Black Francis
Ny medlem
P€RRA;5672504 skrev:
Du missade en detalj, och det är att det borde vara Honda goldwings! Då skulle vi också slippa debatten med minimivikt
P€RRA;5672504 skrev:
Men nu ger du dig på mig som person istället för att diskutera sakfrågan: Hur Stoner agerade mot Rossi. Det är väldigt typiskt av dig så jag är inte ett dugg förvånad.
Jag började kalla Jorge för Grin-Jörgen efter incidenten på Motegi för 2 år sedan när han betedde sig som ett litet bortskämt barn och sprang till Yamaha-cheferna och gnällde på att Rossi kört hårt. Det var ganska länge sedan jag använde det namnet och om du söker lite mer kommer du att se att jag under en ganska lång tid har undvikit öknamn på förarna. Detta har varit ett medvetet val eftersom det får trådarna att spåra ur när folk blir så upprörda att de måste ta till personangrepp, vilket är onödigt.
Stacey Moaner är inget öknamn som jag gett Stoner. Det passande namnet kom någon annan på för längesedan.
Sydostasien: Burma, Thailand, Kambodja, Laos och Vietnam
Du kanske vet något som andra inte vet, men såhär säger Ducatis nya MotGP-boss Paolo Ciabatti:Det är ju inte precis så att MGP kör inför tomma läktare i Holland, Spanien, England,Italien och I Tyskland!!
Du kanske vet något som andra inte vet, men såhär säger Ducatis nya MotGP-boss Paolo Ciabatti:
”We will bring the championship to Asia. It was a strong request from the manufacturers. Europe is a decreasing market. The U.S. is so-so. Indonesia sells 7.4 million new bikes every year. India is similar numbers, if not bigger. Bringing our races there will help brand awareness. Also, we will bring the championship to Russia. It’s not easy logistically to move everyone by truck to Moscow, but we’ll do it. Russia may not be the biggest motorcycle market, but it’s definitely a booming economy.”
http://www.cycleworld.com/2012/09/19/on-the-record-paolo-ciabatti/
...”We will bring the championship to Asia. It was a strong request from the manufacturers. Europe is a decreasing market. The U.S. is so-so. Indonesia sells 7.4 million new bikes every year. India is similar numbers, if not bigger. Bringing our races there will help brand awareness. Also, we will bring the championship to Russia. It’s not easy logistically to move everyone by truck to Moscow, but we’ll do it. Russia may not be the biggest motorcycle market, but it’s definitely a booming economy.”...
Nej, jag menar att det du skrev vittnar om bristande koll på vilka markander som tillverkarna riktar sina intressen och resurser.Åh.. Du menar att de ställen jag räknade upp och som du "klippte" in så vackert (Holland, Tyskland, England;Italien och Spanien) förlorar sina evenemang pga publiktapp?? Hm! Intressant ..
Jag skrev i samma sönderklippta ruta som du använt dig av att :
"Finanskrisen kan ju lätt kännetecknas även i racingen av väldiga svårigheter för investerare eller kreditgivare att göra ett schyst urval av kunder samt att identifiera goda investeringar och nya projekt. Vilket såklart inte har något alls med din uppfattning att MotoGP håller på att förlora sin attraktionskraft. Attraktionskraften finns alltid där men inte alltid de ekonomiska finansiella möjligheterna."
Och nu känns det bättre?Nej, jag menar att det du skrev vittnar om bristande koll på vilka markander som tillverkarna riktar sina intressen och resurser.
MotoGP håller på att förlora sin attraktionskraft
Det hängde du inte riktigt med på.Sydostasien: Burma, Thailand, Kambodja, Laos och Vietnam
Eller...?#space skrev:Att andra nationer i asien i framtiden kan bli aktuella är ju inget nytt...
Du skulle kanske använda ögonen istället för öronen.Seriöst, jag tror att Valencia blir fullsatt och att Assen hade över 92000 pers i år vittnar inte i mina öron om att MGP håller på att förlora sin attraktionskraft.
Kolla schemat för helgen för svar.Men vad var det jag läste om nya kvalregler? Ett aprilskämt?
Se på fan. Hade faktiskt inte insett att det var MotoGP i helgen. Tack för påminnelsen!P€RRA;5772279 skrev:Kolla schemat för helgen för svar.
MotoGP har insett att de behöver anpassa sig till marknaden, precis som du påtalar ovan, och har därför gjort kvalet mer TV-vänligt. Att se förarna justera hojarna i 40-45 min för att sen försöka sätta en bra tid funkar inte längre.
Linn Jarvis, boss för Yamahas MotoGP-aktiviteter, uttalar sig i linje med det jag har skrivit tidigare i tråden: det är i andra delar av världen än Europa som MotoGP kan hitta nya marknader och ta sig igenom krisen. Det är rätt sjukt att 11 av 18 race går i Europa. Inget i Sydamerika. Inget i Afrika. Inget i Ryssland. Inget i Kanada. Snacka om navelskådande.
http://www.bike.se/nyheter/yamaha-flytta-motogp-fran-europa
Men vad var det jag läste om nya kvalregler? Ett aprilskämt?
Vilken serie kom Katsuyuki NAKASUGA från som kom tvåa i Valencia?
vet att det var ett lite "speciellt" race men killen hade kvaliteter!
Inte för toppen av MotoGP. Han kör/körde för Yamaha i Japanska WSBK och i Endurance VM samt är testförare, snabb sådan men ändå.
Tja, mycket möjligt.
Men han kom ändå tvåa i enda inhoppet det året.
Kommer inte ihåg loppet exakt men det var väl wet med en del avåkningar?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |