Motogp Motegi 2007

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
det blir lite lotteri med upptorkande,
kul att gubben slog till igen och att RdP äntligen kunde hålla ihop det hela racet.

Grattis till Stoner!

Dr.Bike

Guest
Man fick ju inte helt fel som tog med RdP som dark horse.
Synd att Dani krashade, men han fick nästan skylla sig själv. Borde bytt hoj (däck) mkt tidigare.

STORT GRATTIS

till nye världsmästaren

CASEY STONER!

:bow

Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Vilket race Capirossi gjorde... Riktigt snygg körning. Riktigt kul att Rdp kunde knipa andra platsen.

Trist för Rossi, hade kunnat bli ett lite mer spännande race om hans framdäck inte hade spökat för honom.

Av på hatten för CASEY STONER, riktig kanonsäsong han har bakom sig. Helt klart värdig titlen!!!!

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Lite tråkiga förhållanden idag, men spännande race stundtals iaf. Rossi med problem igen var inte kul att se, men Stoner hade ändå tagit titeln förr eller senare, mycket välförtjänt, han har kört förbannat säkert och snabbt.
Tror nästa år kommer bli betydligt tightare, för både honda och yamaha ser ut att ha tagit igen en del av det stora försprång ducati hade i början av säsongen.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Grattis Stoner!
Trist race, men dramatik iaf. och tvåtakts fantasterna fick iaf. sitt lystmäte när senaste 250-världsmästaren i stora klassen gjorde en efterlängtad highside, sådant som gör racing skoj att se på. Glömde TC:n?
Capirex gillar banan, vilket flyt att byta hoj just då. Fast han var snabb också iofs. Hayden bästa Michelin-hoj... Rossi inte vän med fronten på andrahojen, höll ju på att wobbla omkull i depån på hans "stop-and-go". RdP var av och ifrånåkt och kom tillbaka på en andraplats, tjusigt. Dunlop-Guintoli utmanade friskt för en pallplats :tummenupp - han är värd "Rookie of the Year".

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Casey Stoner is the 2007 MotoGP World Champion!

1. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 47min 5.484 secs
2. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 47min 16.337 secs
3. Toni Elias SPA Honda Gresini (B) 47min 17.100 secs
4. Sylvain Guintoli FRA Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 47min 17.676 secs
5. Marco Melandri ITA Honda Gresini (B) 47min 34.053 secs
6. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 47min 36.663 secs
7. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 47min 55.485 secs
8. Alex Barros BRA Pramac d'Antin MotoGP (B) 47min 57.827 secs
9. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 47min 59.113 secs
10. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 48min 5.199 secs
11. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 48min 8.288 secs
12. Makoto Tamada JPN Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 48min 14.797 secs
13. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (M) 48min 15.183 secs
14. Colin Edwards USA Fiat Yamaha Team (M) 48min 17.219 secs
15. Shinichi Ito JPN Pramac d'Antin MotoGP (B) 48min 17.774 secs
16. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda (M) 48min 38.463 secs
17. Akira Yanagawa JPN Kawasaki Racing Team (B) 47min 34.190 secs
18. Carlos Checa SPA Honda LCR (M) 48min 3.727 secs

DNF:
Kurtis Roberts USA Team Roberts (M)
Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M)
Kousuke Akiyoshi JPN Rizla Suzuki MotoGP (B)

Hayden bästa michelin som 9a...

Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Detta var en verklig högoddsare. Riktigt kul med Capirossi där han hör hemma men absolut inte befunnit sig under säsongen.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Fan va ni är dåliga på att tippa :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
RdP äntligen kunde hålla ihop det hela racet.

Inte hela, han var av banan tidigare. :D

Synd att Dani krashade, men han fick nästan skylla sig själv. Borde bytt hoj (däck) mkt tidigare.

Det bestämmer ju inte förarna själva, de måste vänta tills teamet ger signal via depåtavlan. Både Honda och Yamaha gjorde bort sig rejält idag.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Grattis Stoner!
Trist race, men dramatik iaf. och tvåtakts fantasterna fick iaf. sitt lystmäte när senaste 250-världsmästaren i stora klassen gjorde en efterlängtad highside, sådant som gör racing skoj att se på. Glömde TC:n?
Capirex gillar banan, vilket flyt att byta hoj just då. Fast han var snabb också iofs. Hayden bästa Michelin-hoj... Rossi inte vän med fronten på andrahojen, höll ju på att wobbla omkull i depån på hans "stop-and-go". RdP var av och ifrånåkt och kom tillbaka på en andraplats, tjusigt. Dunlop-Guintoli utmanade friskt för en pallplats :tummenupp - han är värd "Rookie of the Year".

Vad nu antalet takter har att göra med en highside under bromsning att göra?
Eller jo, slirkopplingen på fyrtaktaren kunde ju ha att göra med Pedrosas vurpa idag.
Fast ytterligare en vass 125 och 250-förare blev ju iofs världsmästare idag ändå ;)
Håller med Guintoli, han har gjort mycket bra ifrån sig i år, hoppas han kan göra ännu mer väsen ifrån sig nästa år.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nu har den pinsamme föredettingen och pensionären Capirossi vunnit i år, och är dessutom före supertalangen i totalen. Vad händer nu Valmers? Ska HRC sparka Kentucky fried chicken?

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Såg sändningen idag med engelska kommentatorer, det var stor humor när Stoner gick i mål och Mamola intervjuade chefutvecklaren(?) på Brigdestone. Han tokgrinade och var ungefär som en japansk 14-årig tjej på en Backstreet Boys-konsert, stor humor!

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Hoj
SV1000N -03
Grattis Casey Stoner.. Du och Ducati är värdiga världsmästare. Hoppas du läser detta.. :tummenupp

Kul att det äntligen fungerade för Capirossi.

Vilket ös det lär bli på Phillip Island om 3 veckor :yoparty

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Nu har den pinsamme föredettingen och pensionären Capirossi vunnit i år, och är dessutom före supertalangen i totalen.
Starkt att vinna tre år i rad, men nog har stora delar säsongen varit tecken på mättnad hos Trex, att han har haft sin topp helt enkelt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu har den pinsamme föredettingen och pensionären Capirossi vunnit i år, och är dessutom före supertalangen i totalen. Vad händer nu Valmers? Ska HRC sparka Kentucky fried chicken?
Nej, varför skulle man sparka en världsmästare? Capirossi däremot har redan fått sparken.

Repsol Honda står mycket väl rustade inför 2008, med två toppförare och en hoj och däck som matchar Ducati/Bridgestone.

Vilket race Capirossi gjorde... Riktigt snygg körning. Riktigt kul att Rdp kunde knipa andra platsen.

Trist för Rossi, hade kunnat bli ett lite mer spännande race om hans framdäck inte hade spökat för honom.

Av på hatten för CASY STONER, riktig kanonsäsong han har bakom sig. Helt klart värdig titlen!!!!

Där kom det!

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kung Stoner kommer att slå i sista spiken i kistan, tråkig men realistisk tippning.
Japp och så var det klart :yoparty

Han kommer att köra på hörntänderna eftersom det är Hondas hemmabana, det kommer att straffa sig :crash
Så blev det oxo för Peddo :crash

Behöver han ju inte, nytt kontrakt på 2 år med HRC är just signat. :)
Tror däcken kommer att avgöra (igen). Pedrosa först på FP2 men följd (eller förföljd) av 7 man på Bridgestone.

Men det gjorde Peddo :tungan

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping