MotoGP Assen

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Exakt. Jag kan tänka mig att den som vet en hel del om F1 kan uppskatta det som är skenbart händelselöst för den som inte är så insatt. Kanske är det likadant med MotoGP?
Jag diskuterar av princip inte racing med personer som inte begriper sig på racing. Det är tämligen meningslöst.

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Jag förmodar att alla här redan tittar på Moto3??
Makalöst tajta race, kör som varje varv vore det sista :yoparty

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Jag förmodar att alla här redan tittar på Moto3??
Makalöst tajta race, kör som varje varv vore det sista :yoparty
Det tror jag inte att de gör. Inte jag heller. Säkert är det minst lika bra racing som MotoGP, men för mig är det viktigt att jag känner något för förarna, kan deras bakgrund och personlighet. Moto3-förarna (och de i Moto2) är lika anonyma för mig som styrelseledamötena i Toyota.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lite som för Radare är det också för mig.
Har ingen vidare koll på Moto3.
Ser racen ibland om jag har gott om tid. :rodnar

Lite bättre koll på toppen av Moto2 iaf, då det kan vara potentiella MotoGP-piloter. :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
styrelseledamötena i Toyota.

Vika då sa Du att de var?? Du menar möjligen styrelseledamöterna :7peta

Ett tips från allmänheten. Vad hindrar att Du testar Google? Ett utmärkt instrument att just ta fram bakgrundsinformation.

Moto 3 bjuder såklart på bra race samt intressanta unga förare.

Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Det tror jag inte att de gör. Inte jag heller. Säkert är det minst lika bra racing som MotoGP, men för mig är det viktigt att jag känner något för förarna, kan deras bakgrund och personlighet. Moto3-förarna (och de i Moto2) är lika anonyma för mig som styrelseledamötena i Toyota.

Jag håller med, det finns säkert andra klasser som har ännu tajtare racing än Moto3, speedway i Polen kanske är supertajt, men inte tittar jag på det... Det är en blandning av att det är just prototyp racing i högsta klass, samt att förarna håller toppklass som gör att det blir ett vinnande koncept. :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Klart man kikar på alla tre klasserna varje racehelg. Det är ju så man ser de kommande stjärnorna i MotoGP.

Sedan ser jag alla WSBK, WSS, BSB och de flesta AMA. :näsblod

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Klart man kikar på alla tre klasserna varje racehelg. Det är ju så man ser de kommande stjärnorna i MotoGP.
Kollade du noga på 125 på 90-talet? De gjorde jag bara ibland. Raudies, Ueda, Gramigni, Oettl, Sakata. Oftast bättre racing än 500, men nog var man (som nu) ändå mer intresserad av förarna som körde de snabbaste hojarna.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Vilka intressanta egenheter har de unga förarna i Moto3?

Framförallt så slåss de om positionerna under racet istället för att "nöja sig" vilket man (jag) ibland får intrycket av att MotoGP-förarna gör. Tänk Marquez på 8 Red Bull, i större delen av startfältet, så har du mentaliteten/racingen i Moto3.

Att den sen är bra racing loppen igenom, som nästan uteslutande avgörs på sista varvet gör för mig Moto3 till den absolut roligast klassen att titta på just nu.

Nedanstående video skulle jag säga är väldigt representativ för varje race i Moto3.
youtube.com/watch?v=n-cqZoch6Ew

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Nedanstående video skulle jag säga är väldigt representativ för varje race i Moto3.
youtube.com/watch?v=n-cqZoch6Ew

Jag ser många misstag från förarna, därför blir det många omkörningar, det märks att de inte riktigt har samma rutin som toppen, flera stycken som går brett så att flera stycken kan gå om bakifrån...

Visst det kan också vara underhållande för vissa, men jag blir mer tillfredsställd av precision och jämna imponerande varvtider.

Sedan är jag en sådan person som tycker Snooker är lika intressant som MotoGP! :rolleyes:

Det jag menar är att om man skulle sätta alla Moto3 förarna på MotoGP hojar så skulle vi säkert få se lika många omkörningar...

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Framförallt så slåss de om positionerna under racet istället för att "nöja sig" vilket man (jag) ibland får intrycket av att MotoGP-förarna gör. Tänk Marquez på 8 Red Bull, i större delen av startfältet, så har du mentaliteten/racingen i Moto3.
Fast antalet omkörningar under ett race är faktiskt inte något bra mått på hur spännande det är att titta. Man ser med blotta ögat att Moto3-hojarna inte går så fort. De rör sig sävligt jämfört med MotoGP och till och med Moto2. Det var likadant med 125. Explosiviteten och den ständigt närvarande katastrofen/livsfaran som gör MotoGP så sevärt finns inte där. Om det vore sant att antalet omkörningar och avståndet mellan ekipagen var de bästa måtten på underhållningsvärdet, då skulle hundkapplöpning och speedway kunna konkurrera ut MotoGP.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Skönt för dig att du kan berätta för oss andra vad vi ska tycka! Herregud så fel jag tyckt som suttit och hoppat till 125/Moto3, ska genast sluta!

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Skönt för dig att du kan berätta för oss andra vad vi ska tycka! Herregud så fel jag tyckt som suttit och hoppat till 125/Moto3, ska genast sluta!

Jag vet inte va de andra ville säga med sina inlägg.. mitt var mest ett svar till varför "jag" och kanske vissa andra inte ser på Moto3, eftersom någon tidigare "förmodade att alla tittade på Moto3"

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
P€RRA;5839688 skrev:
Varför skriva om Rossi utan att ha koll på hans placeringar hittills i år? ;)
till mitt försvar får jag säga att jag har kollat alla race :D
och med risk för att bli.... Varför försvara Rossi när han vinner Spar på krafter, du får säkert tillfälle att försvara Rossi på riktigt

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Seså, snyt dig. Jag har inte försökt förlöjliga någon som tycker om Moto3. Konstaterar bara att det syns att det saknas effekt och att det finns andra discipliner där det också trångt, men som ändå inte rosar marknaden. Det verkar finnas ”osynliga” variabler som påvekar attraktionskraften.

Bifogat

• rugby.jpg
    rugby.jpg
    114.6 KB · Visningar: 80
  • Dog Racing5.jpg
    Dog Racing5.jpg
    23.7 KB · Visningar: 79
Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras