MotoGP - Grande Prémio de Portugal

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Du har ingen aning om hur uppriktig Rossi ursäkt var.

Det vet väl bara Rossi och Stoner. Jag spekulerar bara. Jag skrev i ett tidigare inlägg att han kan lika gärna ha bett om ursäkt för att rädda sitt eget skinn som för att säga ursäkt. Jag gillar Rossi, men jag är irriterad på att Stoner får skit när det var Rossi som orsakade hela saken.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Det vet väl bara Rossi och Stoner. Jag spekulerar bara. Jag skrev i ett tidigare inlägg att han kan lika gärna ha bett om ursäkt för att rädda sitt eget skinn som för att säga ursäkt. Jag gillar Rossi, men jag är irriterad på att Stoner får skit när det var Rossi som orsakade hela saken.

Sluta tjut nu om det där med stoner. Fakta är att stoner är en andra förare och inget mera. Han kommer aldrig bli så stor förare som han är i käften.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jamenvafaan .... hur i h*****e kan du missa att han gnäller om allt och alla, och man får definitivt Sete och Max vibbar av hans uppträdende ... och vad tror du att han tog sej på ryggen under racet var för signal till depåpersonalen ????

Att han var skitnödig och att dom skulle ta fram och värma upp porta pottin ....

Till saken hör att jag har gillat Stoner starkt förrut, men tappat helt efter hans gnäll.
Du har aldrig haft ont i ryggen va?

Efter slängen Stoner fick i inledningen av loppet så kan en muskel "knyta" sig. Ungefär som kramp. Om man då applicerar ett punkt-tryck på muskeln med typ tummen/knytnäven/armbågen så kan man stimulera den att slappna av och ryggvärken släpper då. Stoner fick använda tummen då varken knytnäven eller armbågen passade i situationen. :näsblod

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Rossi gav sin syn på diskussionen, på ett synnerligen diplomatiskt vis.
"For me, the problem is that big part of MotoGP riders now are pussies. In the past, this is normal, the riders were more like real men. Now it is more like they are children."

Håller med. Ingen vill ha gladiatorspel, men fråga Schwantz vad han tycker i frågan så får vi nog samma svar som från Rossi. Trygghetsnarkomanin sprider sig även till MotoGP?!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hahaha, Rossi är kung. :yoparty Och Sideshow Bob är min stora favorit (tillsammans med Rossi), sköna lirare helt enkelt.
Rossi är kanon och han är även bra på att använda media för sina egna syften. Simoncelli är hans kompis och så här sa Rossi själv om Elias 2006, angående om att unga förare var fegisar.

http://www.autoevolution.com/news/rossi-blames-elias-for-careless-riding-1268.html
Valentino Rossi:
“I'm quite unhappy with Elias because I think he was quite dangerous. More than once he passed me on the inside and then altered his line. This is not a correct way to race”

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Rossi hade 5 titlar i stora klassen när han uttalade sig om Elias 2006.
Stacey Moaner och Grin-Jörgen beter sig som om de var på samma nivå som Rossi, vilket de självklart inte är eller någonsin kommer att bli.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Stacey Moaner och Grin-Jörgen beter sig som om de var på samma nivå som Rossi, vilket de självklart inte är eller någonsin kommer att bli.
Fast det klippet är ju intressant ur perspektivet att Rossi tycker de andra är fegisar när de gnäller på att andra förare kör ojuste. Samma sak som han gjorde 2006. Skit samma om de har 0 eller 10 VM-titlar.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Min åsikt..
Gillade stoner från början, men efter torsken mot rossi på laguna blev det lite Sete-varning på stoner, och alias:et "moaner" är inte helt obefogat.
Lorenzo grinar på Sim, för att han själv touchar Sim bakifrån ? Bara för att han var snabbare vid tillfället kan han inte begära att Simoncelli ska rulla ut röda mattan o släppa förbi han. Gnällandet onödigt..
Rossi också gnällt, dock inte lika mkt som ovan nämnda men men.. iaf gnällt.

Givetvis ska man inte torpedera varann, men att man oavsiktligt fäller någon annan måste alla vara beredda på. Ena gången blir man fälld, nästa fäller man någon annan... förstår inte att de ska bli sånt jävla liv.
Te x Rossis tabbe på stoner var knappast farlig körning eller torpedering, han missar bromspunkten, har inget val än att gå på innern om stoner, försöker få ner farten för att klara kurvan, och de gick inte.. synd, men inte mkt mer än så.
Som tidigare sagts, flera förare som borde bita ihop och koncentrera sig på att köra, inte debattera (de gör vi bäst här på SH:yoparty)

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Ren spekulation från min sida angående handsignalen. Men nog är depåpersonalen nyfikna på varför han kanske inte kör lika snabbt som förväntat, och en signal till den kamera som han vet alltid är riktad på honom är väl ett ok sätt att indikera att något inte är som det ska. Ryggproblem har han haft ett bra tag, vilket personalen garanterat vet om, och då kanske hans signal blir lite lättare att tolka. Men som sagt, jag bara gissar.
Har du någon bättre metod kanske? Flaggsignaler när han passerar startrakan? Hala fram mobilen och skicka ett SMS?

Tja han kan ju vurpa och skicka röksignaler till depån kanske :krama

"For me, the problem is that big part of MotoGP riders now are pussies. In the past, this is normal, the riders were more like real men. Now it is more like they are children."

:näsblod

The King has spoken :Bugar

Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Sluta tjut nu om det där med stoner. Fakta är att stoner är en andra förare och inget mera. Han kommer aldrig bli så stor förare som han är i käften.

Ja, jag orkar snart inte mer. Saken är dock den att jag har självt kört av en annan förare när jag körde. Det var kamp om 2a och 1a plats när jag touchade hans styre så hela hojen blev skrot.
När jag var och sa förlåt efteråt gick konversationen nästan exakt likadant som den gjorde mellan Rossi och Stoner. Hade folk blivit sura på honom hade jag inte fattat nånting.
Nu ska jag lägga ner :)

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Oavsett om Lorenzo framstår som gnällig ibland så är Simoncelli en ful förare. Han har ett digert brottsregister som inte går att förneka.

Det är inte fult, det är brutalt :)

Om man tycker att han riskerar andras liv och lem, så betänk att det gäller honom själv också. Man blir inte värlsdmästare om man låter bli att göra ngt som kan ge ett brutet ben eller två.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Stoner har kört i MotoGP sedan 2006. Antal vinster 24
Vinster för Rossi under samma period: 26

Lorenzo har kört i MotoGP sedan 2008. Antal vinster: 15
Vinster för Rossi under samma period: 17

De är på samma nivå.

Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös

Hur menar du? Att bara den som har flest titlar får uttala sig? :va

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125

:näsblod

http://www.superbikeplanet.com/2011/Apr/110429rydernotes.htm
Rossi klämde ur sig fler roliga saker i helgen som gick:D

Casey had another go this afternoon when he saw Vale was following him and patted the seat hump of his Honda as if inviting a slower rider to take a tow. Did Valentino see it?

"I see and I expect.

"If I have to make like this {mimes seat patting} to all the people who follow me, I break my seat."

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
http://www.superbikeplanet.com/2011/Apr/110429rydernotes.htm
Rossi klämde ur sig fler roliga saker i helgen som gick:D

Casey had another go this afternoon when he saw Vale was following him and patted the seat hump of his Honda as if inviting a slower rider to take a tow. Did Valentino see it?

"I see and I expect.

"If I have to make like this {mimes seat patting} to all the people who follow me, I break my seat."

Så kallat gnäll mellan förare har ju alltid funnits och har alltid tyckt att det är lite kul, iallafall när dom gör upp lite extra om det på banan:)

Men efter dom senaste tre motogp racen och när jag läst om allt gnabb förare imellan så börjar jag undra om inte Dorna har anställt typ en producent som hittar på och spär på konflikter och som förmedlar kommentarer mellan förare som han skarvar på lite själv på innan han för vidare svaret för att hausa upp bråken ytterligare för att få ännu mer intresse från media så motogp syns ännu mer:D
För nu tycker jag att det är ovanligt många som är i luven på varandra samtidigt och allt på väldigt kort tid:sissy

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Så kallat gnäll mellan förare har ju alltid funnits och har alltid tyckt att det är lite kul, iallafall när dom gör upp lite extra om det på banan:)

Men efter dom senaste tre motogp racen och när jag läst om allt gnabb förare imellan så börjar jag undra om inte Dorna har anställt typ en producent som hittar på och spär på konflikter och som förmedlar kommentarer mellan förare som han skarvar på lite själv på innan han för vidare svaret för att hausa upp bråken ytterligare för att få ännu mer intresse från media så motogp syns ännu mer:D
För nu tycker jag att det är ovanligt många som är i luven på varandra samtidigt och allt på väldigt kort tid:sissy

Alltså, vad du skriver är så dumt, konspiratoriskt och foliehattigt att jag nästan tror det är sant själv. Skulle faktiskt inte förvåna det minsta om du har helt rätt.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC