MotoGP Jerez Spanien 2006

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
tittade på varvtiderna och Dunlop har en del jobb kvar,
Checa däck håller 6 varv sen sjunker varvtiderna rejält
och de sista 5-6 varven är däcken helt slut antagligen

det är ungefär vad han sa vid sista testet.
 

MC Doktorn

Guest
Noterade hur Pedrosa som en blyg skolpojke drygt en en och halv meter hög direkt visar att han är där för att slåss om titeln i år åkte bokstavligen ifrån dom andra etablerade HRC teamen :yoparty

Hade hans däck hållt racet ut hade capirex blivit passerad som dock aldrig gjorde några misstag och Moto GP säsongen 2006 ser ut att bli den bästa på länge

Trist att man varken fick se #46 och #15, övertygad att dom hade blandat sig i leken om pall-platsen.

Suzuki Teamet med P.Denning borde ta en allvarlig funderare på vad dom håller på med, ser inte bra ut i varje fall.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Fler foto..
 

Bifogat

  • grid-2.JPG
    grid-2.JPG
    115 KB · Visningar: 71
  • 24+46.JPG
    24+46.JPG
    130.6 KB · Visningar: 94
  • 26.JPG
    26.JPG
    79.3 KB · Visningar: 85
  • 46.JPG
    46.JPG
    58 KB · Visningar: 103
  • 65.JPG
    65.JPG
    74.9 KB · Visningar: 67
  • grid-1.JPG
    grid-1.JPG
    86.6 KB · Visningar: 78

sandstream

Guest
2ono skrev:
Hade hans däck hållt racet ut hade capirex blivit passerad som dock aldrig gjorde några misstag och Moto GP säsongen 2006 ser ut att bli den bästa på länge.
Jag tycker man kan vända på det och säga att om Pedrosa kört lite mer rutinerat och sparat på däcken så hade han nog kunnat passera Capirex.
Vi får vänta några race till så Butter lär sig att konservera däcken hela racen, då blir han giftig.
2ono skrev:
Suzuki Teamet med P.Denning borde ta en allvarlig funderare på vad dom håller på med, ser inte bra ut i varje fall.
Som jag skrev tidigare är det mest spännande med Suzuki nu för tiden att läsa deras bortförklaringar efter racen :hihi

John Hopkins:
“I wouldn’t say I’m exactly satisfied with my race. I got off to an unbelievable start and then got caught up in the mess on the first corner – I came within inches of running Rossi over but fortunately I missed him. I lost a lot of positions and had to ride a bit like a maniac to cut through the field. I made my way through and I was up with the top six when I started to get arm pump in my right arm. I’ve never had it before on a MotoGP bike and I don’t know where it came from. It ruined my race really because I am confident I could have got past the two riders in front of me - but that’s racing!

Chris Vermeulen:
“I got a bad start and then got baulked by the crash. So I had to try and get through the field to get a better place. I think some of today may be a bit of inexperience and we really need to spend more time with the race tyres and set up. I have now got some points from the first round with a 12th place – which is not too bad really – and as long as we can keep improving I’ll be happy.”
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
sandstream skrev:
Jag tycker man kan vända på det och säga att om Pedrosa kört lite mer rutinerat och sparat på däcken så hade han nog kunnat passera Capirex.
Vi får vänta några race till så Butter lär sig att konservera däcken hela racen, då blir han giftig.
Som jag skrev tidigare är det mest spännande med Suzuki nu för tiden att läsa deras bortförklaringar efter racen :hihi

John Hopkins:
“I wouldn’t say I’m exactly satisfied with my race. I got off to an unbelievable start and then got caught up in the mess on the first corner – I came within inches of running Rossi over but fortunately I missed him. I lost a lot of positions and had to ride a bit like a maniac to cut through the field. I made my way through and I was up with the top six when I started to get arm pump in my right arm. I’ve never had it before on a MotoGP bike and I don’t know where it came from. It ruined my race really because I am confident I could have got past the two riders in front of me - but that’s racing!

Chris Vermeulen:
“I got a bad start and then got baulked by the crash. So I had to try and get through the field to get a better place. I think some of today may be a bit of inexperience and we really need to spend more time with the race tyres and set up. I have now got some points from the first round with a 12th place – which is not too bad really – and as long as we can keep improving I’ll be happy.”

Kan ju i värsta fall köpa att Hopper fick kramp i armen! Men aldrig att Chris verkar nöjd med en tolfte plats!! Det var nog det mest korkade han kunnde säga efter ett så svagt race :tomten varning
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Macho Woman skrev:
Jo, men de andra japanska teamen har också gott om pengar, så jag skulle nog säga att Kawasaki eller framför allt Suzuki har mer att skämmas över.
Kawasaki har inte så mycket att skämmas över tycker jag. Den minsta japanska tillverkaren har gått in i GP med det uttryckliga målet att successivt bli bättre år från år. Även om racet inte var en höjdare för dem idag så har de visat att de tagit ytterligare ett steg närmare toppen till årets säsong.

Suzuki är däremot på dekis. Det måste ha känts j-ligt skönt för Junior att piska det gamla teamet på pappas hembygge.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
moto-gg skrev:
Någon mer än jag som uppmärksammade hur gnällig och sur Hayden var när dom filmade bakom kulisserna för att sedan gå ut på podiet med sitt "American smile" :zpy

Påklistrade leenden säljer ju alltid ett tag iaf. Får väl ser hur länge han orkar hålla masken.

Steny skrev:
Rookisarna körde bra men hela racet gick sakta 13 sekunder långsammare än 2005 0,7 sekunder från banrekord. När hände det senast?

Kan det inte ha en del med väder och vind att göra? Tycker det gick "långsamt" för alla genom helgen. Rossi åkte en mer än en halv sekund långsammare på kvalet i år.
Dessutom var det ju dödsfight mellan Sete och Rossi hela rejset genom förra året.
Medan det aldrig vart någon riktigt ordentlig press på Capirossi någon gång under hela rejset. Pedrosa var uppe o nosade ett tag, men inte mer än så.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Macho Woman skrev:
Förresten ska Stoner ha nästan lika mycket beröm som Peddo. Grymt bra det går för 20-åringarna. Precis som jag har sagt. Ta in de unga talangerna så kommer de att bevisa att de är värda det... Casey är verkligen inte gammal, vilket syns på hur generad han såg ut när de filmade hur flickvännen gullade med hans nackhår. :hihi
Ja det gäller att mysa/gulla när kameran är på :tungan Sedan finns ju vardagen bakom knuten alla kalla o kyliga kvällar i Jerez!!
 

Bifogat

  • 27.JPG
    27.JPG
    125.8 KB · Visningar: 285

sandstream

Guest
RedBaron skrev:
Suzuki är däremot på dekis. Det måste ha känts j-ligt skönt för Junior att piska det gamla teamet på pappas hembygge.
Han är nog mest missnöjd med att inte få köra Suzukin, den kunde han ju ha vunnit race på i år enligt "experterna" :lol
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
sandstream skrev:
Han är nog mest missnöjd med att inte få köra Suzukin, den kunde han ju ha vunnit race på i år enligt "experterna" :lol
Va ? :va Vem tror att Sukkan är en vinnarhoj 2006 ?
 

Yellow

Medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Hemma
Hoj
4.5
Go go, go Dani, go go go! :yoparty

Ravetrancer skrev:
Synd med Rossis avåkning :(
Shit happens, nästa är han på topp dock.

Pedrosa, min favorit sen flera år tillbaka i 125 och 250, underbart att se att det verkar finnas en efterträdare till Rossi :)
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Kan det inte ha en del med väder och vind att göra? Tycker det gick "långsamt" för alla genom helgen. Rossi åkte en mer än en halv sekund långsammare på kvalet i år.
Dessutom var det ju dödsfight mellan Sete och Rossi hela rejset genom förra året.
Medan det aldrig vart någon riktigt ordentlig press på Capirossi någon gång under hela rejset. Pedrosa var uppe o nosade ett tag, men inte mer än så.[/QUOTE]

Jag tror att Capirossi hade stenkoll på Pedrosa hela tiden han gjorde inte mer än vad som krävdes. På skylten som visades före start var det inte speciellt hård vind ialla fall däremot kanske greppet i asfalten var sämre av någon anledning.
 

Dr.Bike

Guest
Föståss kul för ett Hondahjära att se 5 Hondor på de 6 första platserna :) Om det bara inte varit för den där Ducatin så... :lol
Jaja, kul att inte Rossi började med en vinst och förstörde Moto GP redan från start.

Och ffa kul att se Kawasaki på en hedrande 7.e plats, med alla de problem de haft med sin maskin.
Grattis till Robertspojken oxå.

Tabellen här för den intresserade: http://images.motogp.com/en/motogp/...m?event_id=3435&subevent_id=5354&result=39446
 
Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
The blade skrev:
Du grabben ..ta å ge dig för f-n. Ett internt skämt mellan mig och RedBaron :fatta!
Interna skämt tar man via PM, du grabben :tungan I den här tråden blir man smädad för sin okunnighet, det hör till. Fråga Sandstream... :D
 

sandstream

Guest
RedBaron skrev:
Va ? :va Vem tror att Sukkan är en vinnarhoj 2006 ?
Kanske bara en feltolkning av mig?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2031909&postcount=106
Steny skrev:
Jag tror att Capirossi hade stenkoll på Pedrosa hela tiden han gjorde inte mer än vad som krävdes. På skylten som visades före start var det inte speciellt hård vind ialla fall däremot kanske greppet i asfalten var sämre av någon anledning.
Enligt Yamahas "rapport" var det blåsigare än normalt.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Steny skrev:
...kanske greppet i asfalten var sämre av någon anledning.
Sade de inte något om att det regnat och att de inte fått ner tillräckligt med gummi i asfalten ännu? Testerna för någon vecka sedan var ju snabbare.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
sandstream skrev:
Ungefär som att hålla på ett fotbollslag, man byter väl inte lag bara för att stjärnan byter klubb?
Varför inte egentligen? Det är ju stjärnorna som gör laget... Har aldrig förstått det där med att hålla på ett "lag" heller faktiskt.
Tycker jag Zlatan är tuff o kool o en bra spelare så håller jag på det laget han spelar i...

Jag föredrar att hålla på förare faktiskt. Jag gillar Rossi oavsett vilken hoj han kör. Hade gillat honom om han så körde Zündapp...
Hur ska man kunna "heja" på Surkenny då? Han kör ju inte ens ett "märke"... :)
Jag har tex inget speciellt för Honda, speciellt inte med tanke på "Max-affären", men jag gillar Pedrosa ändå. Har inte mkt till övers för Ducati heller, men jag tycker Capirossi är grym o har gjort så länge jag kollat på VM.
Olika sätt att resonera antar jag...

sandstream skrev:
Enligt Yamahas "rapport" var det blåsigare än normalt.

Den som var uppmärksam vid starten såg att det blåste rejält i kläderna på han som höll flaggan längst fram när han gick av banan.
 

sandstream

Guest
CorbenDallas skrev:
Olika sätt att resonera antar jag...
Visst är det så.

Det finns ju en stor skillnad och det är att ett lag kan man hålla på i alla väder och år efter år.
Rossi, Zlatan, Foppa osv kan man ju älska för deras prestationer men de är aktiva under en så kort tid.

Bara för att förtydliga så "håller" jag på Suzuki i alla mästerskap men jag ser med glädje skickliga förare som Rossi och gänget vinna på vilken hoj som helst.
Om han däremot började lira fotboll i AIK så skulle jag inte tveka att hata honom :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top