MotoGP - Monster Energy Grand Prix de France

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
För en gångs skull i dessa "experttrådar" så verkar de flesta vara eniga om att MM är suverän. På banan och bredvid banan. :)

Jag kan iofs tycka att han är rätt tråkig att lyssna på i post race intervjuerna, eftersom han säger samma sak varje gång. Men det är han kanske inte ensam om att göra å andra sidan. Sen att han är en glad skit som alltid garvar och verkar ha skoj är ju trevligt. Men han är ju ännu ung som sagt, han har några år på sig att träna sina verbala skills så att de matchar dem på banan. :)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
För en gångs skull i dessa "experttrådar" så verkar de flesta vara eniga om att MM är suverän. På banan och bredvid banan. :)
Är väl just det som gör honom till den lysande stjärnan han är precis som Rossi. Stoner gnällde till höger och vänster, Jorge är ingen people person+divig(du har fan inte solglasögon inomhus när du pratar med Rosberg) och Dani kan bäst liknas vid Butter.
Om bara Rossi/Yamaha kunde matcha MM så skulle denna säsongen bli den bästa i mannaminne med två stycken som älskar tät racing.

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag kan iofs tycka att han är rätt tråkig att lyssna på i post race intervjuerna, eftersom han säger samma sak varje gång. Men det är han kanske inte ensam om att göra å andra sidan. Sen att han är en glad skit som alltid garvar och verkar ha skoj är ju trevligt. Men han är ju ännu ung som sagt, han har några år på sig att träna sina verbala skills så att de matchar dem på banan. :)
Utan att vara dryg så bör väl det bero på alla race nästan sett likadana ut...

Pole-->Win

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Om någon skulle försöka hävda något annat så skulle ju folk undra om man föddes utan hjärnceller..

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Rossi är ju sopslut sedan flera år! Kolla vad långt jävla ned i totalen han harvar runt.
Varför slutar han inte bara?, skämmigt jue.
Retire DiReCkT :crash:crash:hihi:crash:crash:crash

Klart han inte slutar frivilligt. Han gör ju det han kan bäst, tycker det är det roligaste som finns och får bra betalt. Inte fan skulle jag sluta ett sånt jobb frivilligt. Han vore ju dum i huvet om han slutade, och det tror jag inte han är.
Sen är det bara att ta hatten för MM, han är helt suverän just nu och har därtill den förmodligen bästa hojen. Oslagbar kombi.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Någon som räknat på hur många tiondelar bättre racepace Rossi behövt för att MM skulle fått kämpa lite för att hinna med att passera innan slut? Alltså, hur stort steg har yamaha att ta innan det kan bli lite kamp, några tiondelar och MM får ta i och då kommer misstagen. Som det är nu kör han felfritt men så behöver han köra max heller.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Någon som räknat på hur många tiondelar bättre racepace Rossi behövt för att MM skulle fått kämpa lite för att hinna med att passera innan slut? Alltså, hur stort steg har yamaha att ta innan det kan bli lite kamp, några tiondelar och MM får ta i och då kommer misstagen. Som det är nu kör han felfritt men så behöver han köra max heller.

Jag försökte men min minräknare brann upp:brinnerup:mad:

M M är helt omutlig, sicken gosse till att köra hoj, han pulvriserar banrekorden på varenda bana han kör på, om ngn kör ett snabbt varv ja då kör M M helt enkelt bara lite snabbare ändå, han gör lite som han vill där ute! Finns tyvärr inget att göra åt honom, det enda som kan göra att vi får se en ny vinnare är att han kraschar ur sig annars tror jag att han vinner varenda lopp i år (möjligtvis skulle rossi kunna hota honom på assen men högst tveksamt)!

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Såg generellt ut som det skiljde 2-3 tiondelar genom hela racet. Rossis bästa varv var 1.33.8 och MM 1.33.5 sen när rossi väl såg att han tappade så drog han ner lite precis som MM inte tog ut dom sista 1-2% då han hade ledningen.

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
MM är outstanding men tyvärr kan det bli lite väl tråkigt att titta på.
tyckte det gick väldigt fort att kölra upp sig från 11 plats till 1 plats,är det dom andra som är värdelösa och har dåligt material eller är dett MM som är överlägsen och har bra material.
kanske skulle behöva lite nya formel 1 regler med tanke på att det var tröttsamt att redbull och vettel var så överlägsna övriga team.
så som det är nu så hade MM kunnat starta sist i varenda lopp och kört ikapp allihopa.
stort grattis till MM och en jävla talang till att köra men det kan bli lite tråkigt att titta på.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
MM är outstanding men tyvärr kan det bli lite väl tråkigt att titta på.
tyckte det gick väldigt fort att kölra upp sig från 11 plats till 1 plats,är det dom andra som är värdelösa och har dåligt material eller är dett MM som är överlägsen och har bra material.
kanske skulle behöva lite nya formel 1 regler med tanke på att det var tröttsamt att redbull och vettel var så överlägsna övriga team.
så som det är nu så hade MM kunnat starta sist i varenda lopp och kört ikapp allihopa.
stort grattis till MM och en jävla talang till att köra men det kan bli lite tråkigt att titta på.

Det är det här som är racing, det kommer någon som är lite bättre och spöar allt emellanåt, det är först då utvecklingen tar ett stort kliv framåt vad gäller förare men även material. Begränsningar är Inte lösningen, utveckling är det.

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Kawasaki A7 -68

F1 är ju så tråkigt att det inte är sant, med det snåriga regelverket kan ju bara entusiasten hänga med.
Jag kommer inte ens ihåg när jag såg F1 senast.
En gubbe med ett gashandtag, där ska det avgöras.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Väldigt intressant utveckling tycker jag. Kryckans "bravader" på tech-3 bleknar lite efter pol's insats. Bevislingen är hojen riktigt bra och det känns väl om möjligt ännu mer bevisat att Smith inte är något framtidshopp.

Lorre verkar ha stött på sin första verkligen down-period i sin karriär, skall bli intressant att se hur han tacklar det.

Jag har personligen haft svårt för MM tidigare då jag tycker han gjort riktigt fula saker men nu verkar allt detta var som bortblåst. Iochförsig så vet han att han inte behöver göra några dumma omkörningar med det tempot i kroppen... Skall bli intressant att följa första dippen även där. Förr eller senare kommer den.

Underbart kul att se Rossi med självförtroende!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag har personligen haft svårt för MM tidigare då jag tycker han gjort riktigt fula saker
Exakt. Dessutom dödar han sporten nu, lika tråkigt som Doohans glansdagar. Man vet att han kör om alla ändå. De andra måste lära sig att kunna köra som MM helt enkelt....

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Utan att vara dryg så bör väl det bero på alla race nästan sett likadana ut...

Pole-->Win

Det ligger väl absolut något i det du säger, men det känns som att man kanske kunde variera ordvalet lite för att beskriva sin lycka ;) Men varken MM eller några av de andra förarna från Spanien/Italien verkar ju ha lagt ner särskilt mycket tid på sin engelska, kanske där det kniper...

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Frankrikes GP förra året. Pallplats för MM efter en stark uppkörning genom fältet.

Pallen 2013 om jag minns rätt.
DP
CC
MM

Yepp, stämmer. Men det var knappt blött när MM började sin uppkörning genom fältet. Dessförinnan hade han varit av banan rätt rejält, dock inte vält.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Frankrikes GP förra året. Pallplats för MM efter en stark uppkörning genom fältet.

Yepp, stämmer. Men det var knappt blött när MM började sin uppkörning genom fältet. Dessförinnan hade han varit av banan rätt rejält, dock inte vält.

Jag menar inte att jag inte tror att MM skulle kunna vinna i regn också. :)

Men jag följer bara motogp sporadiskt och det slog mig bara att det känns som att det varit bra väder på varje tävling som jag sett sen han började. Annat än när man själv åker på bandagar :gnissla

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Från varv 13 till 29 har MM snabbast varvtid.
Alla dessa varv hade #46 näst snabbast varvid.
Rossi var dessutom snabbast på varv 4-12.

Skall MM få stryk lär han nog fastna ordentligt i trafik i starten.
Starten känns väl som den enda ev svaga sida MM har.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Från varv 13 till 29 har MM snabbast varvtid.
Alla dessa varv hade #46 näst snabbast varvid.
Rossi var dessutom snabbast på varv 4-12.

Skall MM få stryk lär han nog fastna ordentligt i trafik i starten.
Starten känns väl som den enda ev svaga sida MM har.

Inte ens i starten är han ju speciellt svag längre, grabben lär sig fasligt fort.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka