sandstream
Guest
Är ingen däckexpert men vill minnas att jag läst/hört att om hjulet spinner så är det bara det yttersta lagret som hettas upp, resten av däcket behåller temperaturen och överhettas inte.
Danis Hoj får ju ett underbart generalspel!! Hopper verkar tycka att situationen e obehaglig komik på hög nivå skulle jag säga, mer sånt
Jag noterar bara att dina kommentarer och Nickys är motstridiga. Och då Nicky inte alls verkar vara lika bitter av fjorårssäsongen så väljer jag att se din som aningen mer vinklad än hans.Ja, det rök om Rossi's däck också, fast inte så mycket. Noterade du att han på slutet inte hängde med Capirex? I början av racet körde han fortare än Capirex ...
Vad McCoy gjorde för flera år sedan har inget att göra med dagens hyperkänsliga däck.
Tror du att du någonsin får höra Hayden säga: "Jag sladdade som fan ur svängarna! Trodde det skulle gå fortare om det spann som fan!"
Vet inte hur relevant det är till diskussionen, men i en intervju med Cal Crutchlow (vill jag minnas att det var) som kör i BSB så beskrevs det att de brukade spinna upp och sladda ut ur kurvorna på en del banor som var särskilt hårda på däcken. Detta för att konservera dem.
Tydligen blir blir temperaturen i däcket lägre när de spinner loss än när de ligger med fast grepp under väldigt hög last i längre kurvor.
Det kommer tydligen alltid finnas ett behov av upprättelse för den stora orättvisan ifjorOm inte annat vore det väl otroligt att en kille som Hayden skulle bränna sina däck, eller välja så fel, så att de bara håller 13 varv. Eller?
Vet inte hur relevant det är till diskussionen, men i en intervju med Cal Crutchlow (vill jag minnas att det var) som kör i BSB så beskrevs det att de brukade spinna upp och sladda ut ur kurvorna på en del banor som var särskilt hårda på däcken. Detta för att konservera dem.
Tydligen blir blir temperaturen i däcket lägre när de spinner loss än när de ligger med fast grepp under väldigt hög last i längre kurvor.
Är ingen däckexpert men vill minnas att jag läst/hört att om hjulet spinner så är det bara det yttersta lagret som hettas upp, resten av däcket behåller temperaturen och överhettas inte.
Det kommer tydligen alltid finnas ett behov av upprättelse för den stora orättvisan ifjor
Jag var faktiskt inte ironisk. Utan menade faktiskt vad jag skrev, tror att Hayden är betydligt mer kompetent än så. Dvs jag tror på motorhaveri.
Självklart var det motorhaveri! Det syntes tydligt.
Haveriet och däcksdiskussionerna har inte med varandra att göra, även om det uppenbarligen är svårt för en del att göra den distinktionen.
Som du kanske såg i ett inlägg lite före ditt visade tex McCoy att det går fint att spinna bakdäcket i tid och otid utan att det tar slut. Teori och praktik är som bekant inte alltid samma sakDet är en behaglig förenkling av problemet som inte alls tar hänsyn till t ex hur mycket man spinner. Vid en liten slirning då och då så är det naturligtvis sant, men även gummi har värmeledningsförmåga.
Många av diskussionerna blir svåra eftersom de, av olika anledningar, snuttifieras på ett sådant här forum
Precis Nicky, skruva på mer TC och rätta in dig i ledet! Du ska inte ha cred för att du vann VM, och inte fan heller när du kör underhållande!
Tänk att det fortfarande är ett okänt faktum för vissa att man inte kan köra med blårök i varje sväng och samtidigt bevara bakdäcket.
#1 hade sannolikt inte kommit bland de 8 även om motorn hade hållit.
Precis Nicky, skruva på mer TC och rätta in dig i ledet! Du ska inte ha cred för att du vann VM, och inte fan heller när du kör underhållande!
Om du inte kört sönder motorn, hade du nog kört sönder däcken, i vilket fall hade du kommit sist.
/N
Som du kanske såg i ett inlägg lite före ditt visade tex McCoy att det går fint att spinna bakdäcket i tid och otid utan att det tar slut. Teori och praktik är som bekant inte alltid samma sak
Jo, men det har hänt en del med däcken de senaste året/åren och en sak man definitivt inte kan tillskriva de senaste däckstyperna är tolerans mot extra uppvärming. Från gång till gång tål de inte ens normal användning i racesammanhang, eller hur?
Det ena utesluter ju inte det andra. Elwe hävdar att Haydens däck inte hållit racet ut vilekt vi aldrig lär få veta eftersom hojen sade upp sig innan dess.3228650Men återigen, skulle HRC ta på sig ett motorfel, icke elektroniskt, om michelin hade gett Hayden ett däck som han körde sönder eller inte hållt måttet?
Hur 17 tänker du då? Skulle ödmjuk, flexibel och timid racerförare vara bättre för oss åskådare än någon som Lorenzo?...en rätt trist attityd...
Ja typ Ne men jag undrar hur man kan vara så otroligt negativt inställd till en förare att man ur inga omständigheter nånsin kan dela ut cred.Vaknat på golvet i morrse
Dessutom kan man ju inte annat än gilla en kille som gör världens lökigaste segerceremonier. Catalunya är ju oslagbar i sin tafflighet.3228667Hur 17 tänker du då? Skulle ödmjuk, flexibel och timid racerförare vara bättre för oss åskådare än någon som Lorenzo?
Det är ju skitkul att vi får se en spoling med hybris som Rossis nya teamkompis! Det var ju en välsignelse för 500 när Biaggi storkäftat deklarerade att han inte hade någon vidare respekt för Doohan. Mindre tassande på tå i depån!
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |