Motogp Motegi 2007

Dr.Bike

Guest
År 1? f.Kr. eller e.Kr.? :va

Rune!

Självklart menar jag före kristus! :finger
:D
Närru din lilla lustigkurre, jag menade år ett av de tre ingående i hatt-tricket. (underförstått...tyckte jag dårå :rolleyes: )
Jag tänkte: "Fire Salle...den smartaste på SH...HAN om nån hajar ju vad jag menar!" ;)
M.a.o: Jag VET att du visste... Men du KUNDE inte undertrycka din smarta kommentar! :D
Det är lite som Roger Rabbit när han sitter och trycker, och den där elakingen knackar de första takterna i "Hälsan för halsen - ....."
Och Roger MÅSTE bara (tvångsmässigt) hoppa ut och vråla: BRONZOL!
I psykologin har det där ett namn...
Haha!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Rune!

Självklart menar jag före kristus! :finger
:D
Närru din lilla lustigkurre, jag menade år ett av de tre ingående i hatt-tricket. (underförstått...tyckte jag dårå :rolleyes: )
Jag tänkte: "Fire Salle...den smartaste på SH...HAN om nån hajar ju vad jag menar!" ;)
M.a.o: Jag VET att du visste... Men du KUNDE inte undertrycka din smarta kommentar! :D
I psykologin har det där ett namn...
Haha!
Ok, sry. Jag fattade bara inte när jag läste tråden:
SDK uttryckte det som att "Äntligen, Ducati slog Japanerna och på deras hemmaplan dessutom"
Jag tyckte att det var tredje året i rad som Capirex/Ducati lyckades med det.
Du frågade vad han körde år 1. Ducati kändes som det alltför uppenbara svaret så jag undrade vad du var ute efter :confused: om än då kanske med en överdriven och skämtsam ton som missuppfattades. :pannkyss

I stora klassen, 'MotoGP', har Capirex kört Honda NSR (den siste hjälten...) och Ducati 4-takt på Motegi - men han har enbart vunnit på Ducati. Han kan nog ses som lite av en andraförare hos West då de gav RCV:n till Barros...

Beklagar att du kände att mitt inlägg var onödigt och tvångsmässigt, det var det, men du får gärna utveckla ditt inlägg där du undrar om vad Capirex körde år 1?

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Ok, sry. Jag fattade bara inte när jag läste tråden:
SDK uttryckte det som att "Äntligen, Ducati slog Japanerna och på deras hemmaplan dessutom"
Jag tyckte att det var tredje året i rad som Capirex/Ducati lyckades med det.
Du frågade vad han körde år 1. Ducati kändes som det alltför uppenbara svaret så jag undrade vad du var ute efter :confused: om än då kanske med en överdriven och skämtsam ton som missuppfattades. :pannkyss

I stora klassen, 'MotoGP', har Capirex kört Honda NSR (den siste hjälten...) och Ducati 4-takt på Motegi - men han har enbart vunnit på Ducati. Han kan nog ses som lite av en andraförare hos West då de gav RCV:n till Barros...

Beklagar att du kände att mitt inlägg var onödigt och tvångsmässigt, det var det, men du får gärna utveckla ditt inlägg där du undrar om vad Capirex körde år 1?

Nej nej nej dumsnut! *piff och puff*
JAg missförstod inte alls din ironi!
Du missförstod min!
Det var skrivet med kärlek och vänskap.
(a.k.a läs alltid min text som vänlig och positiv - även när den SER syrlig ut! :))
Det var JAG som var dålig på att förmedla MIN ironi :pannkyss

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

Barros gjorde väl några rätt bra resultat med nsr'en trots effektskillnaden, därför HRC "belönade" honom med en rcv. Var nog inte alls upp till teamchefen att bestämma vem som skulle ha den.

sandstream

Guest
Det kommer han inte att göra iaf, om inte vi får en massiv startkrasch där han är den ende som klarar sej till omstarten:D
Tänkte precis skriva detsamma men det värmer extra mycket när det kommer från dig.

Stort tack till Falkenbergs nät för boxarna som gjorde att vi kunde ligga på min luftmadrass och kolla MotoGP-racet. Öppna nät borde alla banor ha!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Barros gjorde väl några rätt bra resultat med nsr'en trots effektskillnaden, därför HRC "belönade" honom med en rcv. Var nog inte alls upp till teamchefen att bestämma vem som skulle ha den.
Ok, jag vet inte vem som tog beslutet - bara det faktum att de fick en RCV att prova och att Barros fick chansen, och körde bra, medan Capirossi fick harva vidare på NSR:en. Kan även varit p.g.a att Capirossi redan sign:at för Ducati?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ok, jag vet inte vem som tog beslutet - bara det faktum att de fick en RCV att prova och att Barros fick chansen, och körde bra, medan Capirossi fick harva vidare på NSR:en. Kan även varit p.g.a att Capirossi redan sign:at för Ducati?

Tror det sista spelade in också. Man hade ju inte så mycket grejer på hyllan första säsongen till hojarna, så säkert fler orsaker.
Tycker första året med fyrtakt var lite tråkigt efertsom jag tyckte rossi fick den titeln mer eller mindre till skänks.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Tycker första året med fyrtakt var lite tråkigt efertsom jag tyckte rossi fick den titeln mer eller mindre till skänks.
Nja, det tycker jag inte man kan säga. I efterhand är det så klart enkelt att se att 990-fyrtaktarna var 'överlägsna' och RCV:n var vassast. Rossi var modig nog att våga satsa på det nya och det gick hem.
Honda tog i rätt rejält med RCV:ns utvecklingsbudget och Dorna med kubikövertaget för att besegra NSR:erna - men undrar om de var helt säkra inför säsongen hur race:n skulle utveckla sig. 500:eek:rna var ju med varvtidsmässigt. Racingen var kanske inte den bästa Rossi presterat, men steget att våga ta steget till det helt nya.

Jämför i år, många trodde nog att Yamaha/Michelin eller Honda/Michelin skulle vara konkurrenskraftigare...

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Valentino Rossi
"I am very flattered that he made a dedication to me on his victory t-shirt, if someone else has to win then I am glad it's one of my fans!"

untitled-1.jpg

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Är inte den här tråden ovanligt kort för att vara en deltävlingstråd?? :va

sandstream

Guest
Är inte den här tråden ovanligt kort för att vara en deltävlingstråd?? :va
Vi är ju många som får skit för att vi skriver för mycket så det är nog bättre att låta trådar självdö istället för att diskutera något intressant.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
För att loppet inte var intressant nog efter de chansartade förhållandena?
En snabb titt ger ju ändå att många av de vanliga flamebaits:en finns här :p

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Vi är ju många som får skit för att vi skriver för mycket så det är nog bättre att låta trådar självdö istället för att diskutera något intressant.

Jo du har nog rätt ... vissa trådar självdör lättare än andra :D

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Ducati-folket drog ju igång en egen tråd om Stoners vinst eftersom de själva är så delaktiga i den :hihi

Jepp ... vad jag har hört så blir man behandlad som en prins när man som trogen sponsor besöker Den Lille Fabrikk :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...