MotoGP - Laguna Seca 22/7

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Han säger i en intervju att han skadade bromsslangen. Och han åkte 25-tider, så nog hade det med hans prestation att göra.

Hmmmm ... varför har Honda bromsslangar på vänstersidan nånstans från mitten och bakåt .... Det var där det träffade Hondan såvitt jag kunde se :)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hmmmm ... varför har Honda bromsslangar på vänstersidan nånstans från mitten och bakåt .... Det var där det träffade Hondan såvitt jag kunde se :)

I pressreleasen sa han att hans frambroms blev mjukare och mjukare och eftersom justeringsvredet på vänstersidan blev skadat i kollisionen med Hopkins kunde han inte justera bromsen.
 

MinnieF1Mouse

Vem behöver en hel liter för att ha kul
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Ullared
Hoj
Mv Agusta F4 750. Ducati 750F1.
Kan förstå att Fiat Yamaha är missnöjda med däcken men när de börjar snacka om att mästerskapet blir lidande och att spänningen försvinner börjar man fundera på om de lever på en egen planet. Hade Rossi och Edwards legat etta och två i totalen hade de istället tackat Michelin för de fina däcken och inte offrat en sekund på att fundera över vad de hade för betydelse för mästerskapet.

Tyvärr så blir det väl ett ständigt återkommande försvarstal från Rossi-fuckon om han inte vinner i år att det berodde på däcken :rolleyes:


Håller med. Dessutom ska man väl inte glömma att Michelin i år har haft bättre däck för väta och då det varit varmt. Själv roas jag av att Rossi kört slut på sina värdelösa däck då Pedrosa lyckats leverera...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3068721 Läste precis Repsol Hondas pressreleaser.

Pedrosa: "We had quite a few problems with the tyres and pretty much from the start I had a lot of chatter at the rear, which increased throughout the race."
Fler citat från Honda. Sickna gnällk**ar.

Makoto Tanaka: Dani made a good start and stayed with Casey for as long as he could, but soon his tyres started to lose performance with the front pushing and the rear chattering and sliding.

For the next race we must work very hard with Michelin to improve this situation and close the gap to our rivals because I've never experienced this sort of performance deficit


Shinya Nakano: Then from the middle of the race I felt some front chattering problems and with this happening I couldn't push hard towards the end of the race and things got a little bit worse.

Carlos Checa: I did not have the feeling with the rear of the bike that I needed to be faster and this is something to look at for the coming races.

3068753 Håller med. Dessutom ska man väl inte glömma att Michelin i år har haft bättre däck för väta och då det varit varmt. Själv roas jag av att Rossi kört slut på sina värdelösa däck då Pedrosa lyckats leverera...
Vilket regnrace har Michelin haft bättre däck? Enda gången de haft bättre däck för hög värme var på Sachsenring.
 
Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Hmmmm ... varför har Honda bromsslangar på vänstersidan nånstans från mitten och bakåt .... Det var där det träffade Hondan såvitt jag kunde se :)

Okej, inget blev skadat, han är helt lost på den där banan helt enkelt. Senaste 2 åren är ren tur. Prova att leta efter lite information på andra sidor, t.ex motogp.com, istället för att vara en repig skiva.

Ibland blir man en aning less när man inser hur hårt det ska argumenteras hur dålig karljäveln är.

Håller med. Dessutom ska man väl inte glömma att Michelin i år har haft bättre däck för väta och då det varit varmt. Själv roas jag av att Rossi kört slut på sina värdelösa däck då Pedrosa lyckats leverera...

Släpp hörnflaggan och kom in i matchen.
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fler citat från Honda. Sickna gnällk**ar.

Verkar som att både Honda och Yamaha har gaddat ihop sig mot Michelin och skyller på däcken. Eller så kanske det verkligen är så att Michelin har tappat en hel del jämfört med Bridgestone?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450

Shinya Nakano: Then from the middle of the race I felt some front chattering problems and with this happening I couldn't push hard towards the end of the race and things got a little bit worse.
Just Nakano har nog haft chatterproblem i typ fem säsonger nu,med Assen förra året som ett av få undantag.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Fy vilket gnäll gäng!-usch!
tycker de ska knipa igen..eller byta namn till :Yamaha Whiners Fiat racing!
och då kan de ju helt legitimt köra igång pajkastningen fullt ut på sin däcksponsor! ,,, de var jävligt lågt, till och med lägre än Glocalnet!

Det finns en annan tillverkare som gör bättre däck. Då är det självklart att man kräver av sin egen tillverkare att de bättrar sig.
 

Dr.Bike

Guest
Läste precis Repsol Hondas pressreleaser.

Pedrosa: "We had quite a few problems with the tyres and pretty much from the start I had a lot of chatter at the rear, which increased throughout the race."

Men det SÅG man väl oxå!
Cykeln fladdrade ju ibland som om den var på väg åt alla håll.
Samtidigt!

Det gjorde förvisso Stoners oxå, vilket får mig att (återigen) tycka att det inte ÄR så stor skillnad som vissa vill göra gällande.
(sen att fladder kan bero på andra saker än däck är iofs sant, men men...)

Det är (oavsett vilket stall det kommer ifrån) lite småaktigt att alltid skylla på däcken så fort det inte lyckas.
Bättre däck finns inte, så varför klaga?
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Givetvis kommer alla toppteam uppmärksamma att deras däckleverantör för tillfället levererar däck som inte ger samma fäste som konkurrenten. På den här nivån går det inte att kompensera upp sämre fäste med lite jävlar anamma och talang, speciellt inte när motståndet är så förbannat bra (läs Stoner).

Michelin har levererat de bästa däcken i jag vet inte hur många år, och jag tycker det är mer anmärkningsvärt än att de för tillfället inte är riktigt lika bra som konkurrenten.
 

MinnieF1Mouse

Vem behöver en hel liter för att ha kul
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Ullared
Hoj
Mv Agusta F4 750. Ducati 750F1.
Missade du att Rossi var före Pedrosa i mål?

Ja, jag missade väl det...
Att jag blivit lite uppretad beror på att jag omges Rossifanatiker som skyller allt på däcken. Michelin har faktiskt haft övertag vid ett par tillfällen i år, vilket tycks vara lätt att glömma. När mina goda vänner skyllde Rossis dåliga träning i Assen på Michelin så kännde jag mig faktiskt lite skadeglad eftersom Pedrosa körde väldigt bra där. Jag vill också minnas att det var något race tidigare i år där Pedrosa höll tempot, då Rossi tappade sitt... (Detta kan IOFS berott på olika val)

Jag anser inte Yamahan vara bra i år, men tror faktiskt att Honda har haft ännu större problem, så jag tycker helt personligen att Pedrosa har kört bra, och jag tror inte att man bara ska skylla på Michelin för att Rossi inte leder VM. (Men Rossi har faktiskt haft andra Michelinförare framför sig, även om Pedrosa inte har varit där så ofta, tihi)
 

sandstream

Guest
Det finns en annan tillverkare som gör bättre däck. Då är det självklart att man kräver av sin egen tillverkare att de bättrar sig.
De var väl inte gnället på Michelin som var den stora grejen utan istället snacket om ett ospännande mästerskap mm. Rossi verkar inte ha något problem med sånt när han själv leder med 100 poäng eller så.
 

sandstream

Guest
Tyckte faktiskt att det såg ut som att det var STONER som fick kämpa mest med sin hoj... :va
Det är hans körstil, påminner lite om hu Capirex brukade brottas med sin Ducati på den tiden han presterade (så sent som förra året).
 

MinnieF1Mouse

Vem behöver en hel liter för att ha kul
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Ullared
Hoj
Mv Agusta F4 750. Ducati 750F1.
Vilket regnrace har Michelin haft bättre däck? Enda gången de haft bättre däck för hög värme var på Sachsenring.[/QUOTE]

Michelin har varit bättre då det har regnat mycket...
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
hur Capirex brukade brottas med sin Ducati på den tiden han presterade (så sent som förra året).

du menar förra veckan?? närminnet är det första som försvinner.
350017.jpg
 

sandstream

Guest
du menar förra veckan?? närminnet är det första som försvinner.
350017.jpg
Han har varit så långt ifrån sin normala nivå den här säsongen att jag faktiskt glömde bort "Michelin-racet" förra gången.

Tänkte mer på hans kval från förra året när han körde som om hojen var stulen och det gick på tvären både in och ut ur kurvorna :)

BTW: Är SHIFT plus valfri bokstav ett problem eller skriver du frivilligt som en fjortis?
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top