MotoGP - Grande Prémio de Portugal

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Lorenzo i intervjun efter racet:

”He did a perfect race and deserved the win.”

Riktigt osmakligt?

Läs det jag skrev igen...

Han sa det man måste säga och det vilken idiot som helst kunde se men lyckades avsluta med att säga något om att det inte var så det brukade vara!

För någon som blivit bannad otaliga gånger så visar du verkligen att du inte lärt dig någonting öht!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Tänk vad fel man för en gångs skull kan ha! Lyfter på hatten för pedrobot som vann såhärlångt årets tråkrejs :tummenupp

Ja..och jag får oxå ta tillbaka mitt uttalande om att Peddot inte kunde vara med och matcha denna helg.

Riktigt jävla impad att han hänger efter Lorenzo som en igel för att sen braka om och vinna. Trodde jag aldrig. Bra kämpat som fan.

Förövrigt ett sånt jävla skitrejs. Ingen dramatik och inget som egentligen hände, ja..mer än första varvets avåkningar. Men det var mer snöpligt.

Trodde nog att Simon skulle hålla sig på hjulen några fler varv och stöka till det lite i toppen, men icke.

Rossi får kämpa på med Duccen..men det börjar bli dags att skjuta i lite kraft i den där nu. :rolleyes:

//M

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr

Han sa det man måste säga och det vilken idiot som helst kunde se men lyckades avsluta med att säga något om att det inte var så det brukade vara!

För någon som blivit bannad otaliga gånger så visar du verkligen att du inte lärt dig någonting öht!
Bannad otaliga gånger? Vad snackar du om?! :confused:

Och vad förväntar du dig av Lorenzo? Att han ska göra som du hade gjort (en dalmas på en K6:a), annars är Lorenzo en genomrutten människa? Han är 24 år, spanjor, GP-förare, världsmästare i 250 och MotoGP och beundrad och efterfrågad över hela världen. Han har goda skäl att vara sparsam med beröm åt andra – speciellt mot sina konkurrenter som han blir betald miljontals Euro för att vinna mot.

Och du skrev att Lorenzo borde lära sig något av att publiken buar åt honom när han står på podiet. Hur tänker du då? Vem skulle tjäna på att Lorenzo ändrar sitt beteende?

Bifogat

• Jorge-Lorenzo-Yamaha-racing-contract-sign-Motegi-Japan-MotoGP-663x441.jpg
    Jorge-Lorenzo-Yamaha-racing-contract-sign-Motegi-Japan-MotoGP-663x441.jpg
    53.7 KB · Visningar: 74

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Det är ju att fan att det går dåligt för oss italienare med både fotboll och motogp :( men men det var iaf skoj att pedrosa fick vinna. Han körde perfekt!

Det måste va en känsla nu för stoner att spela apa.. Men jag är övertygad om att han kommer få äta upp alla sina ord och handlingar han gör emot rossi. Rossi har vunnit vm på allt han har suttit på och kommer även att göra det med ducatin.

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Det är ju att fan att det går dåligt för oss italienare med både fotboll och motogp :( men men det var iaf skoj att pedrosa fick vinna. Han körde perfekt!

Det måste va en känsla nu för stoner att spela apa.. Men jag är övertygad om att han kommer få äta upp alla sina ord och handlingar han gör emot rossi. Rossi har vunnit vm på allt han har suttit på och kommer även att göra det med ducatin.

du får spara på rossi superlativen till nästa år:D

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Det vet du mycket väl, NyTeknik :rolleyes:

Är det så..?
Jag tänker bara "TROLL"

Men on topic..
Tråkigt när material förstörde för spies, dom hade glömt ett instrument kvar på hans hoj så att han inte kunde bromsa ordentligt som jag gjorde ett inlägg om tidigare.
Trist att simoncelli kraschar lite för mkt, hade varit riktigt kul att se om han hade hängt med pedrosa och lorenzo.

Är säker på att både simoncelli och spies är med i topp till kval och race på lemans så det blir lite omrört i toppen och ett mer spännande race än detta.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Jag blev förvånad över att Pedrosas Honda inte såg ut att ha ett övertag över Yamahan på rakan, som var ganska lång. Det lilla som Pedrosa knappade in mot slutet tycker jag nästan kan anses vara ren slipstreamingeffekt. Och jag tyckte inte det såg ut som att det berodde på skillnad i utgång.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag blev förvånad över att Pedrosas Honda inte såg ut att ha ett övertag över Yamahan på rakan, som var ganska lång. Det lilla som Pedrosa knappade in mot slutet tycker jag nästan kan anses vara ren slipstreamingeffekt. Och jag tyckte inte det såg ut som att det berodde på skillnad i utgång.
Jag tyckte lite tvärtom, att in i långa sista böjen så var ofta Pedrosa längre efter Lorenzo än just ut på rakan, han lyckades täta till luckan.
Om det var spårval, chassi, TC, motoreffekt... - tja?

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
För mig såg det ut som om Pedrosa slog av tidigt på långrakan och bara åkte med Lorenzo fram till det var dags att rycka.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
För mig såg det ut som om Pedrosa slog av tidigt på långrakan och bara åkte med Lorenzo fram till det var dags att rycka.

Det är min uppfattning också då han drog ifrån ganska rejält ganska fort när han väl braka om.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tror ni har helt rätt. Butter låg bara och avvaktade för att se att axeln/armen höll och sen drog han. Grymt kört och skönt att inte Grin-Jörgen vann.

Och Stacey Moner hade ont i ryggen, stackare... :rolleyes:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot

Han sa det på ett respektfullt sätt tyckte jag, ..och framförallt så har det ju varit ett tydligt faktum, att Pedrosa tidigare ofta har kroknat på slutet, och i princip aldrig tvärt om som denna gången (vad jag kan komma ihåg iaf).

Jag ser ingen anledning att hacka på Lorenzo för det han sa.

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Hej igen !

Trist race, men kul att JLo inte hängde med.

Såg på hela BBCs sändning och de körde ju mkt om StonerVS.Rossi och JLoVS.Simoncelli. Bl a Presskonferensen med Simoncelli och JLo.

Har nu bestämt mig för att släppa den tråkiga neutrala inställningen till JLo. Det är numera omöjligt att inte hata killen efter den presskonferensen. Vilken primadonna. Värre än Sete och Max när dom blev Rossifierade ju !!! Max och Sete slogs ju iaf.
JLo viftar mest med handväskan och skvallrar bakom ryggen.

De visade också en intervju med Stoner och Rossi om deras dispyt. Köper Rossis ursäkt ännu mer efter den intervjun.

Ska dock ge stoner en poäng om mediautnyttjandet som lyser igenom när Rossi drar in i boxen med hela media uppbådet efter sig. Rossi kommenterade det med att han var rädd Stoner skulle hinna dra iväg och då skulle ursäkten irl rinna ut i sanden typ.

Måste säga att jag börjar gilla BBCs täckning mer än eurosport för varje gång jag ser dom. Steve Parrish har ju koll på läget iom sin egen karriär som racer samt att BBC får springa runt i depån hur mkt de vill. Eurosport känns fattigt när man jämför produkktionerna.

Lång väntan till Le mans nu och fortsättning på såpan....Intrigerna och tramset i depån är ju intressantare än racingen just nu tyvärr.

Moto2 äger. Fan vilken racing säger jag bara. Iannone är fan galen på riktigt. han kallar sig även Crazy Joe, Så det är väl etablerat redan.
Va bara tvungen att nämna det.

Mvh

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende