MotoGP - Laguna Seca 22/7

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Som sagt, man ser på Stoner hur han verkligen kan hantera sin hoj på gränsen av vad den klarar. Att sätta 1.21 på warmup är rätt så makalöst oxå. Hojen kommer med både fram och bakdäck glidandes in i kurvan för att ge på gas tidigare än tidigast.

Rossi kämpar på, men jag Stoner kommer ta hem VM, välförtjänt.
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Ngn mer än mig som störde sig på tv-produktionen av gårdagens lopp? Alldeles för snabba byten mellan de olika grupperingarna, inte en enda bild från ledarparet på 10-15 varv etc.
 

Dr.Bike

Guest
Ngn mer än mig som störde sig på tv-produktionen av gårdagens lopp? Alldeles för snabba byten mellan de olika grupperingarna, inte en enda bild från ledarparet på 10-15 varv etc.

Agree.
Det är likadant jämt.
Och Rossi filmade de mer än nödvändigt där han låg ensam, i en absolut händeselös situation, helt utan kubbningar eller situationer. (märks att tv-teamen gillar den pojken)
Rent bildmässsigt var det lite väl mycket zoomningar för min smak oxå. Saknade överblicken som en panorering ger, samt fartkänslan.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Gött att se en arvtagare till Doohan som vinner i samma stil, inte bara åka ifrån med ett par-tre sekunder och bevaka ledningen utan pulverisera sina motståndare och sen spotta ut resterna.

Och var är han skolad, i moppeklasserna? Jaså? Funkar det?
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
I intervjun så sa han väl "wire", och pratade vidare om att bromsgreppet efter ett tag gick ända in handtaget när han bromsade....
Så det var väl den wire för justering av bromsgreppet under körning (som man sköter med vänster hand) som gått sönder när "Hopper" brakade in i Haydens vänstra sida.

Hade det varit bromsslangen som gått av, är jag tämligen säker på att Hayden inte ens kommit en kurva efter smällen....

Du har rätt, my bad.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ngn mer än mig som störde sig på tv-produktionen av gårdagens lopp? Alldeles för snabba byten mellan de olika grupperingarna, inte en enda bild från ledarparet på 10-15 varv etc.

Hade inte Dorna och teamen gjort en överenskommelse om att TV-produktionerna ska ge mer tid åt teamen längre bak i fältet och inte bara åt ledarna som det varit tidigare? Detta eftersom fokuset på ledarna har resulterat i minimal exponering för de "sämre" teamen och deras sponsorer vilket gjort det mer än lovligt svårt att hitta sponsorer för dessa team.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gött att se en arvtagare till Doohan som vinner i samma stil, inte bara åka ifrån med ett par-tre sekunder och bevaka ledningen utan pulverisera sina motståndare och sen spotta ut resterna.

Och var är han skolad, i moppeklasserna? Jaså? Funkar det?
Ja, det funkar definitivt. Även fyrtakt verkar funka, med tanke på förra årets VM-vinnare.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Ja, det funkar definitivt. Även fyrtakt verkar funka, med tanke på förra årets VM-vinnare.
Ett one-hit-wonder visade det sig. Plats tio i sammandraget, några poäng före Hofmann.

Trist race. Igen. Nog är det konstigt att Rossi har så svårt för att vinna. Det tar tid att vänja sig vid åsynen av hur han ger allt men ändå inte lyckas slå Stoner. Inte ens hålla sig i hans närhet under en hel racedistans. Hur bra är egentligen Stoners Ducati jämfört med Rossis Yamaha? Är Rossi mer drabbad av sina skador än vad som framgått i media? Är Stoners Bridgestone mer överlägsna Rossis Michelin än någon journalist fått förstå? Är Rossi en mindre bra förare nu än han var för 2-3 säsonger sedan? Om Stoner får förbli oskadad har jag mycket svårt att se att Rossi ska bli mästare igen. Måste kännas illa för honom att ana hur minnet av hans eget geni kan komma att blekna till förmån för ett nytt genis entré på scenen...
 
Last edited:

sandstream

Guest
Hade inte Dorna och teamen gjort en överenskommelse om att TV-produktionerna ska ge mer tid åt teamen längre bak i fältet och inte bara åt ledarna som det varit tidigare?
Det skulle börja gälla från nästa år.

Håller tummarna för att vi slipper en ny "Doohan-era" med en överlägsen förare som tar död på alla spänning.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ett one-hit-wonder visade det sig. Plats tio i sammandraget, några poäng före Hofmann.

Trist race. Igen. Nog är det konstigt att Rossi har så svårt för att vinna. Det tar tid att vänja sig vid åsynen av hur han ger allt men ändå inte lyckas slå Stoner. Inte ens hålla sig i hans närhet under en hel racedistans. Hur bra är egentligen Stoners Ducati jämfört med Rossis Yamaha? Är Rossi mer drabbad av sina skador än vad som framgått i media? Är Stoners Bridgestone mer överlägsna Rossis Michelin än någon journalist fått förstå? Är Rossi en mindre bra förare nu än han var för 2-3 säsonger sedan? Om Stoner får förbli oskadad har jag mycket svårt att se att Rossi ska bli mästare igen. Måste kännas illa för honom att ana hur minnet av hans eget geni kan komma att blekna till förmån för ett nytt genis entré på scenen...

Det är nog en kombination av många fakturor och helheten kanske blir större än summan av de enskilda delarna. Det är ju förmodligen ingen slump att Suzuki, Kawasaki och Ducati, alla på Bridgestone, presterar så pass bra i år jämfört med tidigare år, det känns ju onekligen som att teamen på Michelin, Yamaha och Honda (förutom Gresini) har tagit ett steg tillbaka jämfört med de andra.

Om Michelin blir lite bättre, Yamman lite bättre och Rossi får lite vittring och tar i det där lilla extra så kanske det räcker för att på allvar utmana Stoner om titeln. I nuläget känns det inte som att någon rår på Stoner över hela säsongen även om han blivit både utmanad och ifrånåkt i enskilda race.

Det skulle börja gälla från nästa år.

Ahh, jag trodde det var från i år. Jag tycker man märker på sändningarna att de visar mer av bakre delen av fältet. Det kan ju också bero på att det är där det varit spännande i år och inte så mycket längst fram...
 
Last edited:

dirttracker

dirttracker
Gick med
16 Apr 2007
Ort
jönköping
Hoj
YZR500 Cr 500-84 Cr 500-94
Fy vilket gnäll gäng!-usch!
tycker de ska knipa igen..eller byta namn till :Yamaha Whiners Fiat racing!
och då kan de ju helt legitimt köra igång pajkastningen fullt ut på sin däcksponsor! ,,, de var jävligt lågt, till och med lägre än Glocalnet!
 

sandstream

Guest
Kan förstå att Fiat Yamaha är missnöjda med däcken men när de börjar snacka om att mästerskapet blir lidande och att spänningen försvinner börjar man fundera på om de lever på en egen planet. Hade Rossi och Edwards legat etta och två i totalen hade de istället tackat Michelin för de fina däcken och inte offrat en sekund på att fundera över vad de hade för betydelse för mästerskapet.

Tyvärr så blir det väl ett ständigt återkommande försvarstal från Rossi-fuckon om han inte vinner i år att det berodde på däcken :rolleyes:
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Läste precis Repsol Hondas pressreleaser.

Pedrosa: "We had quite a few problems with the tyres and pretty much from the start I had a lot of chatter at the rear, which increased throughout the race."
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Hade inte Dorna och teamen gjort en överenskommelse om att TV-produktionerna ska ge mer tid åt teamen längre bak i fältet och inte bara åt ledarna som det varit tidigare? Detta eftersom fokuset på ledarna har resulterat i minimal exponering för de "sämre" teamen och deras sponsorer vilket gjort det mer än lovligt svårt att hitta sponsorer för dessa team.

Fast det blir ju en annan ytterlighet att inte visa ledarparet en enda gång på 15varv. Har inget alls emot att det filmas andra grupperingar längre ner i fältet, har mer emot att man inte följer en gruppering under lite längre kontinerlig tid.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top