MotoGP - Laguna Seca 22/7

sandstream

Guest
Det har du hoppats på ett tag nu. Han kanske blir femma-sjua istället för åtta-tia. På MotoGP.com sa de dessutom att han skulle sigan för Suzuki efter helgen.
Hoppet är det sista som överger en.

De sa de även på Eurosport. CV skulle berätta det själv på presskonferensen som vi inte fick se för att de ska larva sig i park ferme helt i onödan.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3067561 Hoppet är det sista som överger en.

De sa de även på Eurosport. CV skulle berätta det själv på presskonferensen som vi inte fick se för att de ska larva sig i park ferme helt i onödan.
Jag såg den, presskonferensen alltså, på www.motogp.com och där sades inget om det. Det dyker säkert upp.

Melandri klar för Ducati 2008.

Marlboro Ducati has just announced in the press room at Laguna Seca that their 2008 and 2009 riders will be Casey Stoner and Marco Melandri.

Ducati's press release said there will be a meeting with Loris Capirossi and his manager next week to discuss the possibility of a third Ducati ride.

It is rumored that Capirossi has already signed with Suzuki for 2008. We shall see what happens later this week regarding his future.

As for Melandri, he has a close relationship with Marlboro Ducati team manager Livvio Suppo from the days when Suppo managed Malandri's 250 GP team. Ducati pursued Melandri last year but lost out when the Gresini team had the right of first refusal with Marco.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Roger Lee visar röven åt belackarna, härligt. Kawasaki kan lika väl satsa på honom som De Puniet eller West.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
... synd som fan for Hayden vad hande igentligen med hojen nar han och Hopking akte ihop:va

Det kommer säkert att framgå av deras pressrelease. När han stod i depån när han bröt såg det ut som om de fipplade med något på höger styrhalva, vilket i och för sig verkar lite konstigt eftersom han körde ihop med Hopkins på vänstersidan? Eller var det vänster de höll på med? Jag minns knappt...
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Det kommer säkert att framgå av deras pressrelease. När han stod i depån när han bröt såg det ut som om de fipplade med något på höger styrhalva, vilket i och för sig verkar lite konstigt eftersom han körde ihop med Hopkins på vänstersidan? Eller var det vänster de höll på med? Jag minns knappt...
Det var höger
 

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Ort
Norberg City
Hoj
Bülldog
Det var vänster sida som han smackade mot Hopkins men det var högersidan som mekarna flög på när han kom in i depån.
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Hjälp!

Någon som möjligtvis vet vart man kan hitta en bild på den ljuva Gridgirl som pekade mot mig på tv skärmen under dagens lopp? Eftersom hon pekade mot just mig och log så skulle jag vilja se mer av henne för hon var mer än vacker... Blond Rizla gridgirl tror jag bestämt att det var...

//Proskin
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Det kommer säkert att framgå av deras pressrelease. När han stod i depån när han bröt såg det ut som om de fipplade med något på höger styrhalva, vilket i och för sig verkar lite konstigt eftersom han körde ihop med Hopkins på vänstersidan? Eller var det vänster de höll på med? Jag minns knappt...

Det var definitivt höger sida de kollade på. Han kanske hade fått för lång gasvajer ....
Jag tror inte att smällen mot Hopper hade med Världsmästarens prestation att göra; hellre då att han chansade på regn och satte på fel däck eller nåt ...
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Tyckte det såg ut som han saknade kåpglas när han stod i depån, men det kanske dom hade lyckats meka bort redan?
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Roger Lee visar röven åt belackarna, härligt. Kawasaki kan lika väl satsa på honom som De Puniet eller West.
Jag tycker också att han gjorde väldigt bra i från sig.
Jag hade inte trott att han skulle bli bäste hemmaförare, visserligen hjälptes ju Nicky och Johnnie boy åt att förstöra sina respektive möjligheter, men bra jobbat.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Det var definitivt höger sida de kollade på. Han kanske hade fått för lång gasvajer ....
Jag tror inte att smällen mot Hopper hade med Världsmästarens prestation att göra; hellre då att han chansade på regn och satte på fel däck eller nåt ...

Han säger i en intervju att han skadade bromsslangen. Och han åkte 25-tider, så nog hade det med hans prestation att göra.
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
3067699 Det var definitivt höger sida de kollade på. Han kanske hade fått för lång gasvajer ....
Jag tror inte att smällen mot Hopper hade med Världsmästarens prestation att göra; hellre då att han chansade på regn och satte på fel däck eller nåt ...
Jag vet att det är sarkasm eller ett flamebait där någonstans men hela det där uttalandet är bara konstigt...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ungefär vad man kan vänta sg tycker jag. Skulle vara kul att se honom på en annan bana.
Tycker att Chaz Davies var ännu mer imponerande. Aldrig kört Laguna Seca, Aldrig kört Duccen, ett pass mindre än de andra, aldrig kört Bridgestonedäck och hans bästa varvtid var en tiondel sämre än Roger Lees tex. Sydn att han var tvungen in i depån för han var bra med i början.
 

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Svart ZX-10R -04
Stoner imponerar stort på mig. Även Vermeulen och Melandri körde starkt.
Vad hände med Edwards? Tyckte han närmade sig Rossi lite i början men sen tappade han ordentligt..

Synd att Hayden och Hopkins gick ihop, hade blivit ett roligare race med de två uppe i toppen.


West imponerar på mig.
GBR: 11
NED: 9
GER: 8
USA: 7
Nån som vet om han kört någon av de här banorna tidigare?


Sen är det tydligen många förare som klagar/klagade på att beläggningen är dålig. De visade nån inbromsning i slowmotion igår och där syntes det tydligt hur hojarna "studsade". Någon mer som såg det?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
West har kört alla GP-banor utom laguna.
Han har kört ett gäng säsonger i 250gp samt minst en säsong i 500.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Han säger i en intervju att han skadade bromsslangen. Och han åkte 25-tider, så nog hade det med hans prestation att göra.

I intervjun så sa han väl "wire", och pratade vidare om att bromsgreppet efter ett tag gick ända in handtaget när han bromsade....
Så det var väl den wire för justering av bromsgreppet under körning (som man sköter med vänster hand) som gått sönder när "Hopper" brakade in i Haydens vänstra sida.

Hade det varit bromsslangen som gått av, är jag tämligen säker på att Hayden inte ens kommit en kurva efter smällen....


Stoner går från klarhet till klarhet, och man kan ju inte annat än att imponeras. Det är bara att sitta tillbaka och njuta, och titta på hur en blivande världsmästare kör skjortan av allt och alla...

Och kom inte med snacket om hur överlägsen hoj han sitter på. Det är ju bara att kolla på "Capirex" resultat... Han sitter väl på samma hoj va? Och är ju inte komplett värdelös på att ratta en hoj...
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Någon som möjligtvis vet vart man kan hitta en bild på den ljuva Gridgirl som pekade mot mig på tv skärmen under dagens lopp? Eftersom hon pekade mot just mig och log så skulle jag vilja se mer av henne för hon var mer än vacker... Blond Rizla gridgirl tror jag bestämt att det var...

//Proskin

inte en yamaha tjej då ?

Man kan förresten inte ha mycket mer fel än jag hade:huvet
1. N Hayden
2. Hopkins
3. Rossi
4. Edwards
5. RL Hayden
6. Duhamel
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    36.5 KB · Visningar: 121
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top