MotoGP Assen

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
I begynnelsen fanns bara Valentino...

Nu har det blivit lite frikyrkomöte här igen. Ok, Rossi vann igår och det var jättekul, och nu är han bäst av alla igen, eller ?

JA, självklart!:Bugar
Valentino Rossi var i begynnelsen och Calvin Crutchlow är hans profetl!:Bugar
Och alla är vi hans apostlar!:tummenupp
O.S.V ad nauseam...för de som inte tror.

Last edited:

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Nu har det blivit lite frikyrkomöte här igen. Ok, Rossi vann igår och det var jättekul, och nu är han bäst av alla igen, eller ?

hahahaha jo det är nästan en religiös stämning här inne nu, antingen hatar man eller är trogen.
Rossi talibanerna ger igen mot de otrogna, känns nästan som det är en personlig uppgörelse.

I varje fall det ser ut att bli ett intressant Motogp-år med 4 olika segrare redan efter 7 race.

Intressant analys Alatalo men vore inte Marques lika drabbad som Pedrosa av "mekaniskt fäste" dom ser ut att ha liknande kroppsbyggnad.
Pedrosa kör mera på säkerhet och verkar ha svårt att svara nära någon passerar honom, Marques kämpar verkligen in i det sista och verkar ha en bättre vinnarattityd.

Detta race var en definitiv markering om att Rossi är tillbaka och att Pedrosa inte klarade att hantera ett övertag bättre.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Får man ju hoppas att det här håller i sig med med en nytaggad Rossi! Sen att se Rossi och Marquez vara så "buddy buddy" manar ju till intriger när de till slut kör på varandra / vurpar varandra. Gött! :)

Ungefär som mellan honom och Sete G?
När Rossi tyckte att han inte tjänade på det längre, så var det slut på vänligheten? (min åsikt)

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Vet inte var ditt fokus ligger, men hur många inlägg har hittills har handlat om en femteplats kontra Rossis förstaplats? Inte ens på Assen var det speciellt mycket snack om Lorenzo förutom att han och Marquez var riktiga "troopers" som körde trots skador.

Eller tror du jublet efter målgången var riktat åt Lorenzo?

jag syftar till att det enda kommentatorerna (Julian Ryder, Neil Spalding, Steve Day) pratade om under racet var just Lorenzo och Crutchlow. (De nämnde också själva att de var förvånade över att Rossi inte var den största nyheten trots förstaplats) :tummenupp

Jättekul att Rossi kom först, självklart! Men det enda positiva är ju att Rossi förhindrade Marquez och Pedrosa att ta ännu mer poäng än Lorenzo så att spänningen finns kvar! :yoparty

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Ha Ha sjukt vad lite distans folk har... bara för Rossi lyckats i ett race då konkurannsen var sämre än vanligt så tror folk han tar titeln....
Nej jag är bara riktigt glad att inte Ducati knäckte han totalt. Att Rossi finns med som en sticka in framhjulet på omöjliga ställen förare som kan röra runt i grytan och knipa en pallplats här och där när de andra inte är på topp är skitkul. Kan bli riktigt kul det här... synd att Stoner la av vilklet geting bo det kunde blivit.... kan inte Ducati köpa några hyndor och dekaltrimma dom så skulle det bli kul på riktigt:D

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Ha Ha sjukt vad lite distans folk har... bara för Rossi lyckats i ett race då konkurannsen var sämre än vanligt så tror folk han tar titeln....
Nej jag är bara riktigt glad att inte Ducati knäckte han totalt. Att Rossi finns med som en sticka in framhjulet på omöjliga ställen förare som kan röra runt i grytan och knipa en pallplats här och där när de andra inte är på topp är skitkul. Kan bli riktigt kul det här... synd att Stoner la av vilklet geting bo det kunde blivit....
Känner likadant. Eftersom jag gillar racing vore det enbart kul och bra om Rossi fortsatte att vara en regelbunden segerkandidat. Av samma anledning tycker jag också det är riktigt synd att Stoner inte finns kvar.

1:anUppåt

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2011
Hoj
Conti MiniGP, Aprilia RS250, Succa GT125 X4 Twin. Allt annat är historia.
MOS 1:1
In the beginning there was nothing but Vale

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Riktigt kul med Rossi på förstaplatsen, men mest imponerad av Lorenzo. En riktig fighter!!

Respekt:Bugar

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Nicky ledde in i sista chikanen, men Dovi provade en kamikaze-manöver som gjorde att båda tvingades åka genom gruset och då smet Bradley förbi.
Ah, se där. Tack. Smith fick sin niondelplats till skänks alltså. Hade varit kul om han hade överraskat totalt och gjort en aggressiv manöver på båda Ducatiförarna.

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Kollat alla träningar, kval och race sen säsongen började för att se VR vinna och bara för jag ej kollade denna helg tog han seger.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Om han inte har tappat som förare så är ju alternativet att han slås om titeln
Fortsätter han att prestera vinster är han självklart med och slåss om titeln men inledningen på säsongen har varit för svag för att det ska kännas realistiskt.

Men som sagt, jag har inte läst något inlägg som hävdar att han tar titeln nu.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka