverade det, han hade ju farten ändå så det var väl ingen egentlig fight med Rossi?
Dessutom har Rossi också fått sona sina dumheter (Sepang 2015)
https://www.crash.net/motogp/news/224594/1/motogp-race-director-explains-rossi-punishment
Bortsett från detta, vad jag kommenterade i ditt inlägg var formuleringen att allt är ok så länge det inte görs medvetet men om man ger igen (trycker till) i nästa race, är då inte det medvetet?
Det enda jag fick ut av MMs debrief var att han var inte egentligen intresserad av att be om ursäkt, men jag kanske missade något, det var lite svårt att höra frågorna tyckte jag.
Det var i stort sett det; det var race direction som gav dubbla budskap på griden(tyckte det var oförtjänt att få en Ride through, deras otydlighet liksom!), nå jo aleix var ju lite mms fel (men ändå inte då EsA körde fyra sek långsammare och då är det ju svårt att köra om snyggt. Eller hur han nu fick ihop det i huvudet....) Att bowla ut Rossi var en ren race incident. Kunde inte bromsa liksom. Inte mitt fel typ.
Det sammanfattar väl det hela. Så; ett antal titlar och kan inte reglerna.
Zarco tryckte av Pedrosa i en liknande situation utan påföljd. Hade Marquez enda fel i racet varit kontakt med Aleix hade det troligen inte heller lett till något straff, men nu var det ju lite mer än så.
Får se hur Marquez försöker ta revansch på Austin? Blir det total dominans eller fler idiotiska händelseförlopp?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|