Kratoz
Gudomlig sporthojare
Inte ens i starten är han ju speciellt svag längre, grabben lär sig fasligt fort.
Han har ju ställt till det lite för sig i starterna.
Men det kan ju vara för att han skall "få köra lite".
Inte ens i starten är han ju speciellt svag längre, grabben lär sig fasligt fort.
Han har ju ställt till det lite för sig i starterna.
Men det kan ju vara för att han skall "få köra lite".
Inte ens i starten är han ju speciellt svag längre, grabben lär sig fasligt fort.
MM är outstanding men tyvärr kan det bli lite väl tråkigt att titta på.
tyckte det gick väldigt fort att kölra upp sig från 11 plats till 1 plats,är det dom andra som är värdelösa och har dåligt material eller är dett MM som är överlägsen och har bra material.
kanske skulle behöva lite nya formel 1 regler med tanke på att det var tröttsamt att redbull och vettel var så överlägsna övriga team.
så som det är nu så hade MM kunnat starta sist i varenda lopp och kört ikapp allihopa.
stort grattis till MM och en jävla talang till att köra men det kan bli lite tråkigt att titta på.
Den dagen MM går först genom T1 och T2 kan de lägga ned serien, hans uppkörningar är det enda som är bra tv-racing.
Den dagen MM går först genom T1 och T2 kan de lägga ned serien, hans uppkörningar är det enda som är bra tv-racing.
Den dagen MM går först genom T1 och T2 kan de lägga ned serien, hans uppkörningar är det enda som är bra tv-racing.
Såg generellt ut som det skiljde 2-3 tiondelar genom hela racet. Rossis bästa varv var 1.33.8 och MM 1.33.5 sen när rossi väl såg att han tappade så drog han ner lite precis som MM inte tog ut dom sista 1-2% då han hade ledningen.
Från varv 13 till 29 har MM snabbast varvtid.
Alla dessa varv hade #46 näst snabbast varvid.
Rossi var dessutom snabbast på varv 4-12.
Skall MM få stryk lär han nog fastna ordentligt i trafik i starten.
Starten känns väl som den enda ev svaga sida MM har.
Någon som räknat på hur många tiondelar bättre racepace Rossi behövt för att MM skulle fått kämpa lite för att hinna med att passera innan slut? Alltså, hur stort steg har yamaha att ta innan det kan bli lite kamp, några tiondelar och MM får ta i och då kommer misstagen. Som det är nu kör han felfritt men så behöver han köra max heller.
Rossi klagade väl förra året på att det inte gick att bromsa och hojen har ju visat sig vara hård på framdäck tidigare, han verkar ju vara på rätt väg nu medans Lorenzo verkar kört fast i att få hojen att göra som han vill när han egentligen, för att funka på årets däck, kanske skulle jobba med sin körning istället.
Tja, jag tycker iofs att det är lite spännande att se resten av fältet kämpa lite med, samt att se om Rossi kommer lyckas hänga med/hålla undan eller blockera MM. VR och MM har ju ställt till med de absolut bästa fajterna sen jag började titta på MGP (vilket inte är så värst länge).
Dessutom är det intressant, om än inte speciellt spännande att titta på MM när han kör i ensamt majestät med (och de andra toppförarna)...
Men det hade nog kunnat vara mer spännande att se MM på en ducati, aprilia eller suzuki.
i touring car lägger dom väl i extra vikt för den förare som vinner, man kan göra ngt liknande i motogp fast som "straff" för att man vinner får man köra ducati
Flyttas ner ett snäpp i gridden från den position man kvalar in på för varje vinst de senaste 20 racen?
Fast i MM:s fall verkar det fasen ingen roll, han kan starta sist och vinner ändå
i touring car lägger dom väl i extra vikt för den förare som vinner, man kan göra ngt liknande i motogp
Dom brittiska kommentatorerna
Skulle MM vinna med yamman?
Undrar hur många miljoner Yamaha var villiga att lägga upp för att få reda på det........och jag tror ja, men inte lika överlägset och inte varje race.
Just de ja...
Jag fick mig en funderare denna helgen, ViasatMotor-tittare som man är.
Det visar sig att Nicko Papadoupulus eller vaffan han heter inte har MC-kort, och Tobias Lyon aldrig kört race-växlat och inte ens vet hur växelföraren sitter fast. Små detaljer som får en att undra hur mycket man ska ta dem på allvar när de in i minsta detalj ibland kan diskutera kurvteknik och gaspådrag och what not.
Jag vet att man inte är tvungen att ha MC-kort för att vara MC-intresserad men när man drar paralleller mellan köra gata och bana borde man rimligen kunna kräva att man har erfarenhet från båda lägren. Men uppenbarligen tycker jag att de gör ett bra jobb allt som allt eftersom jag fortfarande gladeligen betalar...
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |