MotoGP Le Mans 2007

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
För min del är eurosports kommentatorer officiellt idiotförklarade. Edwards gick från pole till #18 och kommentatorerna säger inget om det på typ 5 varav.

Senare när de bryter för reklam så ligger Hoppers på 3:e plats innan de bryter för reklam. De kommer tillbaka och Hoppers är bara borta. Inte ett ljud från kommentatorerna om det! Jävla idioter. :mad:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Om nu siffror inte ljuger borde väl Rossi vara bättre än Hayden?
Eller ljuger tabellerna, titlarna och vinsterna?
Är det inte så att siffrorna ljuger varje gång Rossi inte vinner?Rossi skulle ju tydligen ha vunnit idag också om inte "om" varit.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
För min del är eurosports kommentatorer officiellt idiotförklarade. Edwards gick från pole till #18 och kommentatorerna säger inget om det på typ 5 varav.

Senare när de bryter för reklam så ligger Hoppers på 3:e plats innan de bryter för reklam. De kommer tillbaka och Hoppers är bara borta. Inte ett ljud från kommentatorerna om det! Jävla idioter. :mad:

de sa faktiskt att han varit i sandfållan direkt efter reklamavbrottet,
däremot pratade de väl om annat när Guintoli tog ledningen

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Nej dessa kommentatorer är en helt annan sak, de är kassa!
Saknar engelska kommentatorerna som var innan dessa herrar!
De var faktiskt roliga en gång idag jämfört med annars iaf tummenupp ; )

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sitter på en buss och då funkade bara ljudet på www.motogp.com men det var fullt tillräckligt för de gossarna kan sinsa saker. Väldigt bra kommentatorer. :tummenupp

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor

Vermulen är kung i regn. Förövrigt ogillar jag kommentatorernas sätt att uttala hans namn med ett F som i tjuren ferdinand.
Vermulen är ett flamländskt namn, det språk som talas i Holland och norra Belgien.
I bla flamländskan uttalas enkelt V först i ett ord som F.
Däremot är ju CV som bekant från Australien och talar väl vad jag vet Aussie -english som modersmål.
Rätt uttal på hans efternamn kan väl sägas vara vilket som, men rimligen uttalar man väl det som CV själv gör, och hur låter det?

sandstream

Guest
Rätt uttal på hans efternamn kan väl sägas vara vilket som, men rimligen uttalar man väl det som CV själv gör, och hur låter det?
Fårmjulen alternativ Förmjulen tyckte jag det lät som när man tidigare kunde höra förarna på www.motogp.com säga sina egna namn.
Det är inte Färmulen som den svenska kommentatorerna säger iaf.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Någon mer än jag som tycker regnreglerna suger?
Det är ju som upplagt för att bränna sönder regndäck, eller behöva gå in och byta hoj/däck flera gånger per race.
Tycker det är skittråkigt helt enkelt.

sandstream

Guest
Det är några som tycker som du tidigare i tråden.

Oavsett om CV hade vunnit eller inte så tycker jag att de "nya" reglerna är bra. Vi slipper en massa fördröjningar iom omstarter mm.
Å andra sidan är risken för olyckor större (men det ska ju tydligen göra ont att göra fel har jag lärt mig :rolleyes: ).

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det är några som tycker som du tidigare i tråden.

Oavsett om CV hade vunnit eller inte så tycker jag att de "nya" reglerna är bra. Vi slipper en massa fördröjningar iom omstarter mm.
Å andra sidan är risken för olyckor större (men det ska ju tydligen göra ont att göra fel har jag lärt mig :rolleyes: ).

CV hade nog tagit det oavsett, mycket stabilt och jäkligt fort i regnet gick det.
Tyvärr tappade vi ju ett par förare som gick omkull på slicksen, visst kanske deras fel, men känns ändå onödigt. Hade vart kul och se Rdp och Guintoli med i rejset på regndäck också.(gunitoli var väl iofs med men en bit efter sen sin vurpa)
Känns som risken för rödflagg bli större.
Sen tycker jag även däckregeln är löjlig, eller iaf den delen som säger att man måste plocka ut vilka däck redan på torsdagen. Man kan ju sätta en max begränsning på antalet. Men nu måste ju teamen gissa väder/temperaturer för alla pass till söndagen.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Jag, och några tidigare talare i tråden, håller med dig. Visst finns det ett spänningsmoment med de här reglerna men det beror ju mest på att det hela känns som ett lotteri, tycker jag. Det må vara lika för alla med de här reglerna men det är det även i Triss.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Rossi (eller vem det nu är som valde hans däck) valde fel enligt hans pressrelease: "We made the pit stop and started the second part of race with hard rain tyres, because we thought it was only going to be light rain. Sadly we were wrong and when the rain got heavier my tyre was too hard for the conditions and I couldn't push."

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Det såg man ju på Philip Island förra året när Nakano ryckte. Hade han gått in och bytt hoj tidigare så kanske han fortsatt leda men nu väntade han för länge och tappade.

Jag gillar 'regeln'. :tummenupp

Du gillar alltså när det är taktik och inte körduglighet som avgör? Not me...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Du gillar alltså när det är taktik och inte körduglighet som avgör? Not me...

Jag tycker det ÄR körskicklighet som avgör. Förarna avgör hur bra de kan köra på slicksen, hur länge de kan köra på dem innan det blir för blött och så vidare. Idag t.ex. hade det vart RIKTIGT tråkigt att sitta och vänta på att det skulle bli tillräckligt blött för att folk skulle kunna dra på regndäcken. Fördröjd start med en halvtimme ungefär?
Annars hade alla gått ut på intermediate med tanke på hur lite det regnade till att börja med. Och med tanke på 'vattenståndet' mot slutet av racet hade ju intermediate varit självmord.

Är det taktik? Tja, lika mycket taktik som att ligga och harva runt ett antal varv och spara på däcken under ett torrt race för att kunna ladda fullt mot slutet. Det är också taktik. Regeln tillför ett moment där förarna måste tänka. Inte mer taktiskt än innan race - man väljer ju däck då också, det är ju också taktik - och med tanke på att byta hoj tar lika lång tid för alla så tycker jag verkligen inte att det är en dålig regel. Hur skulle man göra annars? :va

EDIT: Att välja däck redan på torsdagen är dock en regel jag är tveksam till - men det är inte det jag pratar om.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Vermulen är suverän på regn ...
Melandri förvånade positivt ...
Stabilt av Stoner ...
Har svårt att tycka synd om Världsmästaren ...
Kul för Hoffman ...
Klumpigt av Barros ...

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97

Kan bara hålla med. Dom är urkassa :huvet . Bara svamlar om samma grejjer race efter race. Sen har de ju dåligt med koll också. De verkar ju inte vara på plats heller under tävlingshelgerna, har ju ingen information att komma med som man inte redan vet. Skillnad när man sedan laddar hem racen med de engelska kommentatorerna då får man ju höra massor av intressant information som man inte redan vet eller kan läsa sig till på motogp.com. Och de har Mamola som är nere i depån under racen...

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Jag börjar tycka att de svenska kommentatorerna är ganska bra ändå. Dom får med en del intressanta fakta om lite av varje som inte de engelska killarna hinner med, då de senare kommenterar som om det vore hockey på Radiosporten.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jag börjar tycka att de svenska kommentatorerna är ganska bra ändå. Dom får med en del intressanta fakta om lite av varje som inte de engelska killarna hinner med, då de senare kommenterar som om det vore hockey på Radiosporten.

Ja är det nåt som suger med Eurosports MotoGP-sändningar så är det reklamavbrotten i första hand.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy