MotoGP Phillip Island 2007

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
1. Rossi
2. Stoner
3. melandri
4. Butter
5. Hayden


Vet någon om rejset börjar prick kvart över 6 eller är det förspel först
 

sandstream

Guest
Rossi körde också 1.30 med racedäck, för jag har svårt att tro att han körde kvaldäck på sin andra stint.
Varför skulle han inte kunna ha gjort det?
Både Stoner och Capirex körde sina första kvaldäck när det var drygt 40 minuter kvar.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
på badhuset gillar jag att dyka, lite småtrevligt.. kan inte säga desamma om stoners dykningar.. aj! suveränt med dem bilderna :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3226130 Varför skulle han inte kunna ha gjort det?
Både Stoner och Capirex körde sina första kvaldäck när det var drygt 40 minuter kvar.
Mest för att Rossi vad jag kan dra mig till minnes aldrig har gjort så utan alltid satt sin race setup i första rummet för att sedan satsa på kvaldäck. Dessutom ser man ju att han definitivt kört med två kvaldäck senare på kvalet och då endast kört ett varv. Tror inte de haft med tre kvaldäck och att han på det första skulle kört två varv varav det andra var snabbast, även om han lyckades med det i Japan, så finner jag det otroligt.
Dock betyder det ju inte att han satte den tiden med likadana däck som han väljer till racet, vilket ju också gäller Stoner.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Mest för att Rossi vad jag kan dra mig till minnes aldrig har gjort så utan alltid satt sin race setup i första rummet för att sedan satsa på kvaldäck. Dessutom ser man ju att han definitivt kört med två kvaldäck senare på kvalet och då endast kört ett varv. Tror inte de haft med tre kvaldäck och att han på det första skulle kört två varv varav det andra var snabbast, även om han lyckades med det i Japan, så finner jag det otroligt.
Dock betyder det ju inte att han satte den tiden med likadana däck som han väljer till racet, vilket ju också gäller Stoner.

Antar att ditt svar även gäller min fråga?

Det går ju inte förrän klockan 07:00 så jag hinner sova :)

Vaddå 07:00 ?? Gäller inte tiderna du la ut tidigare? Vad menas? Ska jag inte behöva gå upp innan jag går och lägger mig inatt precis som i morse?
 
Last edited:

sandstream

Guest
Mest för att Rossi vad jag kan dra mig till minnes aldrig har gjort så utan alltid satt sin race setup i första rummet för att sedan satsa på kvaldäck. Dessutom ser man ju att han definitivt kört med två kvaldäck senare på kvalet och då endast kört ett varv. Tror inte de haft med tre kvaldäck och att han på det första skulle kört två varv varav det andra var snabbast, även om han lyckades med det i Japan, så finner jag det otroligt.
Dock betyder det ju inte att han satte den tiden med likadana däck som han väljer till racet, vilket ju också gäller Stoner.
I vanliga fall skulle jag resonera precis som du men när både Stoner och Capirex (och ett par till) körde sina första kvaldäck redan efter 15-20 minuter (allt enligt Randy som stod i depåboxarna) måste de ha resonerat annorlunda.
Risken för minst ett blött pass kan ha gjort att teamen hade med ett extra kvalset. Dessutom pratades det om att det kunde bli regn i slutet av kvalet.

Om det INTE var kvaldäck som Rossi körde på under andra stinten undrar jag hur han kan köra två snabba varv, gå i depå, lägga på vanliga däck och sedan köra 7 varv i långsammare tempo :va
Njaa.. sändningarna börjar 01.40 med warmup och intro sedan 125 250 och MotoGp. Man ser allt LIVE. Dvs den perfekta efterfesten :)
Jag vet när sändningarna börjar, se mitt första inlägg på sidan 4.
Men jag tänkte "hämnas" på alla tvåtakts-förare som stört mig i depåerna med sitt förbannade "Pruuuuuuuuutt, Pruuuuuuuuuut......." klockan 8 varje morgon genom att bojkotta deras idoler :tungan :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Som jag förstår det så börjar introt i natt och sedan kör man supportklasserna 125 följt av 250, 06.15 kör man igång MotoGP, men detta kan man inte lita på.

Dagens jag mötte Lassie är att jag faktiskt har varit på Philip Island och kollat in anläggningen 1997, iof körde dom ingenting alls på banan denna dag men det fanns gott om fiskmåsar och Pingviner.
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
I vanliga fall skulle jag resonera precis
Jag vet när sändningarna börjar, se mitt första inlägg på sidan 4.
Men jag tänkte "hämnas" på alla tvåtakts-förare som stört mig i depåerna med sitt förbannade "Pruuuuuuuuutt, Pruuuuuuuuuut......." klockan 8 varje morgon genom att bojkotta deras idoler :tungan :D
HaHa.. Jo jag såg vad du skrivit tidigare men trodde möjligtvis du fått en tillfällig? blackout :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Du gör mig besviken Micke, när du kallar 125 och 250 supportklasser...

/Jörgen
Tja inte är dom huvudklassen även om deras race är väldigt spännande och täta ibland, säg den i 125 eller 250 som inte drömmer om en styrning i huvudklassen.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Risken för minst ett blött pass kan ha gjort att teamen hade med ett extra kvalset. Dessutom pratades det om att det kunde bli regn i slutet av kvalet.

Om det INTE var kvaldäck som Rossi körde på under andra stinten undrar jag hur han kan köra två snabba varv, gå i depå, lägga på vanliga däck och sedan köra 7 varv i långsammare tempo :va

Precis, visst var d så.

Du gör mig besviken Micke, när du kallar 125 och 250 supportklasser...

/Jörgen

tycker att d e en korrekt beskrivning :tummenupp
 
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
När inte Lorenzo har #1, vilket nummer har han då?
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kaffe check, snus check, nu drar det igång på Laguna Island som vi säger numera :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top