MotoGP Assen

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Vilka var inte på topp i lördags förutom Lorenzo?
Marquez hade en liten stukning har jag för mig, men det är lika med ingenting. Och Pedrosa/Crutchlow hade väl inga fel heller på deras kroppar?

Ja man behöver väl inte vara ingenjör för att inse att Yaman var bättre på assen, sen att inte Rossi har varit på pallen tidigare i år kan du inte missat eller?.... varför gnäller du, gillar du inte att Rossi vann? Det gjorde jag:krama

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Finns det några droger som bekräftat att de skulle höja förarens förmåga i racing? Eftersom de kör så mycket på känsla antar jag att de vill ändra så få saker som möjligt på race-dagen jämfört träning?

I fallet med Haga så lyckades de överklaga och minska straffet för att Efedrinet skulle tydligen funnits naturligt i den kosten han ätit utan att han vetat om det...

Det är ju inte som cyklister och skidåkare men visst finns där saker man skulle kunna tänka sig att använda i dopingsyfte. MGP har samma dopingregler som alla andra riktiga sporter men där förekommer ytterst begränsat med tester jämfört med många andra sporter.

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Ja man behöver väl inte vara ingenjör för att inse att Yaman var bättre på assen, sen att inte Rossi har varit på pallen tidigare i år kan du inte missat eller?.... varför gnäller du, gillar du inte att Rossi vann? Det gjorde jag:krama

Det var Rossis andra pallplats. Det kan du väl inte ha missat eller?
Sedan var min intention att på något sätt försvara Rossis insats, inte att gnälla att han vann.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Smärtstillande borde i det här fallet ha klassats att öka förarens förmåga :D

Side note

Då de ligger på rätt hygglig arbetspuls/ansträngning under hela racet så bör väl rätt mycket kunna vara till nytta?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Inte lätt att vara upptagen med annat en racehelg med både F1 och MotoGP; först nu har jag betat av en fullsmäckad TV-box efter att ha undvikigt TV, radio och internet i tre dagar!

Först kanske ett av de bästa F1-racen i modern tid från klassiska Silverstone, sedan ett åtminstone skapligt MotoGP-race för en gångs skull.

Roligt att Rossi lyckades dels prestera på den nivå man kan förvänta sig med en fabriksvinnarhoj, dels palla trycket och stjäla många viktiga poäng åt sin teamkamrat. Troligen hade han inte slagit en frisk Lorenzo, men det är ju spelets regler.
Utan att förringa Rossis prestation är ändå Lorenzo dagens man, jag tror aldrig att jag bevittnat något liknande!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag trodde depåboxen skulle ramla bakåt av publikjublet då Valentino gick upp i ledning...

Det var helt otroligt! Jag och John Johannesson stod och snackade mitt i Supersportdepån, som ligger utmed långa bakrakan, med banan runt omkring oss, när plötsligt från ALLA HÅLL om ett samfällt OOOOOOOOAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det kändes som hela världen vrålade unisont!

Vi tittade på varandra och sa "Nu måste Rossi gått till ledning"
Och det hade han. Fantastiskt! Det kändes som HELA världen skrek!!!

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Kawasaki A7 -68
Är det möjligen så att Pedrosa kommer att göra en "Criville" i år?
(Han vann väl -99 utan att stå överst särskilt många gånger?)

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Är det möjligen så att Pedrosa kommer att göra en "Criville" i år?
(Han vann väl -99 utan att stå överst särskilt många gånger?)

Varför tror du det? I mina ögon är han än så länge den starkaste/stabilaste Hondaföraren och en av segerkandidaterna i varje race.

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Det var Rossis andra pallplats. Det kan du väl inte ha missat eller?
Sedan var min intention att på något sätt försvara Rossis insats, inte att gnälla att han vann.

Varför försvara Rossi när han vinner :confused: Spar på krafter, du får säkert tillfälle att försvara Rossi på riktigt:hihi

DeMarko

Gick med
26 Nov 2007
Hoj
Ducati 749 Monoposto
Utanför bild körde tydligen Bradley Smith om både Hayden och Dovizioso (på sista varvet?) och var några hundradelar före Dovizioso över mållinjen. Otippat och imponerande. Någon som såg?

Jag var på plats i vid chikanen... Dovi gjorde en tveksam omkörning av hayden. båda tappade massor med fart ut ur kurvan. Hayden fick gena... Smith utnyttjade läget & körde om båda innan mål linjen.

Hade även första parket när Pasini vurpa på warmup... såg ut som hans cykel exploderade med alla delar som flög åt alla håll... 10sek senare kom japanen (kommer inte på hans namn) glidandes på rygg i gräset... han fick ONT... tog låååång tid innan han reste sig.... ajaj...

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Jag var på plats i vid chikanen... Dovi gjorde en tveksam omkörning av hayden. båda tappade massor med fart ut ur kurvan. Hayden fick gena... Smith utnyttjade läget & körde om båda innan mål linjen.
Hade varit kul att se. Verkar vara rätt plats att placera sig som åskådare.

:tummenupp

Nicky ledde in i sista chikanen, men Dovi provade en kamikaze-manöver som gjorde att båda tvingades åka genom gruset och då smet Bradley förbi.

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Hade även första parket när Pasini vurpa på warmup... såg ut som hans cykel exploderade med alla delar som flög åt alla håll... 10sek senare kom japanen (kommer inte på hans namn) glidandes på rygg i gräset... han fick ONT... tog låååång tid innan han reste sig.... ajaj...

Jag har noterat att MotoGPs officiella Youtube kanal har börjat släppa mer och mer klipp senaste tiden, de har väl insätt att om de inte gör det så laddar folk upp sina egna istället!

Här är ihoppklipp av de flesta kracherna från alla klasser under Assen:

http://www.youtube.com/watch?v=4M5r_xkST_s

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Först kanske ett av de bästa F1-racen i modern tid från klassiska Silverstone...
Det där lät ju intressant så jag fixade racet och började kolla. Efter 3 däckexplosioner, 3-4 repriser av starten och 5-6 varv bakom SC låg min puls strax över en komapatients.

:död

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
P€RRA;5839694 skrev:
Det där lät ju intressant så jag fixade racet och började kolla. Efter 3 däckexplosioner, 3-4 repriser av starten och 5-6 varv bakom SC låg min puls strax över en komapatients.
Så Valmers har fel?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...