Aryey
Masjävel and proud of it!
Anledningen att det inte är ekipagevikt i de andra klasserna är att de har mycket mer effekt än i 125rna.
Jag tror inte ekipagevikt är avgörande för om fler skulle välja att köra Roadracing och framförallt inte förändra vilka som kör i MotoGP på ngt drastiskt sätt. De bästa kör redan där oavsett storlek.
Ta inte allt så absolut.
Ekipagevikt är inte avgörande för då gör vi ju samma misstag som i artikeln och helt försummar en sak. Talangen är av stor betydelse men jag menar att vikten inte är något att rycka på axlarna åt som vissa verkar tycka.
Jag har aldrig påstått att Pedrosa skulle vara talanglös och är duktig pga av sin ringa storlek utan endast att det är en fördel som andra förare inte kan kompensera.
Jag vet att Ben Spies har sagt att det skulle vara större fördel för honom utan TC pga av sin storlek och tvärtom. Reuben Xaus har även han sagt att det inte finns en chans för en kille som han att lyckas i MGP pga sin storlek.
Jag tror fullt på att vissa idrotter inte passar vissa t.ex skulle Pedrosa vara en dålig basketspelare osv men när medlen finns för att skapa rättvisa förutsättningar för utövarna ska dessa appliceras! Detta borde speciellt anammas inom MGP då det redan är tillräckligt ojämt som det är!
Det kanske inte genererar dubbla antalet utövare men ekipagevikt skulle säkerligen kunna locka vissa talanger att söka sig till genrén som annars skulle välja andra alternativ inom motorsporten!