MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Saknar forfarande Turkiets GP med den hårigaste kurvan i modern GP-historia!

Knäskrap i 200+ är skillnaden mellan män och möss!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Interwetten ersätter Caffe Lathe som huvudsponsor åt Paddock-GP-Racing teamet nästa år.

Interwetten har varit med som sponsor åt teamet i ett par år och är en av världens ledande leverantörer av online spelprodukter. Företaget grundades 1990 och har över 100 anställda och hade förra året en omsättning på 320 miljoner euro.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mike Di Meglio och Julian Simon kommer köra för Aspar teamet i Moto2, på Aprilia-hojar.

Scot Honda kommer inte ha någon hoj i MotoGP nästa år då de inte får ihop budgeten för det utan det blir endast Moto2 för dem.

Bradley Smith kommer får Nicolas Terol som teamkompis i Aspar 125.

Repsol Honda
- Dani Pedrosa - 2010
- Andrea Dovizioso - 2010/2011

Honda Gresini
- Marco Simoncelli - 2010/2011
- Marco Melandri - 2010

Honda LCR
- Randy de Puniet - 2010

Interwetten Honda MotoGP Team
- Hiroshi Aoyama - 2010

Ducati Marlboro Team
- Casey Stoner - 2010
- Nicky Hayden - 2010

Pramac Ducati
- Mika Kallio -2010
- Aleix Espargaro - 2010

Aspar Ducati
- Hector Barbera - 2010

Factory Yamaha Team
- Valentino Rossi - 2010
- Jorge Lorenzo - 2010

Tech 3 Yamaha
- Colin Edwards - 2010
- Ben Spies - 2011

Rizla Suzuki motoGP
- Alvaro Bautista - 2011
- Loris Capirossi - 2010


Ut ur MotoGP
- Sete Gibernau
- Chris Vermeulen - WSBK
- James Toseland - WSBK
- Toni Elias - Moto2
- Yuki Takahashi - Moto2
- Alex de Angelis - Moto2 / WSBK
- Niccolo Canepa - Moto2 / WSBK

Nya till MotoGP
- Marco Simoncelli
- Alvaro Bautista
- Hector Barbera
- Ben Spies
- Hiroshi Aoyama
- Aleix Espargaro

Rykte
Option
Bekräftat
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gustav du missade mitt inlägg innan ditt där Intervetten ersätter Caffe Latte. Teamet kommer heta "Interwetten Honda MotoGP-team" och "Interwetten Moto2 team".
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Försöker mig på en liknande lista för Moto2. Korrigera gärna fel.

Moto2
Ajo Motorsport - Aprilia
Álex Debón

Campetella Racing - B&B Team
Dominique Aegeter

Cardion AB Motoracing -Aprilia
Karel Abraham

CIP Moto -GP250 -Suter
Valentin Debise

Interwetten Moto2 Team - Suter / Kalex / Moriwaki
Thomas Luthi

G22 Racing Team -Moriwaki
Fonsi Nieto
Yanick Guerra


Hayate Racing Team -Suter
Jules Cluzel

Honda Gresini -Moriwaki
Toni Elías


JIR -TSR
Mattia Pasini
Roger Lee Hayden


Kino Racing -Burning Blood
Fabrizio Perren

Mapfre Aspar Team - Aprilia
Julían Simón
Mike Di Meglio


Matteoni Racing -Moriwaki
Jules Cluzel

Pons Racing -Kalex
Axel Pons
Sergio Gadea


Promoracing - Harris
Joan Olivé
Kenny Noyes


Racing Team By Queroseno - Burning Blood
Bernat Martínez
José David De Gea
Lukas Pesek
Alex De Angelis


Racing Team Germany - Suter
Arne Tode


Scot Racing Team - NCR

Speedup Aprilia - Aprilia
Andrea Iannone
Gabor Talmacsi


Sprint Tecnology Racing - Suter
Roberto Pietri
Roberto Rolfo

Stop and Go Racing Team - FTR
Héctor Faubel
Ratthapark Wilairot


Tech 3 - Tech3
Raffaele De Rosa
Yuki Takahashi


Viessmann Kiefer Racing - Suter
Stefan Brald
Vladimir Leonov


WTR San Marino Team - ADV/CRP
Claudio Corti
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
BQR gör inga ramar. Dom är dock Europeisk återförsäljare utav Japanska Burning Bloods chassie.

STR teamet hade nog egna ramar tror jag? Jag hade fel. Dom tackar Suter i sitt pressmedelande visst. :)

Stop & Go kör med Fab Tech ramar nu på Valencia testerna så FTR på dom.

Canepa!

Skadad nu men finns det inga rykten vart han hamnar?

Han försökte komma in i Tech3´s Moto2 team. Men nu ser det ut som om han kommer tillbaka till Superstock 1000 Cupen. Dom försöker med att hitta ett WSBK team helst.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Inte lätt att tippa rätt i moto2 !!

Pasini
De rosa
Luthi
DI Meglio gick bra i 250cc vm nu senast, men om jag tidigt ska ge mig på att hitta topp 3 team/förare som jag tror på 2010 så blir det följande:

1. R L Hayden o Pasini JRL
2. Elias honda Gresini Moriwaki
3. Simon o Di Meglio Mapfre Aspar Team

Han försökte komma in i Tech3´s Moto2 team. Men nu ser det ut som om han kommer tillbaka till Superstock 1000 Cupen. Dom försöker med att hitta ett WSBK team helst.

Trist om det blir Superstock 1000 Cupen måste ju kännas som tidernas ras ! Speciellt när han enligt mig slår Takahashi i Tech3.

Gillar Canepa hoppas han blir frisk snart o hittar en sbk styrning vilket skulle kännas mer rätt..
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Luthi för Interwetten kan inte heller vara annat än grönt enligt pressrealeserna från Interwetten.


Interwetten remains partner of Lüthi
An important component of the Interwetten MotoGP projects remains the Swiss Tom Lüthi. He will be driving in the Interwetten Moto2 team in 2010 and is expected to be very successful in the new class, which will replace the 250 ccm class, and therefore should make a name for himself in the MotoGP. Wolfgang Fabian comments: “With Tom Lüthi, Interwetten made its first steps in the motorsports World Championship and was very successful. Especially in Switzerland, we are profiting enormously from Tom´s popularity and good image.”


Roberto Pietri och Roberto Rolfo är gröna med för sitt team. Dom har gått ut med pressmedelande med vilka dom kör med.

STR Racing´s pressrealese ser ut så här. Babelfish klarar inte riktigt ut att översätta detta så det är lätt att läsa. Så jag låter denna vara som på orginalspråket Italienska. Men vilka som ska köra där ser man iaf! :)


Luigi Pansera (Team Manager STR Racing):
“Sono in molti a non conoscermi perché per me si tratta di una esperienza del tutto nuova. Ma forte della passione che nutro per questo mondo, sono certo che non deluderò chi ha riposto in me una grande stima e fiducia. Mi preme ringraziare prima di tutto la famiglia Bellina per l’opportunità datami. Il team ha grandi ambizioni e vuole essere competitivo sin dalle prime battute. Gli ingredienti non ci mancano e lo si vede dal personale tecnico e dai piloti che l’amico e socio Massimo Biagini ha reclutato”.

Massimo Biagini (Direttore tecnico STR Racing).
“Grazie alla disponibilità e allo sforzo, non solo economico, di un sponsor amico come la Italtrans della famiglia Bellina, si avvera un sogno: è nata la STR, fondata dal binomio Biagini-Pansera, che più diverso non potrebbe essere come estrazione sociale, ma molto simile nel modo di intendere la vita e le corse. La STR spera di introdurre un nuovo metodo di lavoro, con un coinvolgimento a 360 gradi di sponsor, management e divisione tecnica. Non ringrazieremo mai abbastanza la famiglia Bellina, a nome di tutte le persone coinvolte nel progetto: gli sponsor tecnici, la Suter Racing, Regina (catene), Mivv (scarichi), Brembo (freni), Marchesini (cerchi) e Dunlop pneumatici. E ora, al lavoro!”.

Roberto Rolfo.
“Sono molto felice di tornare nel Motomondiale, ed è una soddisfazione ancora più grande farlo in una categoria avvincente come la Moto2. Mi ero posto quest’obiettivo e sono davvero motivato non solo per averlo raggiunto ma perché potrò rimettermi in gioco per puntare a risultati importanti, sfruttando le esperienze fatte quest’anno in sella alla Moto2 di Suter nelle sessioni di test a cui ho partecipato e nella divertente gara di Campionato Spagnolo di Valencia dove ho chiuso al 2° posto. Non vedo l’ora di iniziare con le prove, sono più di 3 mesi che non vado in moto ed ho voglia di ricominciare! Ci sarà molto lavoro da fare perché sicuramente le moto in questa categoria avranno evoluzioni continue. Questo è molto positivo e vuol dire che si dovranno fare molti chilometri. La cosa non mi spaventa di certo, anzi mi carica ancora di più perché ad Aprile voglio arrivarci in piena forma. Una grazie di cuore anche al mio manager Fabio Barchitta: grazie a lui è stato possibile realizzare il progetto Moto2″.
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Arne Tode, visst var det han som spelade bowling med WSS-fältet på en Traja?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Moto2
Ajo Motorsport - Aprilia
Álex Debón

Campetella Racing - B&B Team
Dominique Aegeter

Cardion AB Motoracing -Aprilia
Karel Abraham

CIP Moto -GP250 -Suter
Valentin Debise

Interwetten Moto2 Team - Suter / Kalex / Moriwaki
Thomas Luthi

G22 Racing Team -Moriwaki
Fonsi Nieto
Yanick Guerra


Hayate Racing Team -Suter
Jules Cluzel

Honda Gresini -Moriwaki
Toni Elías


JIR -TSR
Mattia Pasini
Roger Lee Hayden


Kino Racing -Burning Blood
Fabrizio Perren

Mapfre Aspar Team - Aprilia
Julían Simón
Mike Di Meglio


Matteoni Racing -Moriwaki
Jules Cluzel

Pons Racing -Kalex
Axel Pons
Sergio Gadea


Promoracing - Harris
Joan Olivé
Kenny Noyes


Racing Team By Queroseno - Burning Blood
Bernat Martínez
José David De Gea
Lukas Pesek
Alex De Angelis


Racing Team Germany - Suter
Arne Tode


Scot Racing Team - NCR
Niccolo Canepa

Speedup Aprilia - Aprilia
Andrea Iannone
Gabor Talmacsi


Sprint Tecnology Racing - Suter
Roberto Pietri
Roberto Rolfo

Stop and Go Racing Team - FTR
Héctor Faubel
Ratthapark Wilairot


Tech 3 - Tech3
Raffaele De Rosa
Yuki Takahashi


Viessmann Kiefer Racing - Suter
Stefan Brald
Vladimir Leonov


WTR San Marino Team - ADV/CRP
Claudio Corti
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Nu finns det väl 2st MotoGP Hondor över till 2010 när Scot tvingas hoppa av pga ekonomiska problem. Vad händer med dom? Vilka ta över dom? Tas det in nytt team för att fylla upp startfältet?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu finns det väl 2st MotoGP Hondor över till 2010 när Scot tvingas hoppa av pga ekonomiska problem. Vad händer med dom? Vilka ta över dom? Tas det in nytt team för att fylla upp startfältet?
HRC säger sig villiga att leasa ut dem om det kommer ett team med rätt pengar, kompetent förare och kompetent team. Hur troligt låter det?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gresini´s chefsmek säger att Honda får bara ut 130-135hk ur sin CBR600 motor om dom ska få den att hålla en hel helg. Så en bit ifrån det dom lovat på 150hk.

Gresini själv säger att denna säsongen är den första på 12 år som han gått minus på sin budget. Det kan vara okej att göra det en gång men det är oroväckande om det är en trend som kommer stå sig. Han har hittils lagt 400.000 euro på sin Moto2 hoj och han är orolig att han får problem med att få ihop dom ytterligare 1.400.000 euro som det kommer kosta den hojen för denna säsongen.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Gresini´s chefsmek säger att Honda får bara ut 130-135hk ur sin CBR600 motor om dom ska få den att hålla en hel helg. Så en bit ifrån det dom lovat på 150hk.
Rätt mig om jag har fel men en vanlig Supersport-trimmad 600:a motor levererar ju mer än 135 Hk och håller mer än en helg.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Rätt mig om jag har fel men en vanlig Supersport-trimmad 600:a motor levererar ju mer än 135 Hk och håller mer än en helg.

Det stämmer. Men dom har också fritt att byta motorer under helgen. Det kommer inte Moto2 få lov att göra.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top