MotoGP Assen

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Det tror jag inte att de gör. Inte jag heller. Säkert är det minst lika bra racing som MotoGP, men för mig är det viktigt att jag känner något för förarna, kan deras bakgrund och personlighet. Moto3-förarna (och de i Moto2) är lika anonyma för mig som styrelseledamötena i Toyota.

Det där verkar trist. Så du menar att t ex Marquez, Bradl, Iannone, Barbera, Bautista, m fl, osv, är helt okända för dig när de kommer upp till motogp ? du missar ju då den poäng du själv påpekar i ditt inlägg om förares bakgrund och personlighet. eller börjar du läsa på så fort det dyker upp ett nytt namn i Motogp ? ta detta som en frågeställning, ej som kritik. Tycker bara det sätt du engagerar dig i Motogp verkar väldigt fattigt ur underhållningssynpunkt.

personligen ser jag alla moto klasser +wss+wsbk+bsb, och ibland superstock vm. (om jag hinner).detta för att alla klasser är relaterade med varandra som karriärväg/talangpool. och förare växlar mellan de olika formaten då och då. det blir således intressant följa spektakulära förares karriärer genom klasserna.

mvh

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Fattar inte att en del människor kan argumentera så korkat för att i nästa tråd argumentera för motsatsen.
Världen är större än en sandlåda och med bristfällig kunskap så blir samma inlägg flera år i rad totalt ointressanta.

För er som faktiskt är intresserade av assen tt och inte bara klassen moto gp så finns det en del kul i tråden
http://www.sporthoj.com/forum/showt...Moto-GP-Assen-juni-2013&p=5840040#post5840040

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Episk tråd! Så jäkla kul att läsa om alla bravader! :yoparty
Det här är nog en av de mest inspirerande trådarna i racingforumet hittils faktiskt! :tummenupp

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Det där verkar trist. Så du menar att t ex Marquez, Bradl, Iannone, Barbera, Bautista, m fl, osv, är helt okända för dig när de kommer upp till motogp ? du missar ju då den poäng du själv påpekar i ditt inlägg om förares bakgrund och personlighet. eller börjar du läsa på så fort det dyker upp ett nytt namn i Motogp ? ta detta som en frågeställning, ej som kritik. Tycker bara det sätt du engagerar dig i Motogp verkar väldigt fattigt ur underhållningssynpunkt.

personligen ser jag alla moto klasser +wss+wsbk+bsb, och ibland superstock vm. (om jag hinner).detta för att alla klasser är relaterade med varandra som karriärväg/talangpool. och förare växlar mellan de olika formaten då och då. det blir således intressant följa spektakulära förares karriärer genom klasserna.

mvh
Du har helt rätt. Och de förare som du nämner var (och kommer kanske förbli) identitetslösa för mig när de dök upp i MotoGP. Jag kan ha helt fel, men det är något med själen i MotoGP som är väsenskilt från hur det var i 500 och i början av fyrtaktseran. Svårt att sätta fingret på vad det är. Mer energilöst, tillrättalagt och utan nerv nu. Framställningen av mästerskapet distanserar på något sätt förarna från åskådarna. Då tänker jag på den personliga aspekten av förarna. Ett exempel (kanske det enda meningsfulla) är konflikten mellan Biaggi och Doohan och den mellan Rossi och Gibernau. De var väsentliga för att ge tävlingarna mening och innehåll. Det gjorde att det blev något mer än en motorcykeltävling.

Jag tror det jag menar är att vi nuförtiden helt saknar inblick i det intressanta som händer här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dramaturgy_(sociology)#Back_stage

...och som påvekar vad som händer här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dramaturgy_(sociology)#Front_stage

Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag vet inte va de andra ville säga med sina inlägg.. mitt var mest ett svar till varför "jag" och kanske vissa andra inte ser på Moto3, eftersom någon tidigare "förmodade att alla tittade på Moto3"

Det var till herr Radare såklart, inte dig!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tycker nog fortfarande att Moto3 inte är så intressant.
Ser racen om jag har tid, ofta hoppandes mellan "prickarna" i MotoGP's sändning.
Har någon förare kommit direkt från Moto3 (typ) till MGP?
OBS! Inget taget från alla er som gillar Moto3.

Ser lite fler Moto2 race där speciellt topp-förarna ju kan komma till MGP så småningom.
Dessutom lite roligare när det är mer Power i hojjarna och dom sladdar friskt! :)

Ser också SuperBike och SuperSport om jag kan.
AMA vet jag inte var man kan se?

Skriver lite som Slangan: Ingen kritik till någon det är bara så det känns just nu. :rolleyes:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag gillade/gillar inte 125/Moto3 men det är iaf betydligt mer spännande än alla typer av bilracing :)

Tror det är de små hojarna och de relativt låga farterna som gör att det ser lite klent ut jämfört med Moto2, MotoGP, WSBK etc.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Det där lät ju intressant så jag fixade racet och började kolla. Efter 3 däckexplosioner, 3-4 repriser av starten och 5-6 varv bakom SC låg min puls strax över en komapatients.

:död

Vet inte vad som gör ett rejs intressant just för dig men att 7-8 olika förare och team hade chans på vinst och pall i slutet av rejset skulle jag se som historiskt om det hände i MotoGP. Att Safety Car är extremt tråkigt det håller jag med om.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Vet inte vad som gör ett rejs intressant just för dig men att 7-8 olika förare och team hade chans på vinst och pall i slutet av rejset skulle jag se som historiskt om det hände i MotoGP. Att Safety Car är extremt tråkigt det håller jag med om.
När man redan på årets andra(!) race bestämde vem som skulle få vinna kräktes jag lite i munnen :zpy

Så att 7-8 olika förare kan vinna är väl en sanning med modifikation.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Håller med. Mycket tänkvärt och klokt.

Det visar också att det verkar finnas substans bakom Lorenzos grubblande yttre.

Hjälmen han hade på Catalunyas GP designades av Anna Vives som jobbar för att hjälpa människor med Downs syndrom, hon har det själv. Den hjälmen auktionerades ut på E-bay och alla pengarna går till Anna Vives verksamhet. 27 000 €. Han jobbar också med flera olika organisationer som arbetar med barn med funktionsnedsättningar i både Spanien och Italien.
http://www.ebay.es/itm/251291446403?clk_rvr_id=496993745089

99lorenzo_s5d0342_slideshow_169.jpg

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Skulle kunna tänka mig att umgås en dag med några grabbarna från Motogp. :) vore kul att köra lite på bana med de, ut och käka lite sen festa satan. Tänk dig dig en stupfull Rossi, Marquez, Crutchlow, Lorenzo eller varför inte Pedrosa. :):fyllisar:yoparty

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Helt klart växer Jorge Lorenzo i mina ögon som en kille med vettig syn och distans till det han håller på med.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Skulle kunna tänka mig att umgås en dag med några grabbarna från Motogp. :) vore kul att köra lite på bana med de, ut och käka lite sen festa satan. Tänk dig dig en stupfull Rossi, Marquez, Crutchlow, Lorenzo eller varför inte Pedrosa. :):fyllisar:yoparty
Det är precis så förarnas sponsorer vill att du ska tänka. Sedan associeras förarna med produkt A, vilket kommer göra dig benägen att betala mer för produkt A än för produkt B. Don´t belive the hype!

:fakta

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Halo_effect

Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Det räcker att hänga med Mozz crew så löser det sig galant! I alla fall om du är lika försigkommen som Daniel Igelhammar. Kolla här och rulla ner:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...en-juni-2013&p=5839984&viewfull=1#post5839984

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Det är precis så förarnas sponsorer vill att du ska tänka. Sedan associeras förarna med produkt A, vilket kommer göra dig benägen att betala mer för produkt A än för produkt B. Don´t belive the hype!

:fakta

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Halo_effect

Apropå produkt A, vilka klockmärken och -modeller är det förarna har avtal med och på sig på presskonferenserna?

DeMarko

Gick med
26 Nov 2007
Hoj
Ducati 749 Monoposto
Hade varit kul att se. Verkar vara rätt plats att placera sig som åskådare.

:tummenupp

Winterdijk Tribune heter området vi satt i. Dock så bokade vi rad 4 från bana... (var också sena med bokning så det fanns inte så mkt kvar) Nästa gång så får det bli 4:e bakifrån.. så slipper man stängslet. Storbilds TV rakt fram så man missa inget. Det va RIKTIGT bra. Rekmonenderas!

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Äntligen -på rimlig sändningstid- går racet i repris.

19.10 är det bara att rulla ut bönemattan. :Bugar Roosssiii Roosssiii..!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Däremot, om jag ser ett varumärke sponsra fotboll, hockey eller liknande, avstår jag den produkten framöver... :zpy

Ett alldeles utmärkt tankesätt och det går definitivt att göra skillnad även i sin dagligvarukonsumtion. Till exempel, varför ska jag köpa t-shirts och strumpor på Stadium eller Inter Sport, med en logga som ger bort miljoner till någon bortskämd fotbollsprimadonna eller någon redan äckligt rik tennisspelare...? Varför inte köpa mina t-shirts och strumpor hos hojhandlaren, med en logga som i alla fall ger lite tillbaka till de som utövar vår sport...?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka