MotoGP Phillip Island 2007

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dags att tippa nurå.

1. Rossi (han vinner alltid på Laguna) :mattias
2. Stoner
3. Hayden
4. Carpirex
5. Barros

Peddo mular igen :musik
Barros rätt iaf, men Hyden hade otur idag, annars har man nästan topp fem med på listan.

Stoner är omöjlig och Cappi körde upp sig grymt bra.

Rossi slog Peddo och det är huvudsaken.

Dr.Bike

Guest
Stoner höll för trycket (väntat iofs) men att Capirex skulle komma tvåa var först lite oväntat. MEn efter racets absolut snyggaste omkörningar inom loppet av två kurvor där han först tog Dani sedan Valentino så får man lyfta på hatten.

Racets gladaste överraskning var ändå Hayden - tils han fick motorproblem och tvingades bryta. Han var länge den ende som kunde hålla jämnt tempo med vinnaren - Casey Stoner.

Dani den stackarn hade (som alla övriga hondor) valt för mjuka däck och tappade hela tiden grepp mot slutet av racet, precis som oxå Vale gjorde.
Värsta däcksproblemen hade dock Melandri som nog annars hade kunnat bli fyra idag.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Stoner höll för trycket (väntat iofs) men att Capirex skulle komma tvåa var först lite oväntat. MEn efter racets absolut snyggaste omkörningar inom loppet av två kurvor där han först tog Dani sedan Valentino så får man lyfta på hatten.

Visserligen i omvänd ordning, men snyggt var det :)
3 från "Den Lille Fabrikk" bland de 5 bästa är inte så pjåkigt ;)
Tänk att det fortfarande är ett okänt faktum för vissa att man inte kan köra med blårök i varje sväng och samtidigt bevara bakdäcket.
#1 hade sannolikt inte kommit bland de 8 även om motorn hade hållit.

125 var ju sanslöst från första varvet. Synd att Faubel körde ihop med nån (Corsi?) innan upploppet. Hade gärna sett honom först så han hade fått lite fler poäng på Talmacsi.

Ska bli kul att se vad Lorenzo kan göra i MotoGP nästa år.

48 har han iaf haft tidigare.......

Ok .. tack.

Last edited:

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick

Såvitt jag vet så har inte Ducati så mycket med Danmark att göra. Borde inte Ducati då följaktligen kallas för "la fabbrica piccola" istället. Verkligen kul med dubbelt Ducati i topp och att farbror Barros kommer femma!

/Mackan

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ändå får jag känslan av att den där fjärde var mest Ducati ;)
Tänk att det fortfarande är ett okänt faktum för vissa att man inte kan köra med blårök i varje sväng och samtidigt bevara bakdäcket.
Du tyckte inte att trean, #46, eldade sitt bakdäck, av samma fabrikat, utan att behöva rasa igenom fältet?

Själv tyckte jag att det visade på underbar dj-vlar anamma, för att inte tala om god underhållning, när #1 visade att han inte tänkte låta Stoner bara susa iväg. Visade även innerlig besvikelse också när det inte gick, inte det där vanliga leendet precis. Ser gärna mer sådant.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Såg inte warm-up:en. Vad gjorde Pedrosa?

Han ställde upp för provstart bredvid Vermeulen, gasade och släppte ut kopplingen och då stegrade hojen helt upprätt, både Pedrosa och hojen blev liggande förstås. Vermeulen såg lite förvånad ut även med hjälmen på. :D Antingen måste han ha glömt att slå på launch control:en eller så fungerade den inte. Vi fick se det i flera coola vinklar i alla fall, bland annat onboard.

Själv tyckte jag att det visade på underbar dj-vlar anamma, för att inte tala om god underhållning, när #1 visade att han inte tänkte låta Stoner bara susa iväg. Visade även innerlig besvikelse också när det inte gick, inte det där vanliga leendet precis. Ser gärna mer sådant.

Helt klart är Nicky med mycket bättre nu än tidigare och det är väl därför han blev så förbannad också. I våras var han så efter att han nog mer var besviken än arg antar jag.

Men jag tror också att han fortsatt gå bakåt i fältet precis som Melandri gjorde. Båda åkte fortare än vad däcken höll i början.

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Han ställde upp för provstart bredvid Vermeulen, gasade och släppte ut kopplingen och då stegrade hojen helt upprätt, både Pedrosa och hojen blev liggande förstås. Vermeulen såg lite förvånad ut även med hjälmen på. :D Antingen måste han ha glömt att slå på launch control:en eller så fungerade den inte. Vi fick se det i flera coola vinklar i alla fall, bland annat onboard.

Så går det när man förlitar sig för mycket på elektroniken, väldigt festliga bilder blev det...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Jag tyckte det såg ut som att blåröken kom som en kosekvens av nåt annat och inget som #1 provocerade fram. Jäkligt synd, annars kanske vi hade fått se en strid och första platsen också.

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Hmm verkar inte vara några fler repriser på racet varken på eurosport 1 eller 2:confused:

Någon som vet var man kan ladda ner racet. PMa helst isåfall, vill inte gärna veta resultatet innan:)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Helt klart är Nicky med mycket bättre nu än tidigare och det är väl därför han blev så förbannad också. I våras var han så efter att han nog mer var besviken än arg antar jag.

Men jag tror också att han fortsatt gå bakåt i fältet precis som Melandri gjorde. Båda åkte fortare än vad däcken höll i början.
Kanske hade han gjort det, men iaf. jag ser inte varför han skulle falla tillbaka mer än just Melandri (6 placeringar för Marco). Melandri på Bridgestones, men trean och fyran körde precis som Nicky på Michelin. Är man inte fortfarande löjligt bitter över att Hayden blev världsmästare så behöver man inte spekulera i överdrivet stort ras.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Är man inte fortfarande löjligt bitter över att Hayden blev världsmästare så behöver man inte spekulera i överdrivet stort ras.

Spekulera i överdrivet stort ras..? Jag angav inte ens någon förmodad placering då det är ointressant, särskilt när så mycket av loppet var kvar så är det ju än mer spekulativt.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Spekulera i överdrivet stort ras..? Jag angav inte ens någon förmodad placering då det är ointressant, särskilt när så mycket av loppet var kvar så är det ju än mer spekulativt.
Nä, inte du nej, det var menat som en replik till tidigare inlägg ovan.

Dr.Bike

Guest

Ska bli kul att se vad Lorenzo kan göra i MotoGP nästa år.

Whatever... ;)

Blårök drån däck: Ja sant, men Hayden hade nog kunnat hålla i lika bra som Pedrosa. När han väl bröt hade han ju vilat upp däcket lite. Men det är irriterande att HRC ständigt tycks välja ett snäpp för mjukt gummi. Så här har det varit i ett flertal race där hondorna har börjat tappa sent in i racen.
Skulle vara kul att höra vad Duccarna går ut på för shore-tal!

Ja Lorenzo kan säkert bli farlig direkt - och om han finner sig tillrätta på ny hoj, kanske t.o.m dominant!

Edit: "lustigt" att se att de som hatar Hayden fortsätter visa detta, men numera om än i smygform genom att säga att de tippar att han hade tappat ytterligare placeringar. (alltså ett negativt önsketänkande)
Själv har jag hållit mig ifrån alla former av sådana antydningar eller snack om "den värdige" osv. MEn man ser... såren sitter djupt hos vissa.

Men helt klart kan sägas att alla hondor hade för mjuka däck/däck som inte höll, så att han iaf inte hade kunnat attackera Stoner är ju helt lagt utom allt tvivel.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Ja Lorenzo kan säkert bli farlig direkt - och om han finner sig tillrätta på ny hoj, kanske t.o.m dominant!

De engelska kommentatorerna spekulerade i att det kan bli svårt för Lorenzo o Valentino i depå! Är d ett kännt faktum att dom två inte drar jämmt? eller missuppfattade jag det hela!

Man pratade oxå om att d var nått mer som pajade på Nickys hoj ska bli intressant att se vad d var d borde komma nån intervju med Nicky snart!!

Dr.Bike

Guest
De engelska kommentatorerna spekulerade i att det kan bli svårt för Lorenzo o Valentino i depå! Är d ett kännt faktum att dom två inte drar jämmt? eller missuppfattade jag det hela!

Man pratade oxå om att d var nått mer som pajade på Nickys hoj ska bli intressant att se vad d var d borde komma nån intervju med Nicky snart!!

Jag hörde ett uttalande från Lorenzo tidigare i år när han svarade ungefär som: "Om det är ett problem för Rossi att jag vill vinna, så är det hans problem"

Så man anar en adrenalinstinn tuppfight. Synd isf, och det gjorde att Lorenzos aktier sjönk lite hos mig.
LITE mer ödmjukhet kan man ju visa, när man är:

- helt ny
- kör med den bevisligen bäste
- ännu inte bevisat ett skit i den större klassen

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Edit: "lustigt" att se att de som hatar Hayden fortsätter visa detta, men numera om än i smygform genom att säga att de tippar att han hade tappat ytterligare placeringar. (alltså ett negativt önsketänkande)
Själv har jag hållit mig ifrån alla former av sådana antydningar eller snack om "den värdige" osv. MEn man ser... såren sitter djupt hos vissa.

Ett tips till både dig och Firesalle är att vara lite tydligare angående vem ni avser. Den senare avsåg en annan person när han svarade på mitt inlägg, vem pratar du om nu?

Dr.Bike

Guest
Ett tips till både dig och Firesalle är att vara lite tydligare angående vem ni avser. Den senare avsåg en annan person när han svarade på mitt inlägg, vem pratar du om nu?

Skulle jag ju ha sagt Peter! Inte du som var i första rummet för mit lilla påpek - även om även du min Brutus var med på ett hörn i kören! ;)
Men du har rätt. Tydlighet är en dygd.
Tack för att du är observant. :krama

Men så är du ju svensk också :)

Jupps! :)

Det har ju diskuterats förr: Ingen ödmjukhet på banan osv, alla kör för seger.
Men ens attityd kan iaf vara lite mer klädsam.

Folk som tävlar mot varann brukar ju i allmänhet vara hyvens som attan i depån, låna ut grejer och så, men på banan... :cdevil
Se bara på Capirex hur han tog sin vän Rossi! :tummenupp
En omkörning i all vänskaplighet :D
Great fun great sportmanship.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag hörde ett uttalande från Lorenzo tidigare i år när han svarade ungefär som: "Om det är ett problem för Rossi att jag vill vinna, så är det hans problem"

Så man anar en adrenalinstinn tuppfight. Synd isf, och det gjorde att Lorenzos aktier sjönk lite hos mig.
LITE mer ödmjukhet kan man ju visa, när man är:

- helt ny
- kör med den bevisligen bäste
- ännu inte bevisat ett skit i den större klassen

Varför det? Ska Lorenzo köra ifrån Valentino är det inte rätt inställning att börja med att krypa för honom. Gärna mer "Här kommer jag, jag är den nya killen, jag är här för att vinna och om ni inte flyttar på er kommer jag att flytta på er"

Dessutom har historien lärt oss att 250 är obetydligt sämre än MotoGP och att en 250-världsmästare likväl kan bli världsmästare i MotoGP.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln