Varför många inte gillar MM är eventuellt för samma anledningar som jag tycker. Han är en av de största talangerna ever såklart men enligt mig tog han ”ful och tjuvnyp” - körningen till en helt ny nivå under hans karriär. Under Moto2 tiden var det många gånger man blev förvånad att han ens kom undan med sina prejningar och kontakter. Tex Qatar och Tom Luthi är ett av många exampel.
Så absolut, lite nöje är det att se att han inte enkelt står i toppen varje helg. Gött för mästerskapet också.
Lite så tänker jag med. Ibland känns han lite som en bully. Han bara
måste pressa sig om när någon passerat honom, oavsett riskerna. Det är inte direkt sällan han tagit rygg på andra piloter när de passerat bara för att några kurvor senare blockpassera sig om dem för att sen slå av, eller på annat sätt störa och psyka under FP1-FP4 eller för den delen kval.
Det är lite som att han känner att det är
hans vinst/pole position och ingen annan ska komma och sno den minsann. Så om nån kör om eller om han gör ett misstag så blir bärsärkskörning utan tanke på konsekvenser. Svartflaggen i Argentina (som borde kommit direkt med tanke på körningen i fel riktning, IMHO) är ett praktexempel. I första loppet förra året bet det honom i arslet och hela predikamentet han sitter i nu med armen och axeln är ett resultat av den mentaliteten.
Michel Fabrizio är inte helt fel ute gällande MM IMHO.