MotoGP Le Mans 2007

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hemulen imponerade i blött liksom Melandri, att Stoner kan köra fort även i blött har han tydligt visat nu.

Stoner ökar serieledningen med ytterligare ett par poäng :tummenupp

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Jag gillar också de engelska kommentatorerna bättre. Dom är mer engagerade i racet. Det känns som att man delar entusiasmen med någon (dem). Gillar också att en kille gör intervjuer med depåfolk.

En intressant sak jag uppmärksammat är att kommentatorerna tycks köra med dist på rösten. Visserligen kan det vara att dom oavsiktligt har för hög mikrofonkänslighet, fast det tror jag inte att dom gör race efter race. Jag tycker det låter vassare, och "hör till". Ger mer intensitet.

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Jag gillar också de engelska kommentatorerna bättre. Dom är mer engagerade i racet. Det känns som att man delar entusiasmen med någon (dem). Gillar också att en kille gör intervjuer med depåfolk.

En intressant sak jag uppmärksammat är att kommentatorerna tycks köra med dist på rösten. Visserligen kan det vara att dom oavsiktligt har för hög mikrofonkänslighet, fast det tror jag inte att dom gör race efter race. Jag tycker det låter vassare, och "hör till". Ger mer intensitet.

Det är alltid minst en "He reeeeally means business" och en "He's absolutely flying":gnissla

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Är det inte så att siffrorna ljuger varje gång Rossi inte vinner?Rossi skulle ju tydligen ha vunnit idag också om inte "om" varit.

Min favorit är Rossi, men bara för det ljuger inte siffrorna så fort han inte går i mål först. Igår gick Rossi i mål som sexa, med andra ord var han inte bättre än sexa. Vinnaren är den som går i mål först. Inte den som hade gått i mål först "om det nu inte hade varit för att........."

Jag deppar inte ihop bara för att denna Valentino inte vinner, det är bara skoj med lite nytt folk.

Alla dessa bortförklaringar "om det nu inte hade varit för att........" är precis lika bra som "Jag kan tyvärr inte lämna in min uppsats för min hund åt upp den"...

Jag ber om ursäkt! Hayden hade säkert fått fler titlar och vunnit fler race "om det nu inte hade varit för att.........."

MVH Niclas

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
jag vet en hund som åt upp det mesta av posten och några skivomslag till LP-skivor så inget är omöjligt :fakta

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Lugn...alla Rossifans kommer snart med förklaringarna...

Är inget rossifans mer än att Jag tycker han är duktig. Vad är det med er igentligen? Påstår ni att han är en dålig förare och fått all uppmärksamhet helt i onödan? Det är ju som för 7 år sen när vissa folk satt på en cbr med 126 bakhjulshästar och garvade åt alla som tyckte R1 var en bra hoj.
Skärp er.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Hatten av för alla trogna Hayden-fans. Ni vänder inte ryggen åt honom bara för att han råkar köra... ehhh... dåligt. Men orka med erat "rossifucko" tjat, "den värdiga" hit och dit.

Som tidigare sagts, alla håller väl på vem de vill...

Personligen är jag inget speciellt Rossi-fan. Han kan köra, javisst. Underhållande att se på när det går riktigt bra för honom. Hans lekstuga alltså, inte att det skulle vara specielt underhållande race, om en och samma person vann jämt.

Men jag håller hellre på Vermuelen. Hoppas han får riktigt bra material snart. För det håller väl de flesta med om, Suzukin är ingen "vinnarhoj"? Tror inte den skulle vara det, om så Hayden skulle köra den... Regn eller inte, att kunna vinna en deltävling med en Suzuki är inte dåligt.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Men jag håller hellre på Vermuelen. Hoppas han får riktigt bra material snart. För det håller väl de flesta med om, Suzukin är ingen "vinnarhoj"? Tror inte den skulle vara det, om så Hayden skulle köra den... Regn eller inte, att kunna vinna en deltävling med en Suzuki är inte dåligt.

Sucka har ju en ganska bra svit på G: 3:a förra racet, 1:a det här racet.

Jaja, jag vet att det bara är två race och att Hemulen förmodligen skulle ta en pallplats med en relativt omodifierad Burgman i regnet men det kan vara början på något roligt!

:)

sandstream

Guest
Ett av Vermeulens problem är att han kvalar för dåligt. I lördags fick han sitt sista kvaldäcksvarv förstört då han planerade körningen fel och sånt håller inte i längden. För att vinna race i torrt är det en bra startplacering som gäller om man inte sitter på någon av de bästa hojarna.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ett av Vermeulens problem är att han kvalar för dåligt. I lördags fick han sitt sista kvaldäcksvarv förstört då han planerade körningen fel och sånt håller inte i längden. För att vinna race i torrt är det en bra startplacering som gäller om man inte sitter på någon av de bästa hojarna.

Fast vermuelen har vart rätt långt efter hopkins i torrt i år, både i varvtider och placeringar.
Tror nog både hopkins och vermuelen har tillgång till samma grejer.

Dr.Bike

Guest
Alla har väl sina favoriter?

Rossi är min favorit, Hayden är inte min favorit.
Om nu siffror inte ljuger borde väl Rossi vara bättre än Hayden?
Eller ljuger tabellerna, titlarna och vinsterna?

MVH Niclas

Nej...men vad fasen... man kan ju inte sitta och önska livet ur folk bara för att de är konkurrenter. En vurpa oavsett hastighet ÄR alltid en risk och det är inte ens kul att skämta om oavsett det är en konkurrent eller inte.
Inte ens Hayden som drygar sig (kan även jag tycka).

Rossis bakdäck var söndertrasat på höger sida. Därav att han kasade som på bananskal...

Trist att Hayden vurpa. Tror han fick imma på visiret o råka trycka nödbromsen för hårt.

Vermulen är kung i regn. Förövrigt ogillar jag kommentatorernas sätt att uttala hans namn med ett F som i tjuren ferdinand.

Guiontoli (stavning?) satsade allt...

Men Vermuelen är väl ändå ett TYSKT (eller Österrikiskt) namn?
Jag menar även om pojkens farföräldrar smet dit efter kriget eller nåt så uttalas det väl ändå så som det skall?

D.v.s Fermyylen (ifall de även glömt skriva ü) Eller Fermuulen ifall stavningen är rätt.

Detta är vad jag tror. Nån annan som vet bättre?

Rossis bakdäck var söndertrasat på höger sida. Därav att han kasade som på bananskal...

Trist att Hayden vurpa. Tror han fick imma på visiret o råka trycka nödbromsen för hårt.

Vermulen är kung i regn. Förövrigt ogillar jag kommentatorernas sätt att uttala hans namn med ett F som i tjuren ferdinand.

Guiontoli (stavning?) satsade allt...

Jag menar även om pojkens farföräldrar smet dit efter kriget eller nåt så uttalas det väl ändå så som det skall?

D.v.s Fermyylen (ifall de även glömt skriva ü) Eller Fermuulen ifall stavningen är rätt.

Är inget rossifans mer än att Jag tycker han är duktig. Vad är det med er igentligen? Påstår ni att han är en dålig förare och fått all uppmärksamhet helt i onödan? Det är ju som för 7 år sen när vissa folk satt på en cbr med 126 bakhjulshästar och garvade åt alla som tyckte R1 var en bra hoj.
Skärp er.

Icke så gode Teo.
Bara det att när Rossi INTE vinner så finns ALLTID "godtagbara" förklaringar.
Likväl som icke godtagbara förklaringar till varför andra vinner.
Märkligt inte sant?

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vermeulen måste bättra på sina varvtider i torrt oavsett kval, träning eller race innan han imponerar fullt ut på mig.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!

Nu svär jag i sporthojskyrkan där spekulation är blasfemi, men men:
Jag TROR att Vermeulen är ett holländkst/flammländkst namn, såledels uttalas det med ett F-ljud och obsalut inte V.

Dr.Bike

Guest
Vermeulen måste bättra på sina varvtider i torrt oavsett kval, träning eller race innan han imponerar fullt ut på mig.

Ja, han kan ju inte hoppas på regn varje gång... :hihi

Nu svär jag i sporthojskyrkan där spekulation är blasfemi, men men:
Jag TROR att Vermeulen är ett holländkst/flammländkst namn, såledels uttalas det med ett F-ljud och obsalut inte V.

JA!
Oavsett, och såklart! Holländskt Tyskt You name it, men ett ett F! definitiFt! :) :tummenupp

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Icke så gode Teo.
Bara det att när Rossi INTE vinner så finns ALLTID "godtagbara" förklaringar.
Likväl som icke godtagbara förklaringar till varför andra vinner.
Märkligt inte sant?

Är det inte såhär att här har vi världseliten som (iprincip) kör lika fort bortsett från några hundradelar hit och dit. Alla kör på gränsen och självklart går de då också om kull, mm. Klart att däcksval och haverier påverkar när det är så förbaskat jämt och det gäller ju alla förarna.

Det som gör att Rossi sticker ut är väl att han är bra på att köra rejs. Han har långt i från alltid snabbaste varvtiderna på tidskörningen men han kan köra om och det är ju det allt handlar om.

Ta bara första loppet då stoners hoj drog ifrån yamman så det skrek om det. Lik förbannat var rossi om efter ett par kurvor för att sedan bli i frånkörd på rakan, osv osv. Han sticker ut, så är det bara.

sandstream

Guest
Fast vermuelen har vart rätt långt efter hopkins i torrt i år, både i varvtider och placeringar.
Tror nog både hopkins och vermuelen har tillgång till samma grejer.
CV satte racets snabbaste varv i Turkiet efter att ha slitit bort sin hoj som låg ovanpå en annan. Tycker det säger en del om att det finns potential.
Att varvtiderna i övrigt och placeringarna inte blir lika bra som Hoppers beror nog mycket på de dåliga kvalen. Vad jag känner till har de tillgång till samma material.

CV har ju förresten gått från medioker till inte medioker nu när han vunnit ett race, iaf enligt NyTeknik :hihi

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
CV satte racets snabbaste varv i Turkiet efter att ha slitit bort sin hoj som låg ovanpå en annan. Tycker det säger en del om att det finns potential.
Att varvtiderna i övrigt och placeringarna inte blir lika bra som Hoppers beror nog mycket på de dåliga kvalen. Vad jag känner till har de tillgång till samma material.

CV har ju förresten gått från medioker till inte medioker nu när han vunnit ett race, iaf enligt NyTeknik :hihi

Eller så är hopkins snabbare i torrt, både på kval och i race.
Men hoppas vermuelen kommer ikapp i torrt också, skulle vara mycket roligt med två suzuki med där uppe igen.
Det som jag tyckte var roligt med det här rejset var dock RdP och Guintoli, vilken jäkla satsning från dem i början, visst gick det åt helvete, men maxat och se en kille från kön i ledning. RdP körde iofs bra hela helgen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...