MotoGP Assen

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Här sitter man och ska se reprisen på viasat, och vad visar dom? jo, nån jefla gammal nascar som är så tråkigt så man:zpy

Jag har ju medvetet undvikit denna tråden för att jag ska kolla nu ikväll, men... Tror jag bryter ihop!

Swedebear

Speeding up
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
zx6-r '09
Jag blir helt djävla galen på Viasat Motor. Efter att ha väntat hela helgen på att få se racet så sätter jag mig nu framför tv:n och vad - de visar NASCAR istället!! Och inget besked om när vi får se MotoGP! Det är en sån djävla nonchalans. Vårt abonnemang går ut i augusti och då kopplar vi på MotoGP:s egen webbkanal istället, billigare och kan inte vara sämre än Viasat motor!
:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Last edited:

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Tog Print Screen på GP Måsen! :hihi
fiskmås GP.jpg

Last edited:

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Kawasaki A7 -68
Vikken helg!
Rossi högst upp, hur kul som helst säger jag som egentligen inte ens är Rossi-fan.
Eller jo, lite..

Och en dubbel av Sykes och även Sofouglo längst upp. I den andra cirkusen alltså.

Om Rossi vinner titeln? Nej inte i år, men nästa år...........

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Viasat Motor...de visar NASCAR istället!! Det är en sån djävla nonchalans.
Viasat Motor vill förstås gärna sända MotoGP, men DORNA väljer ju vilka de vill ingå avtal med, så arg ska du egentligen vara på den här mannen.

Bifogat

• carmelo_ezpeleta_001_original.jpg
    carmelo_ezpeleta_001_original.jpg
    235.8 KB · Visningar: 130

Peter 11

Peter
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
RD
Viasat Motor vill förstås gärna sända MotoGP, men DORNA väljer ju vilka de vill ingå avtal med, så arg ska du egentligen vara på den här mannen.

Menar du att Ezpleta har något att göra med att Viasat visar Nascar istf för reprisen på Assen rejset enl tablån? Nog för att han ställt till en hel del,men har svårt att tro att han ligger bakom detta..

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Detta är nu några dagar gammalt, men inte hade jag gissat att de har accelerometrar som loggar G-krafter i alla delarna av skinställen!

Datan från skinnstället under Lorenzos krasch:

Lorenzo-crash-data-analysis.jpg

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Nog är det lika lätt att tycka om någon som ser ut såhär efter ett MotoGP-race och har kört i mål som femma som det är att tycka om segraren.

Bifogat

• Skärmavbild 2013-07-01 kl. 12.15.30.jpg
    Skärmavbild 2013-07-01 kl. 12.15.30.jpg
    59.2 KB · Visningar: 314

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Att Rossi finns med som en "sticka in framhjulet på omöjliga ställen förare" som kan röra runt i grytan och knipa en pallplats här och där när de andra inte är på topp är skitkul.
Vilka var inte på topp i lördags förutom Lorenzo?
Marquez hade en liten stukning har jag för mig, men det är lika med ingenting. Och Pedrosa/Crutchlow hade väl inga fel heller på deras kroppar?

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Vilka var inte på topp i lördags förutom Lorenzo?
Marquez hade en liten stukning har jag för mig, men det är lika med ingenting. Och Pedrosa/Crutchlow hade väl inga fel heller på deras kroppar?

Marquez hade ett brutet finger och bruten stortå, så det är i alla fall lite. Crutchlow kör inte på fabrikshoj men där emot hade man kanske förväntat sig mer från Pedrosa som kör på toppmaterial och inte är skadad alls?

Hade Lorenzo varit på topp eller även Marquez för den delen hade det nog blivit en bra fajt om förstaplatsen tror jag! :tummenupp

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
eV1Te skrev:
Marquez hade ett brutet finger och bruten stortå,
Ok tack. Ja det var mer än vad jag skrev.

Rossi lär väl ha kvar känningar och små skavanker han också efter att han daskade in i däcksbarriären på Mugello. Det var en läskigt hård smäll.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Lorenzo har växt upp från "Lollipop" till "Man of steel". Inte så lite uppkäftigt att starta från 12:e, köra upp sig till 5:e när man nyss fått nyckelbenet opererat. :Bugar Man får väl ändå säga att han gör allt han kan för sitt team och märke iaf.

Fast man ställer sig frågan, vad har de för dopingregler i MGP? Enligt Spies(2012, i samband med Armstrong-historien) sker det sällan om några tester på race-dagen. Haga var väl ute ett tag för efedrin?

Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Fast man ställer sig frågan, vad har de för dopingregler i MGP? Enligt Spies(2012, i samband med Armstrong-historien) sker det sällan om några tester på race-dagen. Haga var väl ute ett tag för efedrin?

Finns det några droger som bekräftat att de skulle höja förarens förmåga i racing? Eftersom de kör så mycket på känsla antar jag att de vill ändra så få saker som möjligt på race-dagen jämfört träning?

I fallet med Haga så lyckades de överklaga och minska straffet för att Efedrinet skulle tydligen funnits naturligt i den kosten han ätit utan att han vetat om det...

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...