MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Men gör dem det då, dvs Supersport-förarna? Har inte en susning om hur ofta de byter motor, därav frågan.

Vi hade kval och racemotorer i SM när det var Supersport här. Då med 124hk motorer. Skulle gissa att man byter motorer varje dag i WSS. Varje hoj har nog 5 motorer där.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Danny Webb till Jack & Jones aprilia i 125GP om han bara har pengarna dom vill ha. 75.000 euro för en säsong kostar det hos dom.

Bradley Smith hoppade av Moto2 för han inte fick ihop pengarna som teamet begärde. 500.000 euro skulle dom ha av honnom för en säsong. Det plus att han kände osäkerhet till vilken hoj och team som kommer vara bra i den klassen.
 
Last edited:

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Danny Webb till Jack & Jones aprilia i 125GP om han bara har pengarna dom vill ha. 75.000 euro för en säsong kostar det hos dom.

Bradley Smith hoppade av Moto2 för han inte fick ihop pengarna som teamet begärde. 500.000 euro skulle dom ha av honnom för en säsong. Det plus att han kände osäkerhet till vilken hoj och team som kommer vara bra i den klassen.

Vad händer då med honom och de andra 250 förarna som inte går upp i kungaklassen samt hoppar av moto2?

Edit. Kör vidare i 125 är kanske svaret på just honom ? :näsblod:glömdet
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vad händer då med honom och de andra 250 förarna som inte går upp i kungaklassen samt hoppar av moto2?

Edit. Kör vidare i 125 är kanske svaret på just honom ? :näsblod:glömdet

Bradley Smith har skrivit på för nytt år med Bancaja Aspar i 125GP, jepp. Nu med Nico Terol som teampolare.
 

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Trist om det blir Superstock 1000 Cupen måste ju kännas som tidernas ras ! Speciellt när han enligt mig slår Takahashi i Tech3.

Gillar Canepa hoppas han blir frisk snart o hittar en sbk styrning vilket skulle kännas mer rätt..

Japp trist, men även Guintoli från MotoGP till BSB måste väl vara en av de större degraderingarna, tur han kom till WSBK i år då ja gillar han!
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Gresini´s chefsmek säger att Honda får bara ut 130-135hk ur sin CBR600 motor om dom ska få den att hålla en hel helg. Så en bit ifrån det dom lovat på 150hk.

Gresini själv säger att denna säsongen är den första på 12 år som han gått minus på sin budget. Det kan vara okej att göra det en gång men det är oroväckande om det är en trend som kommer stå sig. Han har hittils lagt 400.000 euro på sin Moto2 hoj och han är orolig att han får problem med att få ihop dom ytterligare 1.400.000 euro som det kommer kosta den hojen för denna säsongen.

Skulle det inte bli billigare med Moto2 jämfört med 250? 1,4 mil + 400' Euro känns som rätt svettiga pengar enbart för hojen men det är kanske billigare är tidigare?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Skulle det inte bli billigare med Moto2 jämfört med 250? 1,4 mil + 400' Euro känns som rätt svettiga pengar enbart för hojen men det är kanske billigare är tidigare?

För dom absoluta toppteamen som körde 250GP så kanske Moto2 blir lite billigare. Men för övriga team blir nog Moto2 dyrare faktiskt.

Dom pengarna som näms där är vad det kommer kosta teamet att driva en hoj. Dvs inköp hoj + allt omkring för att kunna tävla med den. Aspar och Gresini har beräknat att det kommer kosta dom 2,5 och 2,6 miljoner euro att driva en Moto2 hoj.

Den som kommer märka av att det blir billigare blir arrangören som inte betalar ut lika mycket pengar tillbaka till dom som står för cirkusen dvs teamen/förarna.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
HRC säger sig villiga att leasa ut dem om det kommer ett team med rätt pengar, kompetent förare och kompetent team. Hur troligt låter det?

LCR är (var?) väl ganska sugna på att köra med en till hoj i sitt team. Hur stora är chanserna att det sker? Med vilken förare i sånt fall?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Saknar forfarande Turkiets GP med den hårigaste kurvan i modern GP-historia!

Knäskrap i 200+ är skillnaden mellan män och möss!

Agree! Vad Motegi, Sepang & Indianapolis gör i kalendern är för mig ett mysterium det med. Tråkiga banor att se på TV och överlag tråkiga race där också. Finns betydligt roligare banor dom skulle byta ut dom mot...

LCR är (var?) väl ganska sugna på att köra med en till hoj i sitt team. Hur stora är chanserna att det sker? Med vilken förare i sånt fall?

De Angelis?
 

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Agree! Vad Motegi, Sepang & Indianapolis gör i kalendern är för mig ett mysterium det med. Tråkiga banor att se på TV och överlag tråkiga race där också. Finns betydligt roligare banor dom skulle byta ut dom mot...



De Angelis?


jepp welkom, rio... hade man ju gärna sett igen, Qatar och kina är också trista tillställningar...
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Niccolo Canepa till Hayate Moto2.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Danny Webb
“First of all I want to thank the DeGraaf Grand Prix Team of team-owner Arie Molenaar. They have given me the change to ride Grand Prix’ and, looking back to my first GP season in 2007, we made a big step forwards. I had a great time the past three years. I want to thank team owner Arie Molenaar and team manager Jarno Janssen. Jarno really helped me a lot the in this period. I’m grateful for my personal mechanics Rob van de Braak and Rick Vertogen and my friend Damion Bailey which helped me out these past seasons with the suspension and my bike. My chief engineer Hans Spaan gave me the best bike as possible and I have a lot of respect for him. My friend Marlon Fluit will still helping me out the next years and I’m really happy that he will continue with me.
Now it is time to take the next step in my career. I will join the WRB Jack & Jones team for the next two years and I really excited to ride for this team. They are really a great team and I like to ride for them. They have a lot of experience and I think I can have a real change of fighting for the World Championship the next two seasons. I will have my first ride for them in the next two weeks. Hopefully my foot will be a bit better than now at the time!”


danny-webb-wrb-signing-225x300.png
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Saknar forfarande Turkiets GP med den hårigaste kurvan i modern GP-historia!

Knäskrap i 200+ är skillnaden mellan män och möss!
Knäskrap i mer än 200 km/t är snarare regel än undantag i GP, inte bara på den turkiska banan. På Nürburgrings nordslinga kör gatförare med knäskrap i 200+ genom den svaga vänstern efter Bergwerk (Niki Lauda-corner). Den turkiska högern tar man i MotoGP i ”165 miles per hour” (266 km/t)...

http://www.youtube.com/watch?v=O9rFer9jJDg#t=1m46s
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Knäskrap i mer än 200 km/t är snarare regel än undantag i GP, inte bara på den turkiska banan. På Nürburgrings nordslinga kör gatförare med knäskrap i 200+ genom den svaga vänstern efter Bergwerk (Niki Lauda-corner). Den turkiska högern tar man i MotoGP i ”165 miles per hour” (266 km/t)...

http://www.youtube.com/watch?v=O9rFer9jJDg#t=1m46s

Då jag inte visste exakta hastigheten gjorde jag på icke sh-vis och underdrev...men 266 km/h är riktigt hårigt.

Kommer ihåg att rossi kommenterade den med något liknande: "To make kneedown in that speed is ....scary" vilket väl säger en del om hur fort det går!

Nurnburgring(nordschleiffe)...en dröm som skall besannas någon dag!
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
För att hålla kostnaderna nere är min gissning.

Men det är ju lite taskigt om jag får motorn i en låda från Honda och skiten skär på fredagsträningen. Blir jag då bestraffad för att jag måste byta motor?

Man kan ju hålla nere kostnaden genom att helt enkelt säga till Honda hur mycket de får ta betalt för att leasa ut motorer?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top