MotoGP Phillip Island 2007

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag hörde ett uttalande från Lorenzo tidigare i år när han svarade ungefär som: "Om det är ett problem för Rossi att jag vill vinna, så är det hans problem"

Så man anar en adrenalinstinn tuppfight. Synd isf, och det gjorde att Lorenzos aktier sjönk lite hos mig.
LITE mer ödmjukhet kan man ju visa, när man är:

- helt ny
- kör med den bevisligen bäste
- ännu inte bevisat ett skit i den större klassen

Ok! Det är ju så att man har anat att killen (Lorenzo) har en personlighetsproblematik utöver d vanliga, personligen tvivlar jag inte nått om att Lorenzo kan skapa oro i team yamaha om han kör med den attityden..
 

Dr.Bike

Guest
Varför det? Ska Lorenzo köra ifrån Valentino är det inte rätt inställning att börja med att krypa för honom. Gärna mer "Här kommer jag, jag är den nya killen, jag är här för att vinna och om ni inte flyttar på er kommer jag att flytta på er"

Dessutom har historien lärt oss att 250 är obetydligt sämre än MotoGP och att en 250-världsmästare likväl kan bli världsmästare i MotoGP.

Jag sa inte att han ska krypa.
Men du övertolkar ofta det jag säger.
Han kan (om du läser vad jag skriver) GÄRNA köra 8:eek:r runt Rossi.
MEn han behöver ju inte ha en ja-la skitskalleattityd för det?
Eller?

Ok! Det är ju så att man har anat att killen (Lorenzo) har en personlighetsproblematik utöver d vanliga, personligen tvivlar jag inte nått om att Lorenzo kan skapa oro i team yamaha om han kör med den attityden..

Det är ju risken.
D.v.s att en intern tuppfight tar fokus från den verkliga uppgiften.
Därav min åsikt at man ju bara vinner på att vara vänner - men tävla hårt och rättvist om placeringarna.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Varför det? Ska Lorenzo köra ifrån Valentino är det inte rätt inställning att börja med att krypa för honom. Gärna mer "Här kommer jag, jag är den nya killen, jag är här för att vinna och om ni inte flyttar på er kommer jag att flytta på er"

Dessutom har historien lärt oss att 250 är obetydligt sämre än MotoGP och att en 250-världsmästare likväl kan bli världsmästare i MotoGP.

Killen har enligt mig en rätt trist attityd o tar han med den in i Team Fiat Yamaha tror jag att han blir rätt ensam..grejen e ju att dom lever lång tid med o runt varandra under ett raceår så det måste nog klaffa på alla plan o där har ju Valentino tydligt visat att han kan va känslig med den saken, men att det har vart fungerat bra med Edvards..



Det är ju risken.
D.v.s att en intern tuppfight tar fokus från den verkliga uppgiften.
Därav min åsikt at man ju bara vinner på att vara vänner - men tävla hårt och rättvist om placeringarna.

Precis :tummenupp
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Alla måste inte passa in i nån sorts reklampojke med stomatolleende-norm. Fogarty, Gardner och Biaggi hade få vänner i depån men det funkade för dem. Dessutom är det en frisk fläkt med förare som inte bara ler utan gärna ger lite kängor åt alla håll och kanter när de känner för det, samtidigt som de vinner race, sånt kan verkligen reta upp folk.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Men helt klart kan sägas att alla hondor hade för mjuka däck/däck som inte höll, så att han iaf inte hade kunnat attackera Stoner är ju helt lagt utom allt tvivel.
Kan vara "medveten" taktik. Mycket på träningarna talar för att HRC inte hänger med på race set-up. Då spänner man bågen fullt ut och chansar lite extra, kan de bara hänga med i början kan allt hända, under press och i trafiken.
Att vara avhängda ifrån start är inte så kul, och mästerskapet är kört ändå så att ligga längre bak och rädda poäng är just utan poäng.

Ett tips till både dig och Firesalle är att vara lite tydligare angående vem ni avser. Den senare avsåg en annan person när han svarade på mitt inlägg.
Ok, point taken! Jag svarade på ett inlägg ifrån killen som tror hojarna fått sin färg av Dannebrogen och så svarade du i din tur på mitt svar. Jag trodde att det var lätt att följa och se vem som avsågs.
Jag vet bättre nu och ska vara tydligare :tummenupp
 
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Såvitt jag vet så har inte Ducati så mycket med Danmark att göra. Borde inte Ducati då följaktligen kallas för "la fabbrica piccola" istället.
/Mackan

Jojo, men eftersom jag har närmare Danmark än vad jag har till både Italien och Fjollträsk och eftersom den verkliga "Den Lille Fabrikk" levererar utsökta produkter så associerar jag gärna till dem :tummenupp
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Varför det? Ska Lorenzo köra ifrån Valentino är det inte rätt inställning att börja med att krypa för honom. Gärna mer "Här kommer jag, jag är den nya killen, jag är här för att vinna och om ni inte flyttar på er kommer jag att flytta på er"

Dessutom har historien lärt oss att 250 är obetydligt sämre än MotoGP och att en 250-världsmästare likväl kan bli världsmästare i MotoGP.
Samtidigt finns det ju förare som vunnit supportklassen fem gånger och trots detta är helt oförmögen att bli mästare i MotoGP.
 

sandstream

Guest
Dessutom har historien lärt oss att 250 är obetydligt sämre än MotoGP och att en 250-världsmästare likväl kan bli världsmästare i MotoGP.
Samma historia har även lärt oss att man kan vara mästare i 250 utan att lyckas hela vägen i MotoGP. Att regera i en av de mindre klasserna är ingen garanti för framgång i den stora klassen.

BTW: Andra säsongen för Butter i HRC och ingen titel ännu. Efter nästa år bör det väl bli sparken då ;)
 

Dr.Bike

Guest
Såja såja - kivas inte nu.
Jag tror det räcker med att Biaggi INTE fick styrning i MotoGp nästa år.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vafan hittar du alla bilder....? :tummenupp

Finns dom där o full upplösning nånstans?
Isf har vi årets bakgrundsbild klar.... :D

Dom kraschbilderna på Stoner snodde jag från www.gazzetta.it.

Har blivit rätt lat på att leta fram bilder så jag tar dom där det är lättast att hitta dom . Men man får en viss aning efter ett tag på var dom finns lättast och snabbast. Har massa olika länkar jag letar bland. :)

Fullupplösning finns säkert men tar så mycket mera tid att leta fram och dom brukar dröja lite längre innan dom är ute.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Några foton från kvalet.

GC1_5361.jpg


FYT_071013091744720_5.jpg


DG1_6840.jpg


NickyHayden_7661.jpg


AUS_1188.jpg


GI1_0292_3.jpg


TIN_1403_3.jpg


För dom som inte satt uppe och kollade på w-upen: Pedrosas misslyckade provstart.

[YOUTUBE-ID]4-w_BhQIvdg[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Lorenzo var nöjd med sin seger idag då det innebar att han har lika många segrar på en säsong i 250GP som både Rossi och Biaggi tidigare klarat av. Alla sina segrar i år har Lorenzo tagit från att ha haft pole dessutom.

141007_250carr_11.jpg
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Ah, synd att de inte kunde göra XRG:n i Scheenes färger. Den är riktigt snygg, men i vitt/rött/svart istället så...
Eller ja, åtminstone tror jag att Barry var för mycket man för att köra i det där babyblå:a, eller vad tror du Perra? ;) :D
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Danis Hoj får ju ett underbart generalspel!! Hopper verkar tycka att situationen e obehaglig :D komik på hög nivå skulle jag säga, mer sånt :tummenupp
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Såja såja - kivas inte nu.
Jag tror det räcker med att Biaggi INTE fick styrning i MotoGp nästa år.

Det är klart att Biaggi inte får nån plats i motogp alltså? Lite synd tycker nog jag iaf. 800 kubikarna verkar ju passa 250-förarna. ......ja,jag vet att en del hatar honom och tycker att han ska gå och gräva ner sej nånstans, och jag kanske inte heller tror att han är nåt världsmästarämne längre men det trodde jag i ärlighetens namn inte om Stoner heller så sent som för ett år sen:D. Nån som vet vad han ska göra?:confused: Biaggi alltså. Tar han spaden nästa år kanske?:tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top