MotoGP Jerez Spanien 2006

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
sandstream skrev:
Visst är det så.

Det finns ju en stor skillnad och det är att ett lag kan man hålla på i alla väder och år efter år.
Rossi, Zlatan, Foppa osv kan man ju älska för deras prestationer men de är aktiva under en så kort tid.

Bara för att förtydliga så "håller" jag på Suzuki i alla mästerskap men jag ser med glädje skickliga förare som Rossi och gänget vinna på vilken hoj som helst.
Om han däremot började lira fotboll i AIK så skulle jag inte tveka att hata honom :D

Kort tid? Foppa har ju hållt på i evigheter nu o spana in Barros och Capirex, EVIGHETER ju... :tungan

Att du håller på Suzuki är svårt att missa. Jag gissar att det har att göra med att du är inbiten Suzukiägare. Om du byter till en Yamaha, byter du "lagtillhörighet" då? Hur gör vi som har två hojar då? Måste jag hålla på både Kawasaki och Suzuki? Är jag kanske en förädare som har en Suzuki?
Eller en looser som inte har en Yamaha, det är ju ändå det Rossi kör o han är ju bäst... Fast, han körde Honda innan, är Honda bäst då också kanske?
Mystiken tätnar... :pannkyss

Nyteknik skrev:
Pedrosa är en välkommen tröst efter Biaggi. Jag kommer hålla stenhårt på Butter i år trots att han kör Honda.

:tummenupp

Jag skulle vilja se båda två på samma bana följas åt. Jag vill jämföra körstil...

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
sandstream skrev:
Om du läser trådarna från början och tex inlägget där jag citerar Rossi så ser du att "vi" har ganska bra koll på vad som händer i MotoGP :tummenupp

Jävlar nu lät det som om jag menade att jag vet precis allt om motogp :hihi
Tänkte självklart skriva "till er som missat"! :fatta!

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
Underbart race, jävligt bra kört av alla rookies. Synd att Nakano inte kunde hålla tempot uppe. Tummarna upp för Pedrosa och Capirossi, fortsätt så!

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Några foto till.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    46.8 KB · Visningar: 94
  • 2.JPG
    2.JPG
    22.2 KB · Visningar: 123
  • 3.JPG
    3.JPG
    33.3 KB · Visningar: 96
  • 4.JPG
    4.JPG
    11.5 KB · Visningar: 72
  • 7.JPG
    7.JPG
    21.6 KB · Visningar: 96
  • 6.JPG
    6.JPG
    39 KB · Visningar: 115

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
CorbenDallas skrev:
Kort tid? Foppa har ju hållt på i evigheter nu o spana in Barros och Capirex, EVIGHETER ju... :tungan

Att du håller på Suzuki är svårt att missa. Jag gissar att det har att göra med att du är inbiten Suzukiägare. Om du byter till en Yamaha, byter du "lagtillhörighet" då? Hur gör vi som har två hojar då? Måste jag hålla på både Kawasaki och Suzuki? Är jag kanske en förädare som har en Suzuki?
Eller en looser som inte har en Yamaha, det är ju ändå det Rossi kör o han är ju bäst... Fast, han körde Honda innan, är Honda bäst då också kanske?
Mystiken tätnar... :pannkyss
1. Ja du är en loser som inte har en Honda!
2. Tänk på mig då Korvsallad, jag har en Ducce o en Honda!!! Vilket helvete jag hade igår.... :tungan "Höll" på Capirex då det känns som om Honda har ett massivt övertag i sin ekonomiska satsning. Lite "fuskigt" att ha 6,5 hojar på gridden. Dessutom är Capirossis körstil tilltalande, lite do or die i varje kurva. Men när man ser Pedrosa köra så förstår man att här är mannen/pojken för framtiden. Tronskiftet är i sikte.

Sen vet jag att du är inbiten Kawaälskare så försök inte... :7peta :hihi

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
I all rokkie yra så måste väl ändå den unga brittiska stjärnan nämnas i getingboet 125cc ungtuppen Bradley Smith kvalade tjugofemma o slutade sjuttonde i racet :tummenupp

Bifogat

• 125_smith_06.jpg
    125_smith_06.jpg
    6.1 KB · Visningar: 304

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
#space skrev:
...125cc...Bradley Smith...sjuttonde i racet :tummenupp
Efter gårdagens MotoGP-race känns det inte sådär jätteintressant.

Edit: angående gårdagen var det grädde på moset att se fjolårsrookien och mopedpiloten Toni Elias köra ikapp och i mål ett par tiondelar efter Hayden. Undrar just hur "laid back" den gode Nicky känner sig när han tänker på säsongen som HRC:s försteförare han har framför sig.

Last edited:

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Ducce först i MotoGP och Superbike :tummenupp

2ono skrev:
Hade hans däck (Pedrosa) hållt racet ut hade capirex blivit passerad.

Snackade du med dom efter racet eller? :rolleyes:
Vad får dig att tro att Loris inte hade koll på läget. Han kunde säkert satt några snabba varv om det hade varit nödvändigt. Med den rutinen han har låg han knappast på max när det inte behövdes. Hatten av till Pedrosa som kan bli en riktig utmanare till Rossi, Capirex, Sete och Melandri.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Rossi ang Elias framfart i första böjen :tummenupp

Capirossi pips Pedrosa at Jerez

Italian Capirossi celebrates after a hard-fought victory at Jerez
Ducati's Loris Capirossi led from the front to pip rookie Daniel Pedrosa in a dramatic MotoGP season-opener in Spain.
Pedrosa, 20, produced a superb ride on his Honda to storm through the field and become the first debutant to earn a podium finish in eight years.

However, he could not beat Capirossi, who pulled away on the last two laps, while Nicky Hayden came home in third.

World champion Valentino Rossi slid out on lap one but recovered to take 14th, two ahead of England's James Ellison.

The Italian Rossi, bidding for a sixth consecutive title, was clipped by Spain's Toni Elias but avoided injury and severe damage to his Yamaha to finish.

"Elias took off as if it was the last race of the season and not the first," said the 27-year-old.

"I had a great start and I could have gone faster, then I felt a bump and fell. It happens. Toni made a mistake and I hope it's the last time."
It is the first time Rossi has failed to win the season's opening race in six years.

Elias went on to finish fourth to ensure the home crowd had two Spaniards to cheer home in the top four, with Italy's Marco Melandri fifth and Australian Casey Stoner completing a second to sixth Honda domination.

Ducati's Sete Gibernau, one of the pre-season title contenders, was denied a challenge for honours when he was forced to pull out with engine problems on the third lap whilst second.

Ducati did a great job for me. The tyres were great and it's a perfect start to the championship

Loris Capirossi

England's Ellison, making his debut as Rossi's Yamaha team-mate, performed well to finish a respectable 16th.

Following the race, Capirossi paid tribute to Pedrosa and admitted he had his Ducati to thank for the win.

"I had a bit of an advantage from the beginning, but then I saw Daniel coming and I was surprised," said the 32-year-old. "He came closer and closer and I had to keep my rhythm.

"But I pushed hard with five laps to go and I saw that gap opening and I knew it was won.

"Ducati did a great job for me. The tyres were great and it's a perfect start to the championship."

Pedrosa was equally happy after a fine debut, saying: "It was a fantastic race.

"I was a bit lucky to avoid Rossi's crash at the beginning and then when Gibernau went out it opened the door for me.

"I tried to catch Capirossi but I was afraid on the front tyre so I slowed and made sure of second because there are 16 races in the championship and the win will come later."

American Hayden added: "We were definitely missing a little bit of speed to keep with he leaders but two weeks ago we were nowhere during the test, so we'll take third."

Oxfordshire schoolboy Bradley Smith, 15, came 17th on his debut in the 125cc class.

Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Pedrosa....ser ju ut som nån lagt en Barbie-snubbe (Ken) docka på tanken.

48 grova kilon för RC211V´n att släpa runt...
Killen kommer defenetivt bli farlig...Rossi kommer nog få det hett som attan redan i år.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Fråga: Var det något annat än el fel/växling som stoppade Sete eller gäller det ännu som officiell förklaring?

sandstream

Guest
CorbenDallas skrev:
Allting är ju relativt men Håkan Södergren, Tommy Mörth och grabbarna som spelade i DIF när jag var liten hör man inte så mycket om nu för tiden :hihi
Jag gillar Suzuki för att jag själv haft 3 Suzuki och är "uppväxt" bakpå 2 olika Suzuki.
Sen är det ju bra med lite motvikt till alla Ducati- och Kawa-fans här i racingforumet :)
oFFkeFF skrev:
Det inlägget tolkar jag som att Suzuki tappade den enda föraren som kunde vinna för dem, inte att suzuki tillverkat en vinnarhoj...
Jag läste kanske inlägget som fan läser bibeln :D
Sorry, gthyni!
(Även om jag inte håller med om att Roberts har kapacitet att vinna race oavsett vilken hoj han sitter på)

Triggerhappy skrev:
Pedrosa....ser ju ut som nån lagt en Barbie-snubbe (Ken) docka på tanken. 48 grova kilon för RC211V´n att släpa runt...
Ibland syns han knappt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Klart intressant start på säsongen i varje fall. Själv såg jag 125 och 250 racen innan det var barnkalas. :D
Tror inte det kunde blivit en bättre start på året för spänningens skull i varje fall. Nu kommer Rossi köra som en furie och det vet vi ju all hur kul det blir då.

Ska bli ruskigt intressant nu när de åker till Qatar eftersom Yamahan varit överlägsen där och även Catalunya och Sepang. De som pratar om kris i det teamet tror jag inte har hela bilden klar för sig, dock oroväckande att de på två helger inte lyckades lösa problemet med chatter.

Pedrosa visar sin klass direkt vilket ju inte är en skräll men roligt att se.

Lukas Pesek = årets Luthi, inte seger men kan nog bli tvåa i VM. :)
Kallio kommer tyvärr inte ta det i år heller. Vad som fattas vet jag inte men nåot är det.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Spontana reaktioner från igår:

Årets hålla-extra-koll-på:
Danny Peddo (nästa generations Rossi?)
Casey Stoner (mmm, imprignerande!)
Crazy Frog Nakano (ittrig liten jäkel till padda)

Årets new-låg-oddsare-feelings:
Capirex (Ducati-rodeo-mästaren vid det här laget)
Sete Butter Gibbs (ska detta äntligen bli Butters säsong?)

Årets slutar-alltid-på-4:e-plats:
Colin Ed
Nickey Hayden

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För övrigt måste "Peddo" vara det absolut sämsta jävla smeknamn någon kommit på överhuvudtaget. Stinkande.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln