MotoGP Le Mans 2007

Dr.Bike

Guest
Är det inte såhär att här har vi världseliten som (iprincip) kör lika fort bortsett från några hundradelar hit och dit. Alla kör på gränsen och självklart går de då också om kull, mm. Klart att däcksval och haverier påverkar när det är så förbaskat jämt och det gäller ju alla förarna.

Det som gör att Rossi sticker ut är väl att han är bra på att köra rejs. Han har långt i från alltid snabbaste varvtiderna på tidskörningen men han kan köra om och det är ju det allt handlar om.

Ta bara första loppet då stoners hoj drog ifrån yamman så det skrek om det. Lik förbannat var rossi om efter ett par kurvor för att sedan bli i frånkörd på rakan, osv osv. Han sticker ut, så är det bara.

Appselut!
Couldn´t agree more.
Men som jag sa, så finns en "tendens" av mer ursäktande karaktär (för att uttrycka sig diplomatiskt) när det gäller Rossi och hans tillkortakomanden.
Sen att det är så jämnt skägg, precis som du säger, så att det nästan i praktiken inte finns några skillnader gör ju bara spänningen än mer olidligt underbar!

sandstream

Guest
Det som jag tyckte var roligt med det här rejset var dock RdP och Guintoli, vilken jäkla satsning från dem i början, visst gick det åt helvete, men maxat och se en kille från kön i ledning. RdP körde iofs bra hela helgen.
Japp, det var kul att se hur respektlös de tog över täten en stund från de stora namnen.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Japp, det var kul att se hur respektlös de tog över täten en stund från de stora namnen.

Jo förvisso.... men det kunde man ju lista ut med arslet att det inte skulle hålla racet ut. :arsele

Vad är det för mening att tokköra för att sen krascha.??

Och Rossi..vännen min.....jag kan bara..:gråta

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Guintoli fick mig att tänka på Suzuka -94. Kolla vem som leder före Doohan och Schwantz.

:yoparty

Så synd bara att det aldrig blev någon riktig fortsättning på det fullständigt sanslösa inhoppet.

Bifogat

• 94abe.jpg
    94abe.jpg
    22.9 KB · Visningar: 226

Dr.Bike

Guest
Jo förvisso.... men det kunde man ju lista ut med arslet att det inte skulle hålla racet ut. :arsele

Och Rossi..vännen min.....jag kan bara..:gråta

Ja, och han hade TUR som höll sig på hjulen!
Ett par RIKTIGT håriga kast :skrämd
Och hade inte om funniits hade han varit 8 eller sämre.
Men han kommer igen ska du se!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Vilket är värt mest?

1. Att ta det försiktigt, köra i mål på en hedrande trettondeplats utan att någon tar notis om det.

2. Satsa allt på ett kort, slå alla med häpnad och få fullständig uppmärksamhet bland alla som tillsätter de eftertraktade platserna i MotoGP.

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
zx7r
fransmännen de första 5 varven.... shit alltså :) såg ju ut som de buskörde förbi allt och alla. riktigt kul när de svärmade stoner om varsin sida och växlade sidor osv :) eller när de tog en helt annan linje än rossi genom ett par kurvor och drog förbi som om det var söndagsturen:)

Kul med vermulen och suzuki till första plats med. Tycker faktiskt de nya reglerna för regn e nice, mer flyt i tävlingen och tar inte bort skickligheten enligt mig från förarna jämfört med alternativen.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Nej...men vad fasen... man kan ju inte sitta och önska livet ur folk bara för att de är konkurrenter. En vurpa oavsett hastighet ÄR alltid en risk och det är inte ens kul att skämta om oavsett det är en konkurrent eller inte.
Inte ens Hayden som drygar sig (kan även jag tycka).

Du kan ju läsa vad jag skrev innan...

Vad gäller signaturlänken skrattar jag inte åt stackarn som vurpar. Jag tycker synd om honom, ingen borde utsättas för smärtan att slå i asfalten. Det jag finner komiskt är att cykeln är just en HD. Sen brukar ju folk säga det att köra en HD med en hand är som att köra en fullastad skottkärra med en hand. Men jag tycker fortfarande synd om föraren och hoppas att han blev helt återställd så fort som möjligt. Att han klarade sig utan större skador även om det är mindre troligt med tanke på skyddutrustningen.

Haydens vurpa är inte komisk p g a smärtan, ingen smärta är speciellt komisk.
Det komiska var att han gjorde ett misstag som kostade honom poäng. Hade han inte gjort detta misstag utan gått i mål före Rossi hade han ju varit bättre förare än Rossi i dagens race.
"numbers don't l1e"

:fakta

Så nej jag önskar inte livet ur någon...

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Guintoli fick mig att tänka på Suzuka -94. Kolla vem som leder före Doohan och Schwantz.

:yoparty

Så synd bara att det aldrig blev någon riktig fortsättning på det fullständigt sanslösa inhoppet.

men det blev ju en hyffsad karriär ju, men visst jag förstår vad du menar.
och att köra ifrån de där två gubbarna slår ju aningen högre än det i söndags.
aningen = otroligt mkt mer
ABE = übergud, + cool kille som gillade när jag stack en soilwork skiva i händerna på han på assen -05
"very good music when i am angry" :) sa han dagen efter :)

det går förövrigt bra för honom i japanska superbiken nu
114s.jpg

Last edited:

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Smidigast: Pedrosas hojbyte
Sötast: Hoffmans målgångsglädje
Mest underhållande: en gul & en grön fransman körandes som om dom stulit mopparna:tummenupp

Tycker f.ö att wetracereglerna inför lite extra krydda, inte en sportmössa att tippa rätt, action i depån och oväntade tabellskutt är väl aldrig fel? Tyvärr kan det ju göra ont också, både i kropp och ego.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
2. Satsa allt på ett kort, slå alla med häpnad och få fullständig uppmärksamhet bland alla som tillsätter de eftertraktade platserna i MotoGP.

:fakta

"Win or hospital" som Captain Chaos säger.

Kul att se. Bästa moven var när RdP rundade Rossi på yttern, sicken omkörning! :yoparty

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Rossis bakdäck var söndertrasat på höger sida. Därav att han kasade som på bananskal...

Nu får dom väl för fan fixa däck som håller.....!!!!! Helt förjävligt att han ska behöva anpassa sin körning efter pissiga däck. :mad:

Och jag säger inte att han hade vunnit om han hade haft schyssta däck...men ni vet, och jag vet, att han kan bättre än såhär.!!! :wiggle

Det är stabilt kört av Vermulen som inte verkade bry sig det minsta om att det regnade. Stoner kör upp sig bra. Men Haydens "värdiga" omkörning vette fan.. Rossi lämnade rätt öppet, så det var ju inte så att han behövde klämma sig förbi eller nåt. :va

Hmm...ja....det blir en intressant fortsättning på denna säsong.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Träffsäkert Från motogpnews.com tyckte jag:

"After swapping for rain tyres Rossi found himself woefully off the pace - obviously it was mechanical or tyre problems. When Rossi does bad it's always tyre or mechanical problem that are uniquely associated with the Yamaha. When, however, his team-mate Edwards does bad it's because he's shit. The rules of being Rossi...or his team-mate."

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

Kul med vermulen och suzuki till första plats med. Tycker faktiskt de nya reglerna för regn e nice, mer flyt i tävlingen och tar inte bort skickligheten enligt mig från förarna jämfört med alternativen.

Föraren får ju lita på att teamet tar fram rätt däck, och det utan någon som helst kommunikation innan han går in och byter hoj.
Vid ett stop för wet race får ju föraren avgöra vilka däck han vill ha på, som iofs bara det ofta är en chansning. Men då har han också det större ansvaret.
Dessutom är det oftast föraren som vet hur blött det är på olika avsnitt av banan.
Tycker fortfarande det suger.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Träffsäkert Från motogpnews.com tyckte jag:

"After swapping for rain tyres Rossi found himself woefully off the pace - obviously it was mechanical or tyre problems. When Rossi does bad it's always tyre or mechanical problem that are uniquely associated with the Yamaha. When, however, his team-mate Edwards does bad it's because he's shit. The rules of being Rossi...or his team-mate."

Klockrent sagt.

Men på tal om Tornadon, varför gick det så dåligt för honom?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...