MotoGP Jerez 2008

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Någon som vet om Rapido här i STHLM tänker visa på storbild eller så? Någon medlem som har lite insider info? Vore kul att sitta med lite andra nördar...
 

MC Doktorn

Guest
Måste vara oehört frustrerande för rossi att bli frånåkt så kapitalt av Lorenzo på samma hoj och dessutom på Michelin.

Mit tips
1.Michelin
2.Spanien
3.Italien
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Någon som vet om Rapido här i STHLM tänker visa på storbild eller så? Någon medlem som har lite insider info? Vore kul att sitta med lite andra nördar...

Mnjaa, senast var det lillbild på tjockteve. Nåt hade väl hänt med projektorn.
Kanske reparerat nu? :tummenupp
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Någon som har en förklaring till varför lorenzo körde skiten ur de andra? Varför hänger inte riktigt rossi med? Hur kan det vara så att Stoner verkligen inte klarade av att köra fullt ut?

Kul att Lorenzo imponerar stort, undrar om Rossi känner sig lite dum som bytte till Bridgestone när hans teamkompis kör 8:eek:r runt han
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Racing

Det är nått fel tycker jag när blåbär som kört 250 förra året kan bara kliva in och tycka att det är lättare att köra en 800a än en 250!!!

Jag erkänner att jag är jäkligt impad av Lorran men om vi drar till minnes tex Rossis entré till 500 där han hade fullt sjå att hålla sig på hjulen hela säsongen,innan han lärde sig att hantera nått som var en helt annan femma att köra, än dagens steroid 250ties med elektronikstödhjul..:arsele

Det är för lätt att bara kliva upp hojen och köra..Det är som att komma från en Spitfire till ett JAS där elektroniken håller skiten i luften och inte han som flyger....

Det här året är det sista vi kommer att se från dom gamla i gemet tyvärr..
Rossi,Capirossi,Edwards,Hayden,Nakano kommer garanterat att köra Rally nästa år istället.
Det kommer inte att finnas plats för folk med talang utan dom ska vara födda med TV spel i näven för att kunna köra nästa generations plastraketer tyvärr.

Jag är en sån där som har kommit upp lite grand i ålder så man har lite perpektiv åt lite olika håll.
Det som är en klar trend inom all motorsport är att den ska vara så jäkla säker och ofarlig så att man tror att det VV i Borlänge som styr reglementet nu förtiden..
Det är inte så att jag önskar livet ur folk men det som tidigare har varit en form av Gladiatorspel liknar mer i spänningsnivå med
på sin höjd VM i Boule!:huvet

Formel1 MOTO GP och liknande evenemang går en sakta död tillmötes tyvärr.
Publiken dör av leda och därmed sporterna..:gnissla
Det är förmycket politik och rävspel på nivåer en vanlig människa aldrig kommer att nå och därför får vi trista individer som inte törs sticka ut och stampa ner sin egen doja, utan att först frågat Ron Dennis om han får säga så...

Förr kunde en talang av folket kliva in på arenan och blomma ut om förutsättningarna bara hamna på rätt plats..(typ Ronny Petterson mfl.)
Nu förtiden så är det så mycket pengar med, att det kan omöjligt ske fast vi har talanger som skulle kunna blomma ut.
Men det finns undantag på nära håll..Kolla tex våra kära grannar i öst Finland tex, som har ett folk och en industri som vill stötta sina motortalanger men framför allt politiker som förstår hur mycket payback det blir när andra nationer undrar varför det finns så många bra förare från Finland trots att dom bara har ett skitlag i Hockey..

Men vi här i Sverige vi kan glädja oss istället med att vi har världstjärnor som tex Tingvall,VV,med flera som gör oss världsledande i dummhet istället!

Eder rapportör i ett mörklagt svedala..bokstavligen..:tungan

Leve Sverige !
HippHipp HUUURAAAAAAAAAAAA!!:rolleyes:
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Någon som har en förklaring till varför lorenzo körde skiten ur de andra? Varför hänger inte riktigt rossi med? Hur kan det vara så att Stoner verkligen inte klarade av att köra fullt ut?

Kul att Lorenzo imponerar stort, undrar om Rossi känner sig lite dum som bytte till Bridgestone när hans teamkompis kör 8:eek:r runt han
Klubb-Evert smaskade in elva (11) 1.40-tider på racedäck innan kvalostarna åkte på. Det säger väl allt.

En helt annan sak: När får Melandri sparken? Nu eller sen?

Man stavar inte The Super Swede's namn fel. Ronnie Peterson heter han.
 
Last edited:

cbrkungen

cbrkungen
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vagnhärad
Hoj
-92- Honda Fireblade
Det är nått fel tycker jag när blåbär som kört 250 förra året kan bara kliva in och tycka att det är lättare att köra en 800a än en 250!!!

Jag erkänner att jag är jäkligt impad av Lorran men om vi drar till minnes tex Rossis entré till 500 där han hade fullt sjå att hålla sig på hjulen hela säsongen,innan han lärde sig att hantera nått som var en helt annan femma att köra, än dagens steroid 250ties med elektronikstödhjul..:arsele

Det är för lätt att bara kliva upp hojen och köra..Det är som att komma från en Spitfire till ett JAS där elektroniken håller skiten i luften och inte han som flyger....

Det här året är det sista vi kommer att se från dom gamla i gemet tyvärr..
Rossi,Capirossi,Edwards,Hayden,Nakano kommer garanterat att köra Rally nästa år istället.
Det kommer inte att finnas plats för folk med talang utan dom ska vara födda med TV spel i näven för att kunna köra nästa generations plastraketer tyvärr.

Jag är en sån där som har kommit upp lite grand i ålder så man har lite perpektiv åt lite olika håll.
Det som är en klar trend inom all motorsport är att den ska vara så jäkla säker och ofarlig så att man tror att det VV i Borlänge som styr reglementet nu förtiden..
Det är inte så att jag önskar livet ur folk men det som tidigare har varit en form av Gladiatorspel liknar mer i spänningsnivå med
på sin höjd VM i Boule!:huvet

Formel1 MOTO GP och liknande evenemang går en sakta död tillmötes tyvärr.
Publiken dör av leda och därmed sporterna..:gnissla
Det är förmycket politik och rävspel på nivåer en vanlig människa aldrig kommer att nå och därför får vi trista individer som inte törs sticka ut och stampa ner sin egen doja, utan att först frågat Ron Dennis om han får säga så...

Förr kunde en talang av folket kliva in på arenan och blomma ut om förutsättningarna bara hamna på rätt plats..(typ Ronny Petterson mfl.)
Nu förtiden så är det så mycket pengar med, att det kan omöjligt ske fast vi har talanger som skulle kunna blomma ut.
Men det finns undantag på nära håll..Kolla tex våra kära grannar i öst Finland tex, som har ett folk och en industri som vill stötta sina motortalanger men framför allt politiker som förstår hur mycket payback det blir när andra nationer undrar varför det finns så många bra förare från Finland trots att dom bara har ett skitlag i Hockey..

Men vi här i Sverige vi kan glädja oss istället med att vi har världstjärnor som tex Tingvall,VV,med flera som gör oss världsledande i dummhet istället!

Eder rapportör i ett mörklagt svedala..bokstavligen..:tungan

Leve Sverige !
HippHipp HUUURAAAAAAAAAAAA!!:rolleyes:


Ja lyfter på hatten. :tummenupp
Kunde inte sagt det bättre själv...
 

Dr.Bike

Guest
Bra talat Roffe! :tummenupp
Och mycket sant.

Men... myntet har ju alltid två sidor.
Jag håller så väldigt mycket med dig om det här med gladiatorspel, bruksmentaliet och folkets hjältar...
Och du jämför bra mellan Spitfire och JAS.

Men är det verkligen mer heroiskt att flyga en Spitfire?

Jo, såklart det är.

MEn det som står MELLAN raderna i det du skriver är att du tycker att det ska tillåtas ett visst mått av skaderisk.
Det köper inte jag. För hur många ska skadas för att det ska vara spännande nog?
Killar som jobbar inom sporten gör ju ALLT för att minimera riskerna.
Se bara stackarn Lodnert.
Han blir hackmat, och nu i eftertankens kranka blekhet sitter folk och ojar sig.
Hur sa i hat?

Mer, eller mindre säkerhet?
I detta kommer ju TC in.

Tråkigare? Ptjaa.
MEn var det inte oxå nån som kraxade om att man ville se jämnare race?
Och det gör vi ju nu!
Hur sa i hat?

Alltså allmän reflektion kolon: Man kan inte både äta kakan och ha den kvar.
Alla önskemål om tappra riddare ur de folkliga leden på bångstyriga 500 tvåtakt, parat med önskan om ökad säkerhet och jämnare race osv osv går ju inte ihop.
Hur sa i hat?


I övrigt en MYCKET fin överblick över vår säkerhetsnarkomani i lilla landet Sverige Roffe! :tummenupp

Man stavar inte The Super Swede's namn fel. Ronnie Peterson heter han.

Släpp hörnflaggan Valmers. Se helheten i Roffes inlägg.
 
Last edited:

peppureikä

Guest
Det är nått fel tycker jag när blåbär som kört 250 förra året kan bara kliva in och tycka att det är lättare att köra en 800a än en 250!!!

Jag erkänner att jag är jäkligt impad av Lorran men om vi drar till minnes tex Rossis entré till 500 där han hade fullt sjå att hålla sig på hjulen hela säsongen,innan han lärde sig att hantera nått som var en helt annan femma att köra, än dagens steroid 250ties med elektronikstödhjul..:arsele

Det är för lätt att bara kliva upp hojen och köra..Det är som att komma från en Spitfire till ett JAS där elektroniken håller skiten i luften och inte han som flyger....

Det här året är det sista vi kommer att se från dom gamla i gemet tyvärr..
Rossi,Capirossi,Edwards,Hayden,Nakano kommer garanterat att köra Rally nästa år istället.
Det kommer inte att finnas plats för folk med talang utan dom ska vara födda med TV spel i näven för att kunna köra nästa generations plastraketer tyvärr.

Jag är en sån där som har kommit upp lite grand i ålder så man har lite perpektiv åt lite olika håll.
Det som är en klar trend inom all motorsport är att den ska vara så jäkla säker och ofarlig så att man tror att det VV i Borlänge som styr reglementet nu förtiden..
Det är inte så att jag önskar livet ur folk men det som tidigare har varit en form av Gladiatorspel liknar mer i spänningsnivå med
på sin höjd VM i Boule!:huvet

Formel1 MOTO GP och liknande evenemang går en sakta död tillmötes tyvärr.
Publiken dör av leda och därmed sporterna..:gnissla
Det är förmycket politik och rävspel på nivåer en vanlig människa aldrig kommer att nå och därför får vi trista individer som inte törs sticka ut och stampa ner sin egen doja, utan att först frågat Ron Dennis om han får säga så...

Förr kunde en talang av folket kliva in på arenan och blomma ut om förutsättningarna bara hamna på rätt plats..(typ Ronny Petterson mfl.)
Nu förtiden så är det så mycket pengar med, att det kan omöjligt ske fast vi har talanger som skulle kunna blomma ut.
Men det finns undantag på nära håll..Kolla tex våra kära grannar i öst Finland tex, som har ett folk och en industri som vill stötta sina motortalanger men framför allt politiker som förstår hur mycket payback det blir när andra nationer undrar varför det finns så många bra förare från Finland trots att dom bara har ett skitlag i Hockey..

Men vi här i Sverige vi kan glädja oss istället med att vi har världstjärnor som tex Tingvall,VV,med flera som gör oss världsledande i dummhet istället!

Eder rapportör i ett mörklagt svedala..bokstavligen..:tungan

Leve Sverige !
HippHipp HUUURAAAAAAAAAAAA!!:rolleyes:
:klappar Jättebra skrivet, så är det tyvärr här i Svealand....finnarna brukar alltid gå efter Sverige allting , du vet storebrorgör så o så.. tack o lov dom går sin egen väg när det gäller motorsport , det är ju klart att alla i Finland vill ju bli nya Häkkinen eller Räikkönen , det är ju samma sak i Sverige , Sverige är ju en av dom bästa i hockey , alla vill ju bli lika bra som dom som spelar i Tre Kronor. Fast vi är ju inte bara skitlag i hockey eller hur:tungan
 

Dr.Bike

Guest
Ska jag erkänna att det är 'lätt' att köra en MotoGP- eller F1-racer? Varför det? Det stämmer inte.

:D nej nej...

Men alltså, det är ju TVÅ delar i inlägget:

- Dels säkerhetsnarkomanin, TC, osv osv vilket vi tjatat om så in i h-te här på SH... och sen:

- Nostalgin i att det trots allt fanns en anna anda förr, och att tydligen "vem som helst" kunde (givet talang) bli världsmästare.
Och ja - det ligger nog en del sanning i det i alla fall.
Som det ser ut idag kan ju knappt ens de som HAR pengar betala sig in.
Det går iaf inte som Fimpen bara komma ur Åshöjdens BK och hoppa in i landslaget, om du hajar analogin?

Så den rent demokratiska rättviseaspekten (som ju gör att det skulle kännas mer meningsfyllt för fler att köra) är ju att alla iaf i teorin skulle kunna bli världsmästare. (hopp om livet alltså)

Men så är det ju inte numera som sagt.
Hur det verkligen var förr - vet ju inte jag. Men jag inbillar mig iaf att det var lite så som Roffe och Elwe ofta pratar om.
Eller har de drömt allt?
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
:D nej nej...

Men alltså, det är ju TVÅ delar i inlägget:

- Dels säkerhetsnarkomanin, TC, osv osv vilket vi tjatat om så in i h-te här på SH... och sen:

- Nostalgin i att det trots allt fanns en anna anda förr, och att tydligen "vem som helst" kunde (givet talang) bli världsmästare.
Och ja - det ligger nog en del sanning i det i alla fall.
Som det ser ut idag kan ju knappt ens de som HAR pengar betala sig in.
Det går iaf inte som Fimpen bara komma ur Åshöjdens BK och hoppa in i landslaget, om du hajar analogin?

Så den rent demokratiska rättviseaspekten (som ju gör att det skulle kännas mer meningsfyllt för fler att köra) är ju att alla iaf i teorin skulle kunna bli världsmästare. (hopp om livet alltså)

Men så är det ju inte numera som sagt.
Hur det verkligen var förr - vet ju inte jag. Men jag inbillar mig iaf att det var lite så som Roffe och Elwe ofta pratar om.
Eller har de drömt allt?
Ja, och förr i världen var det alltid sol och 35 grader på sommaren, två meter snö och -25 grader på vintern, det gick fortare på hockeyrinkarna för alla hade riktiga hockeyrör och inga hjälmar, mjölken kostade 1 öre litern, Tage Erlander var snäll mot alla, alla hade jobb och ingen var bög.

Hayden sa ju själv till Mamola "I just wish I could turn the elctronics off"...tror nog en del elektroniska hjälpmedel försvinner nästa eller nästnästa år. Dorna verkar ju själva ha insett "problemet"

http://www.visordown.com/motorcyclenews/view/capirossi_calls_for_freeze_on_rider_aids/3992.html
Ja, jag hörde det. Visserligen använder Nicky minimalt med elektroniska hjälpmedel redan nu, men ändå.
 
Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Hayden sa ju själv till Mamola "I just wish I could turn the elctronics off"...tror nog en del elektroniska hjälpmedel försvinner nästa eller nästnästa år. Dorna verkar ju själva ha insett "problemet"

http://www.visordown.com/motorcyclenews/view/capirossi_calls_for_freeze_on_rider_aids/3992.html

Klart att det kommer att försvinna. Kolla bara F1 så mycket bättre det har blivit utan TC. Nu får man se lite förarskills också. Dock så är det ju så med prototypracing vilket är den bidragande faktorn till utveckling. Man utvecklar något som man sedan kan föra vidare till massproduktion. Jag ger TC denna säsong ut sen kommer den inte att finnas i motogpsammanhang längre.

Det ska inte bara vara att vrida fullt i en kurva och sedan låta elektroniken styra hojen rätt.
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Mäh! Hur svårt kan det vara att gasa me en Ducce?:va
Å allvarligt,oavsett om Edwards "reste upp" moppen eller inte så var det faktiskt liiiite coolt:yoparty
Jag tänker inte tippa, jag kräver:
1: Stoner
2: Edwards (det är han väl värd?)
3: Vem f*n som helst på en Ducce, eller i värsta fall Capirex

Ska det tippas:
1: Stoner
2: godisråttan
3: den lilla spanjoren
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Helheten? Jag såg bara en massa osammanhängande snack om hur fint det var förr i världen. Fylleinlägg?

Nej Herr Messerpropeller.... jag är helt nykter och jag är inte bitter..
Jag har ett riktigt liv utanför det här forumet. Jag kåserar bara lite kring fenoment racing och dess innehåll från dom erfarenheter jag har lyckats samlat på mig.
Jag klankar inte ner på andra medmäniskor med sura inlägg utan jag skriver egna inlägg i debatten som kan roa eller intressera andra här på forumet..


Sen till ett annat inlägg:
Jag visste inte om Capirossis och Haydens inlägg i debatten men jag förstår deras frustration Även om jag kan anses som en pratkvarn av andra här på forumet.:rolleyes:
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top