Exakt. Jag kan tänka mig att den som vet en hel del om F1 kan uppskatta det som är skenbart händelselöst för den som inte är så insatt. Kanske är det likadant med MotoGP?Man kan ju också tycka olika...
Exakt. Jag kan tänka mig att den som vet en hel del om F1 kan uppskatta det som är skenbart händelselöst för den som inte är så insatt. Kanske är det likadant med MotoGP?Man kan ju också tycka olika...
Jag diskuterar av princip inte racing med personer som inte begriper sig på racing. Det är tämligen meningslöst.Exakt. Jag kan tänka mig att den som vet en hel del om F1 kan uppskatta det som är skenbart händelselöst för den som inte är så insatt. Kanske är det likadant med MotoGP?
Det tror jag inte att de gör. Inte jag heller. Säkert är det minst lika bra racing som MotoGP, men för mig är det viktigt att jag känner något för förarna, kan deras bakgrund och personlighet. Moto3-förarna (och de i Moto2) är lika anonyma för mig som styrelseledamötena i Toyota.Jag förmodar att alla här redan tittar på Moto3??
Makalöst tajta race, kör som varje varv vore det sista
styrelseledamötena i Toyota.
Det tror jag inte att de gör. Inte jag heller. Säkert är det minst lika bra racing som MotoGP, men för mig är det viktigt att jag känner något för förarna, kan deras bakgrund och personlighet. Moto3-förarna (och de i Moto2) är lika anonyma för mig som styrelseledamötena i Toyota.
Tror man kan skriva både ledamötena och ledamöterna.Vika då sa Du att de var?? Du menar möjligen styrelseledamöterna
Vilka intressanta egenheter har de unga förarna i Moto3?Moto 3 bjuder såklart på bra race samt intressanta unga förare.
Tror man kan skriva både ledamötena och ledamöterna.
Kollade du noga på 125 på 90-talet? De gjorde jag bara ibland. Raudies, Ueda, Gramigni, Oettl, Sakata. Oftast bättre racing än 500, men nog var man (som nu) ändå mer intresserad av förarna som körde de snabbaste hojarna.Klart man kikar på alla tre klasserna varje racehelg. Det är ju så man ser de kommande stjärnorna i MotoGP.
Vilka intressanta egenheter har de unga förarna i Moto3?
Saxat ur http://www.motogp.com/en/news/2013/Global+reaction+to+remarkable+Assen+weekend
Meanwhile, motogp.com commentator Gavin Emmett tweeted perhaps the best quote of the day which had come from Lorenzo himself, ‘Interviewer, "You're a hero". JL99 "No, heroes are those who work hard just to reach the end of each month. I get paid to do these things."’
Nedanstående video skulle jag säga är väldigt representativ för varje race i Moto3.
youtube.com/watch?v=n-cqZoch6Ew
Fast antalet omkörningar under ett race är faktiskt inte något bra mått på hur spännande det är att titta. Man ser med blotta ögat att Moto3-hojarna inte går så fort. De rör sig sävligt jämfört med MotoGP och till och med Moto2. Det var likadant med 125. Explosiviteten och den ständigt närvarande katastrofen/livsfaran som gör MotoGP så sevärt finns inte där. Om det vore sant att antalet omkörningar och avståndet mellan ekipagen var de bästa måtten på underhållningsvärdet, då skulle hundkapplöpning och speedway kunna konkurrera ut MotoGP.Framförallt så slåss de om positionerna under racet istället för att "nöja sig" vilket man (jag) ibland får intrycket av att MotoGP-förarna gör. Tänk Marquez på 8 Red Bull, i större delen av startfältet, så har du mentaliteten/racingen i Moto3.
Skönt för dig att du kan berätta för oss andra vad vi ska tycka! Herregud så fel jag tyckt som suttit och hoppat till 125/Moto3, ska genast sluta!
till mitt försvar får jag säga att jag har kollat alla raceP€RRA;5839688 skrev:Varför skriva om Rossi utan att ha koll på hans placeringar hittills i år?
Seså, snyt dig. Jag har inte försökt förlöjliga någon som tycker om Moto3. Konstaterar bara att det syns att det saknas effekt och att det finns andra discipliner där det också trångt, men som ändå inte rosar marknaden. Det verkar finnas ”osynliga” variabler som påvekar attraktionskraften.Skönt för dig att du kan berätta för oss andra vad vi ska tycka! Herregud så fel jag tyckt som suttit och hoppat till 125/Moto3, ska genast sluta!
Det går aldrig att säga att någon har rätt eller fel när det gäller en subjektiv bedömning av något som inte går att mäta.Så Valmers har fel?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|