P€RRA;5670217 skrev:
Stoner har enligt Superbikeplanet gett sin syn på Rossis uttalande om att MotoGP blivit tråkigt:
Stoner:
"I think (Rossi) started that himself, though; he's the one that started using electronics so much," Stoner said. "It's him that's helped progress the electronic side of it.
"Of course it's boring for him. He's not up the front challenging for wins, and it's difficult."
Frågan är vad Stoner vet om Rossis användning av elektronik? (De har aldrig varit teamkompisar.)
Och tror han på fullaste allvar att det är förarna som ber om mer elektronik? (De vill väl åka så fort som möjligt och tillverkarna försöker lösa det genom att använda olika material, elektronik mm.)
Sist men inte minst, har han helt missat diskussionerna om hur trist många upplevt MotoGP de senaste åren?
Jag tycker att det som vanligt luktar bittert om Stoners uttalande när han istället för att kommentera sakfrågan ger sig på andra förare.
Intressant att han ska kritisera rossis kritik, som han egentligen själv håller med om ?
Rossi har alltid haft en syn på att han inte vill att det ska finnas för mkt elektronik, Stoner har varit inne på samma spår.
Hur skulle just Rossi vara den som hjälpt till med att få mer eletronik till MotoGp? - han har väl använt den som alla andra, men jag har svårt att se att han drivit frågan på något sätt.
Och att antyda att det är självklart att Rossi tycker illa om elektroniken pga av hans dåliga resultat? hur är det med att kritisera allt trots att man vinner överlägset då som Stoner gör ?
Ja hajjar inte, känns som han talar emot sina egna värderingar...
Till tråden bättre/jämnare racing i motogp: Enhetsracing funkar inte då det inte gynnar de stora fabrikerna.
Reglementet gör det för lätt att köra nära 100% av optimala varvtider, samt att det är för få team som har råd att investera i teknik som gör att man når den nivån. Jag tror det behövs regler som begränsar elektronikens inflytande. Vet dock inte om enhets ECU:n är en bra lösning eller ej.