MotoGP Jerez 2008

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
För mig så när en som är ny i en klass kör ifrån dom andra "gamla" betyder det att han är bättre än dom andra. Skulle det vara lätt att köra så skulle det vara ännu lättare för dom som redan kört mycket mera med sina hojar.

Lorenzo har hemmabana och körde lite andra spår i många kurvor mot en hel del andra. Han är taggad och på topp i sin formkurva. Svår att slå då dvs.

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Instämmer med föregående talare!!

Nej Herr Messerpropeller.... jag är helt nykter och jag är inte bitter..
Jag har ett riktigt liv utanför det här forumet. Jag kåserar bara lite kring fenoment racing och dess innehåll från dom erfarenheter jag har lyckats samlat på mig.
Jag klankar inte ner på andra medmäniskor med sura inlägg utan jag skriver egna inlägg i debatten som kan roa eller intressera andra här på forumet..

Sen till ett annat inlägg:
Jag visste inte om Capirossis och Haydens inlägg i debatten men jag förstår deras frustration Även om jag kan anses som en pratkvarn av andra här på forumet.:rolleyes:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
För mig så när en som är ny i en klass kör ifrån dom andra "gamla" betyder det att han är bättre än dom andra. Skulle det vara lätt att köra så skulle det vara ännu lättare för dom som redan kört mycket mera med sina hojar.

Lorenzo har hemmabana och körde lite andra spår i många kurvor mot en hel del andra. Han är taggad och på topp i sin formkurva. Svår att slå då dvs.
Amen.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Det är nått fel tycker jag när blåbär som kört 250 förra året kan bara kliva in och tycka att det är lättare att köra en 800a än en 250!!!
Max vann sitt debutrace i 500 så det var ännu enklare på den tiden då eller?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
När han själv var ivägen för Pedrosa för två år sedan var han heeelt oförstående till det hela och menade att han inte hade hindrat honom öht.

Hur såg du det? Jag kunde inte utröna ngt av det på sändningen.

Klart att han var oförstående, han är ju individualist precis som alla de andra. Se bara på Kallio, han gjorde liknande gester idag (igår).

1. det stod 65 på den blå knarren = Capirex
2. Han mös i idealspåret, annars är det inte sådan fartskillnad

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
WORDS, Roffe

Ja, och förr i världen var det alltid sol och 35 grader på sommaren, två meter snö och -25 grader på vintern, det gick fortare på hockeyrinkarna för alla hade riktiga hockeyrör och inga hjälmar, mjölken kostade 1 öre litern, Tage Erlander var snäll mot alla, alla hade jobb och ingen var bög.
Jo, jag förstår om du sitter och tycker synd om dig själv eftersom du aldrig kommer att få uppleva den frihet som fanns när ditt manöverutrymme på det personliga planet var enormt mycket större än vad det är nu med alla förbud, påbud, bestämmelser och övervakningar. Om du INTE tycker synd om dig själv så beror det antingen på att du inte förstår vidden av ökad personlig frihet eller att du inte känner dig mogen att hantera den.

En annan slutsats av att de är lättare att köra kan också vara att de som kört dem ett par år blir bortskämda med hojens förlåtande egenskaper och blir därmed också slarvigare. Lollipop har fortfarande det i sig att han ska köra hojen, att han får ta ansvar för sina inputs och just nu håller han på att, fortfarande skärpt, leta efter hojens begränsningar. Det är möjligt att han också blir loj om ett tag och tycker att hojen ska ta hand om hans misstag också ...

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Klart att han var oförstående, han är ju individualist precis som alla de andra. Se bara på Kallio, han gjorde liknande gester idag (igår).

1. det stod 65 på den blå knarren = Capirex
2. Han mös i idealspåret, annars är det inte sådan fartskillnad
Det kan inte ha spelat en avgörande roll eftersom Stoner ändå var lite långsammare än sitt snabbaste varv även innan sista sektionen.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
En annan slutsats av att de är lättare att köra kan också vara att de som kört dem ett par år blir bortskämda med hojens förlåtande egenskaper och blir därmed också slarvigare. Lollipop har fortfarande det i sig att han ska köra hojen, att han får ta ansvar för sina inputs och just nu håller han på att, fortfarande skärpt, leta efter hojens begränsningar. Det är möjligt att han också blir loj om ett tag och tycker att hojen ska ta hand om hans misstag också ...

Detta förutsatt att de andra inte letar begränsningar och är mer laidback. Tror inte det är ett troligt scenario då de om det skulle vara fallet inte har något att hämta i MotoGP.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lorenzo är en jävel på att köra hoj helt enkelt. Att det är för mycket elektronik tycker jag dock.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
både Rossi och Lorenzo har haft motorproblem i helgen, verkar vara det allvarligaste hotet mot en Yamaha-seger.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Lorenzo är en jävel på att köra hoj helt enkelt. Att det är för mycket elektronik tycker jag dock.

Är det inte lite intressant att med all elektronik så är det ändå stora skillnader i varvtider. Tillexempel Stoner som vann förra racet och ligger nu i 3'e led inför detta, 0.6sekunder mellan 1 och 2'a kvaltid.

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag tippar

1. Edwards
2. Peddo
3. Hayden
4. Stoner
5. Dovi

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
1. Lorenzo - jammascha!
2. Dovi
3. Edwards
4. Rossi

Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Viss risk att Stoner klotar idag ...

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
@Roffe: Det är väl lite historielöst att klämma ur sig att förare nu kan komma in och vinna direkt? Jarno Saarinen kommer du säkert ihåg.
Det finns fler exempel på förare som placerat sig bra tidigt. Vinner Lorenzo idag är det kanske jämförbart med Kenny Roberts debut i stora klassen? Det var inte igår.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
@Roffe: Det är väl lite historielöst att klämma ur sig att förare nu kan komma in och vinna direkt? Jarno Saarinen kommer du säkert ihåg.
Det finns fler exempel på förare som placerat sig bra tidigt. Vinner Lorenzo idag är det kanske jämförbart med Kenny Roberts debut i stora klassen? Det var inte igår.
Äsch, sådana detaljer kan man inte hänga upp sig på. Ta en pipa tvåtaktsrök och dröm dig tillbaka bara.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras