MotoGP Assen

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Det såg jag inte. På skoj antar jag. "markera sitt missnöje", och "knä i ryggen" lät ju inte så roligt, annars. Vilket missnöje? att Marquez kom före?

Japp, det var på skoj. Han var ju så nära det går utan att köra om och torpeda någon :D

Det var ett kul race, och MYCKET trevligt med den Italienska nationalsången. Det var längesen nu. Jag måste erkänna att jag trodde Rossi var sopslut efter de tre första racen på duccen -11, men likförbannat vinner han ändå minst en gång till. Han kommer troligen aldrig ta en titel till men han är verkligen en hjälte.

Tror Cal kunde varit med Rossi i täten om han, som han själv sa, hade pungat ut med några bra varv redan från start. Marquez('s?) körstil påminner om Stoners, sladd och härj! Trevligt. Lorenzo är tråkig, men oerhört starkt jobbat. Jag som alltid varit ett Stoner fan måste erkänna att jag tror aldrig Stoner hade ens ställt upp i den situationen :D Pedrobot är extremt blek. Vinner han inte i år så kommer han aldrig att ta det.

Övrigt väldigt rba känsla när racet var slut, alla var glada och nöjda!:fyllisar

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
ROSSI ÄR SOPSLUT !!!! ELLER !!!???
GO VALE GO !!!!!!!!!!!

FY FAEN VAD SKÖNT o vilket härligt fighting race
MYCKET MYCKET STOR RESPEKT för Lorenzo det var verkligen strongt gjort
SÅÅÅ nära det var mellan Crutchlow o Marques oj oj
THE KING ROSSI IS BACK !!!!! Where he belongs ..............
En av de roligaste podier jag sett de hade kul där ju

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är tydligen skillnad på folk och folk:mad: Själv blev jag utskriven 3 dagar efter min nyckelbensfraktur och jag fick dessutom stränga order om att inte göra något roligt de 6 första veckorna efter operationen. Men Lorenzo kanske tillochmed kör imorgon:yoparty
Pedrosa har vurpat på kvalen två gånger tidigare i år. Seger i båda loppen. Så jag tror att han vinner imorgon också:)
Skillnad på sjukvård och "svensk" sjukvård. För det var väl svensk sjukvård du åsyftade?
Svensk sjukvård har väl som målsättning öka medellivslängden?
Vilket väl innebär att 90% av de pengar du betalar i skatt för sjukvård kommer användas under dina 3 sista år av livet.
Sjukvården betalas med landstingsskatt. Är du inte döende är det därför billigast att inte behandla dig.
Eftersom sjukförsäkringen ("löneersättning vid sjukdom") betalas av staten, inte landstinget.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Valentino levererar igen, härligt!
Och synd att Crutchie inte kom om MM, det hade han varit värd idag när han både åkte fort och höll sig på hjulen i någorlunda rätt spår...

PS Var är valmers, radarsnurren och övriga olyckskorpar idag? Kollar fotboll kanske, RR verkar ju ändå inte riktigt vara deras grej...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
:Bugar Valentino Rossi :Bugar

Lorre! Shit! Får ju, som nån skrev, stålmannen att verka vek! :tummenupp

Rossi, Lorre, Aleix, Marc, Cal, Peddo tack för årets första oxfilé! :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Riktigt härligt att se Rossi när han är på det här humöret. Men visst var det skillnad i både körstil och kroppspråk. Nånting har uppenbarligen hänt. Kul! Synd att Cal inte fick ta andraplatsen men sånt är livet... Jag börjar visst bli Yamaha-fan... :3freak

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Rossi är tillbaka! Han kommer fortsätta vinna nu när han har fått ordning på hojen! Otippat att han tar titeln?

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Men det var väl intressant och skojigt?! Som Daniz så träffsäkert skrev - ett feel-good-race, om än den store Lorenzo förmodligen inte håller med när det gäller smärtor och lille Pedrosa när det gäller resultatet.

Men Tyskland och Sachsenring lär bli en helt annan historia och Pedrosas kanske bästa möjlighet att dryga ut sin ledning innan yankee-banorna :)

Det som kan få Rossi att fundera på annat inför 2015 skulle väl möjligen kunna vara möjligheten till en titel på ytterligare ett fabrikat? Det saknas ju inte kandidater till fabriksstyrningarna i övrigt...

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Rossi är tillbaka! Han kommer fortsätta vinna nu när han har fått ordning på hojen! Otippat att han tar titeln?
Innan man kan säga att Rossi är ”tillbaka” behöver han vinna flera race i duell med en frisk Lorenzo. Knappast några andra än segerrusiga Rossibeundrare tror att det är en sannolik fortsättning efter den här helgen.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vad sa jag inför Le Mans........första 3:e-delen av säsongen fixar han så hojen blir körbar, 2:a slåss han om pallplatser och 3:e om segrar......

Känns mer och mer sannolikt nu va? :)

Lorre då, Strongt! :yoparty

Pedrosa känner man igen igen.........

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Utanför bild körde tydligen Bradley Smith om både Hayden och Dovizioso (på sista varvet?) och var några hundradelar före Dovizioso över mållinjen. Otippat och imponerande. Någon som såg?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Utanför bild körde tydligen Bradley Smith om både Hayden och Dovizioso (på sista varvet?) och var några hundradelar före Dovizioso över mållinjen. Otippat och imponerande. Någon som såg?

lika intressant som att se arja sajoinmaa göra come back i schlagersammahang, typ:fakta

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Idag fick Yamaha verkligen valuta för att de hyrde in Rossi som komplement till Lorenzo.
När Lorenzo är skadad höjer sig Rossi och tar maximalt möjliga poäng till Yamaha.

Last edited:

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
MM omkörning på Pedrosa, den var inte feg! ( den första alltså )

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka