MotoGP - Grande Prémio de Portugal

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Han sa det på ett respektfullt sätt tyckte jag, ..och framförallt så har det ju varit ett tydligt faktum, att Pedrosa tidigare ofta har kroknat på slutet, och i princip aldrig tvärt om som denna gången (vad jag kan komma ihåg iaf).

Jag ser ingen anledning att hacka på Lorenzo för det han sa.

Har bara sett presskonferensen en gång så det var bra att du redde ut det!

Kommer dock inte vika på punkten att han är osportslig och inte känns ett dugg genuin då han försöker härma Rossis jippon post race!

Nu vill jag inte att någon babblar om att jag rackar ner på honom som förare då han och Rossi framstår som de mest kompletta förarna. Om bara Simocelli slutar leka i sandlådan så är han nog med också snart!

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
För mig såg det ut som om Pedrosa slog av tidigt på långrakan och bara åkte med Lorenzo fram till det var dags att rycka.

Nja, han var knappt märkbart längre fram/förbi Lorenzo när han gjorde rycket jämfört med de tidigare varven, det var mer att han bromsade lite senare. Det var på håret att han kom runt i högerböjen.

Sen är Lorenzos attityd och bristande sportslighet riktigt osmaklig! Han gratulerade inte Pedrosa öht och tog honom i hand på podiet först efter Pedrosa petat på honom. Sen tyckte jag att trots att han sa att Pedrosa var snabbare så lyckades han få in en kommentar att det inte brukade vara så annars.

Jag håller inte med. Jag tycker att Lorenzo tvärtom gav mer credit åt segraren än vad de flesta andra brukar göra i liknande omständigheter.

Det är kanske lätt hänt att missta självsäkerhet för något annat.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nja, han var knappt märkbart längre fram/förbi Lorenzo när han gjorde rycket jämfört med de tidigare varven, det var mer att han bromsade lite senare. Det var på håret att han kom runt i högerböjen.

Jag håller inte med. Jag tycker att Lorenzo tvärtom gav mer credit åt segraren än vad de flesta andra brukar göra i liknande omständigheter.

Det är kanske lätt hänt att missta självsäkerhet för något annat.
Håller med på alla punkter. :tummenupp

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Jag finner det lite smålustigt att det är Casey som kallas för Moaner. Läser folk vad dom själva skriver i denna tråden? :rolleyes:

Tecken bakom ryggen misstänker jag är för att depåpersonalen ska få ett hum om vad som händer. Skulle tro att Casey skiter ett stort stycke i hur publiken tolkar det.

Kul som fan att Dani tog hem det, smart och snyggt kört :tummenupp ,

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag finner det lite smålustigt att det är Casey som kallas för Moaner. Läser folk vad dom själva skriver i denna tråden? :rolleyes:
Skillnaden är väl att vi inte tjänar tiotals miljoner per år på att köra en MotoGP-hoj. Då kan man faktiskt hålla käften och inte gråta ut i media så fort en fis fastnat på tvären.

Torgo

Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Skillnaden är väl att vi inte tjänar tiotals miljoner per år på att köra en MotoGP-hoj. Då kan man faktiskt hålla käften och inte gråta ut i media så fort en fis fastnat på tvären.

Visst, men som det är nu så räcker det med att killen säger att hans frukostägg var överkokta så sätter gnälldrevet igång. Det har tagit överdrivna proportioner. Det börjar bli tjatigt.

Dessutom verkar folk tack vare detta missa att killen är något djävulskt skicklig på att framföra en hoj. Att han dessutom är rak och ärlig med vad han tycker om saker och ting uppskattas åtminstone av några här.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Han har haft problem med ryggen sedan 2003 då han dundrade in i skyddsräcket på Catalunya. Men till skillnad från Valentino så bitchar han inte om att han är lite småskadad i varenda intervju.

5684011619_398ecb1591_z.jpg

JB1911

Medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Ducatis
*gnäll mode on*
De där "presskonferenserna", skippa snubben som ställer en fråga per förare, fy fan va trist det är att se, när infördes "han" ? och varför släpps inte motorjournalisterna in där?
*gnäll mode off*
fan va gött väder det är!

Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Tror ni har helt rätt. Butter låg bara och avvaktade för att se att axeln/armen höll och sen drog han. Grymt kört och skönt att inte Grin-Jörgen vann.

Och Stacey Moner hade ont i ryggen, stackare... :rolleyes:

Får man fråga vem du håller på? Rossi förstås.

Visst, men som det är nu så räcker det med att killen säger att hans frukostägg var överkokta så sätter gnälldrevet igång. Det har tagit överdrivna proportioner. Det börjar bli tjatigt.

Dessutom verkar folk tack vare detta missa att killen är något djävulskt skicklig på att framföra en hoj. Att han dessutom är rak och ärlig med vad han tycker om saker och ting uppskattas åtminstone av några här.

Bra sagt.

Last edited:

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Tecken bakom ryggen misstänker jag är för att depåpersonalen ska få ett hum om vad som händer.

,

Jamenvafaan .... hur i h*****e kan du missa att han gnäller om allt och alla, och man får definitivt Sete och Max vibbar av hans uppträdende ... och vad tror du att han tog sej på ryggen under racet var för signal till depåpersonalen ????

Att han var skitnödig och att dom skulle ta fram och värma upp porta pottin ....

Till saken hör att jag har gillat Stoner starkt förrut, men tappat helt efter hans gnäll.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Gillar inte Grin-Jörgen speciellt mycket, men tycker han gav proper credit till Peddot efter racet. Inget man kan gnälla om där!

Torgo

Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Jamenvafaan .... hur i h*****e kan du missa att han gnäller om allt och alla, och man får definitivt Sete och Max vibbar av hans uppträdende ... och vad tror du att han tog sej på ryggen under racet var för signal till depåpersonalen ????

Att han var skitnödig och att dom skulle ta fram och värma upp porta pottin ....

Till saken hör att jag har gillat Stoner starkt förrut, men tappat helt efter hans gnäll.

Du tycker han gnäller, jag tycker att han helt enkelt är ärlig och säger vad han tycker. Två olika sätt att se på saken. Inget att bli upprörd över. Jag är inte överdrivet förtjust i Jorges upptåg efter racevinst, men inte tycker jag sämre om honom som förare för det. Han är en av dom vassaste på planen just nu och förtjänar all respekt.
Och vem vet, han kanske är en riktigt trevlig kille privat. Jag har inte träffat någon av förarna så jag har svårt att säga att jag inte gillar den och den föraren på grund av hans personlighet. Vi får bara se några få minuter av dom när dom inte sitter på hojarna. En och annan intervju också. Själv behöver jag lite mer kött på benen för att säga att jag absolut inte gillar en viss person.

Ren spekulation från min sida angående handsignalen. Men nog är depåpersonalen nyfikna på varför han kanske inte kör lika snabbt som förväntat, och en signal till den kamera som han vet alltid är riktad på honom är väl ett ok sätt att indikera att något inte är som det ska. Ryggproblem har han haft ett bra tag, vilket personalen garanterat vet om, och då kanske hans signal blir lite lättare att tolka. Men som sagt, jag bara gissar.
Har du någon bättre metod kanske? Flaggsignaler när han passerar startrakan? Hala fram mobilen och skicka ett SMS?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Är det någon som har påstått att Stacey Moaner eller Grin-Jörgen skulle vara dåliga på att köra hoj?

Att de är två gnällspikar är en helt annan sak och något som sänker helhetsintrycket av dem. Tänk om de kunde ha ägnat sig åt att köra hoj istället.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Är det någon som har påstått att Stacey Moaner eller Grin-Jörgen skulle vara dåliga på att köra hoj?

Att de är två gnällspikar är en helt annan sak och något som sänker helhetsintrycket av dem. Tänk om de kunde ha ägnat sig åt att köra hoj istället.

Håller med.

Men det tog ett tag innan det var nån som tog över gnällandet från sete & Max. Tycker bara det är så jävla löjligt när dom grinar om allt skit. Kör och knip!

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Testtider:

1 Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 1:36.211 - - 70
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 1:36.316 +0.105 +0.105 91
3 Casey Stoner Repsol Honda Team 1:36.602 +0.286 +0.391 49
4 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 1:36.850 +0.248 +0.639 71
5 Valentino Rossi Ducati Marlboro Team 1:37.382 +0.532 +1.171 82
6 Colin Edwards Monster Yamaha Tech 3 1:37.410 +0.028 +1.199 51
7 Ben Spies Yamaha Factory Racing 1:37.421 +0.011 +1.210 69
8 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 1:37.460 +0.039 +1.249 63
9 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 1:37.463 +0.003 +1.252 89
10 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1:37.679 +0.216 +1.468 17
11 Hiroshi Aoyama San Carlo Honda Gresini 1:38.032 +0.353 +1.821 73
12 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 1:38.087 +0.055 +1.876 85
13 Toni Elias LCR Honda MotoGP 1:38.412 +0.325 +2.201 108
14 Loris Capirossi Pramac Racing Team 1:38.633 +0.221 +2.422 97
15 Nobuatsu Aoki Rizla Suzuki MotoGP 1:38.850 +0.217 +2.639 68

Simoncelli var fortfarande uppjagad över Lorenzos anklagelse om vårdslös körning.
"I never fought with Lorenzo in all my career, only in Valencia, and now he is saying that I am dangerous. Maybe he is trying mind games, but for sure these tactics have no effect on me."

Rossi gav sin syn på diskussionen, på ett synnerligen diplomatiskt vis.
"For me, the problem is that big part of MotoGP riders now are pussies. In the past, this is normal, the riders were more like real men. Now it is more like they are children."

:näsblod

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Testtider:

1 Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 1:36.211 - - 70
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 1:36.316 +0.105 +0.105 91
3 Casey Stoner Repsol Honda Team 1:36.602 +0.286 +0.391 49
4 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 1:36.850 +0.248 +0.639 71
5 Valentino Rossi Ducati Marlboro Team 1:37.382 +0.532 +1.171 82
6 Colin Edwards Monster Yamaha Tech 3 1:37.410 +0.028 +1.199 51
7 Ben Spies Yamaha Factory Racing 1:37.421 +0.011 +1.210 69
8 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 1:37.460 +0.039 +1.249 63
9 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 1:37.463 +0.003 +1.252 89
10 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1:37.679 +0.216 +1.468 17
11 Hiroshi Aoyama San Carlo Honda Gresini 1:38.032 +0.353 +1.821 73
12 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 1:38.087 +0.055 +1.876 85
13 Toni Elias LCR Honda MotoGP 1:38.412 +0.325 +2.201 108
14 Loris Capirossi Pramac Racing Team 1:38.633 +0.221 +2.422 97
15 Nobuatsu Aoki Rizla Suzuki MotoGP 1:38.850 +0.217 +2.639 68

Simoncelli var fortfarande uppjagad över Lorenzos anklagelse om vårdslös körning.
"I never fought with Lorenzo in all my career, only in Valencia, and now he is saying that I am dangerous. Maybe he is trying mind games, but for sure these tactics have no effect on me."

Rossi gav sin syn på diskussionen, på ett synnerligen diplomatiskt vis.
"For me, the problem is that big part of MotoGP riders now are pussies. In the past, this is normal, the riders were more like real men. Now it is more like they are children."

:näsblod

Hahaha, Rossi är kung. :yoparty Och Sideshow Bob är min stora favorit (tillsammans med Rossi), sköna lirare helt enkelt.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC