MotoGP - Laguna Seca 22/7

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Kan förstå att Fiat Yamaha är missnöjda med däcken men när de börjar snacka om att mästerskapet blir lidande och att spänningen försvinner börjar man fundera på om de lever på en egen planet. Hade Rossi och Edwards legat etta och två i totalen hade de istället tackat Michelin för de fina däcken och inte offrat en sekund på att fundera över vad de hade för betydelse för mästerskapet.

Tyvärr så blir det väl ett ständigt återkommande försvarstal från Rossi-fuckon om han inte vinner i år att det berodde på däcken :rolleyes:
Å andra sidan, hade dom legat 1:a o 2:a så hade dom nog haft bra däck och ingen hade gnällt, men jag tror knappast att dom hade kunnat ligga där med dom däck dom haft hittills i år.
 

sandstream

Guest
kul liten text du skriver själv när du agerar språkpolis :confused:
Fortsätt du med din fjortistext om det känns bra :tummenupp

Å andra sidan, hade dom legat 1:a o 2:a så hade dom nog haft bra däck och ingen hade gnällt...
Som jag skrev innan är det inget konstigt alls med att Fiat-gänget är missnöjda med sina däck. Det mindre lustiga är att de börjar snacka om att mästerskapet blir lidande, något de som sagt knappast hade tyckt om de ledde själva.
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Intressanta iaktagelser/citat från helgen:

"Alex Hofmann's photos of his hand injury: Not only did it look like he'd been shot, but the damage is potentially career ending. He was stranded on the outside of the circuit for 20 minutes before an ambulance could get to him. Why was the red flag delayed? How come GPs come to a track where there is no ambulance access by service road?

Race Direction's $2000 fine on John Hopkins for gesturing at Checa after the Spaniard had ruined his fast qualifying lap while bottling out of disciplining Carlos for moving across the line while touring; ditto Kurtis Roberts for cutting the throttle while on the racing line in an acceleration zone and putting Melandri in the air fence.

-Dude, when was the last time Valentino finished 30 seconds behind the leader? Colin Edwards when asked what really went on out there."

superbikeplanet.com
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Ganska självklart att mästerskapet blir lidande i slutändan när man inte kan prestera fullt ut p.g.a en ganska vital del på hojen inte håller måttet race efter race.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Okej, inget blev skadat, han är helt lost på den där banan helt enkelt. Senaste 2 åren är ren tur. Prova att leta efter lite information på andra sidor, t.ex motogp.com, istället för att vara en repig skiva.

Ibland blir man en aning less när man inser hur hårt det ska argumenteras hur dålig karljäveln är.
Hur i hela fridens namn kan du få Elwes fråga om var Honda har sina bromsslangar till att han tycker Hayden är dålig? Som du skrev till Minnie - släpp hörnflaggan...

3068877 Verkar som att både Honda och Yamaha har gaddat ihop sig mot Michelin och skyller på däcken. Eller så kanske det verkligen är så att Michelin har tappat en hel del jämfört med Bridgestone?
Det verkar som om de har tappat sin edge och att Bridgestone lyckats bättre både med däck och med urval på torsdagen.

3068967 Men det SÅG man väl oxå!
Cykeln fladdrade ju ibland som om den var på väg åt alla håll.
Samtidigt!

Det gjorde förvisso Stoners oxå, vilket får mig att (återigen) tycka att det inte ÄR så stor skillnad som vissa vill göra gällande.
(sen att fladder kan bero på andra saker än däck är iofs sant, men men...)

Det är (oavsett vilket stall det kommer ifrån) lite småaktigt att alltid skylla på däcken så fort det inte lyckas.
Bättre däck finns inte, så varför klaga?
En hoj kan ju röra på sig just för att greppet är oerhört bra eller för att greppet är kasst. Pedrosas hoj var ju orolig in i kurvorna medan Stoners hoj var det ut ur kurvorna under fullt acc där det för mig såg mer som att chassiet flexade pga bra driv och inte att däcken sladdade pga dåligt fäste.

3069134 Michelin har varit bättre då det har regnat mycket...
När då? Det har regnat i Frankrike, England och under träningen på Assen. alla gånger har Bridgestone dominerat.

Fortsätt du med din fjortistext om det känns bra :tummenupp
Ungefär som att ge fjortissmeknamn till förare man inte gillar.....
 
Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
3069527 Hur i hela fridens namn kan du få Elwes fråga om var Honda har sina bromsslangar till att han tycker Hayden är dålig? Som du skrev till Minnie - släpp hörnflaggan...

Det där är fortsättningen på diskussionen som Elwe startade med:

"Det var definitivt höger sida de kollade på. Han kanske hade fått för lång gasvajer ....
Jag tror inte att smällen mot Hopper hade med Världsmästarens prestation att göra; hellre då att han chansade på regn och satte på fel däck eller nåt ..."

Personligen tror jag att bristen på justeringsreglaget för bromsarna kan vara en bidragande faktor till höga varvtider. Oavsett vem som kör.
 

Dr.Bike

Guest
En hoj kan ju röra på sig just för att greppet är oerhört bra eller för att greppet är kasst. Pedrosas hoj var ju orolig in i kurvorna medan Stoners hoj var det ut ur kurvorna under fullt acc där det för mig såg mer som att chassiet flexade pga bra driv och inte att däcken sladdade pga dåligt fäste.

Exakt broder! :tummenupp
Och jag tänkte att fler skulle dra just dessa slutsatser av vad de såg...
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
"And I think the fee is more for Kurtis Roberts than for Hopkins. Because is not possible to put one rider that arrive 13th in Superstock to ride MotoGP. Is not good. I mean, is dangerous, because Melandri have a bad crash and is lucky to don't make a lot of pain, but Roberts was in the center of the line, roll off the throttle and look behind. So this is the more dangerous. Hopkins is just angry with Carlos, but is just bad for looking, but can happen"( quote Rossi)

Intresanta synpunkter på helgens efterdyningar.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Håller med om att däckreglerna iaf gör att det blir mer gamble. För det borde inte vara så ojämnt mellan flera av toppförarna som det är nu.
Men vi får väl se, michelin får väl trolla lite.
 

MinnieF1Mouse

Vem behöver en hel liter för att ha kul
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Ullared
Hoj
Mv Agusta F4 750. Ducati 750F1.
När då? Det har regnat i Frankrike, England och under träningen på Assen. alla gånger har Bridgestone dominerat.


Tyvärr så minns jag inte vilken bana det var, men vill minnas att det startades som ett regnrace . Hur som så ändrades vädret till och från i racet, och då det regnade mycket så gick Michelinförarna bra, men då det började torka upp så blev de frånkörda. Minns det för då kommentatorerna pratade om det, så kom jag att tänka på formula1 där det är tvärt om, och Bridgestone har varit väldigt mycket bättre om det har varit riktigt blött.
Det var alltså om det regnade mycket, som Michelin hade ett bättre däck. Har Bridgestone, eller Stoner och Vermulen dominerat? Kenny Roberts har ju också kört bra i regn, och han kör väl på Michelin.... :D

Vad jag egentligen menar är bara det att jag tror inte att det bara beror på Michelin att Rossi inte leder VM. Varför inte bara gratulera Ducati och Stoner till att de har lyckats få till allt så bra i år.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tyvärr så minns jag inte vilken bana det var, men vill minnas att det startades som ett regnrace . Hur som så ändrades vädret till och från i racet, och då det regnade mycket så gick Michelinförarna bra, men då det började torka upp så blev de frånkörda. Minns det för då kommentatorerna pratade om det, så kom jag att tänka på formula1 där det är tvärt om, och Bridgestone har varit väldigt mycket bättre om det har varit riktigt blött.
Det var alltså om det regnade mycket, som Michelin hade ett bättre däck. Har Bridgestone, eller Stoner och Vermulen dominerat? Kenny Roberts har ju också kört bra i regn, och han kör väl på Michelin.... :D
Le Mans var ju halvtorrt vid start och då gick Michelin bra men när regnet tilltog gick det inte lika bra och ännu sämre mot slute men det var mest för att de flesta Michelinteamen gjorde bedömningen att regnet skulle vara lika till racets slut men det var det inte.

Vad jag egentligen menar är bara det att jag tror inte att det bara beror på Michelin att Rossi inte leder VM. Varför inte bara gratulera Ducati och Stoner till att de har lyckats få till allt så bra i år.
Det har ju konstaterats massor av gånger att Ducati/Bridgestoen/Stoner fått till det kanon i år och ingen försöker ta något ifrån dem. Det hindrar dock inte att man kan diskutera tex Hondas initiala problem med sin hoj eller Michelins synbara problem liksom Yamahans effektbrist i början av serien.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Vad jag egentligen menar är bara det att jag tror inte att det bara beror på Michelin att Rossi inte leder VM. Varför inte bara gratulera Ducati och Stoner till att de har lyckats få till allt så bra i år.

KRjr kör ofta bra i regn, men i år så presterade han ingenting pga att hojen inte gick att köra fort på alls. Det var väl årets säsong vi diskuterade.

tror är nyckelordet, din påhittade fakta stärker tyvärr inte din argumentation. Kolla fakta först, argumentera sen.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3069775 Jag tolkade det precis som Selin och det framgår rätt tydligt om man läser alla inlägg i tråden från Elwe att han ska förlöjliga Hayden.
Som "Vingmuttern" menar du?
Det är ju bara hayden som förlöjligas på Racingforumet..
Ungefär som Vingmuttern, ja.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top